דף הבית » מידע מקצועי » כמה זמן לצום לפני בדיקת אולטרסאונד בטן?

כמה זמן לצום לפני בדיקת אולטרסאונד בטן?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לצום לפני בדיקת אולטרסאונד בטן?

מהו אולטרסאונד בטן?

אולטרסאונד בטן הוא בדיקת הדמיה אבחנתית המשתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונה של האיברים והמבנים בבטן. הוא משמש לאיתור חריגות באיברי הבטן, כגון הכבד, כיס המרה, הטחול, הלבלב והכליות. זה יכול לשמש גם לאיתור גידולים, ציסטות וגידולים אחרים.

מדוע יש צורך בצום לפני בדיקת אולטרסאונד בטן?

צום לפני אולטרסאונד בטן הכרחי מכיוון שהוא עוזר להבטיח שהתמונות שצולמו במהלך ההליך ברורות ומדויקות. אכילה או שתייה לפני הבדיקה עלולה לגרום לקיבה ולמעיים להתמלא במזון ובגז, מה שעלול להקשות על קבלת תמונה ברורה של איברי הבטן.

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת אולטרסאונד בטן?

רוב הרופאים ממליצים לצום 8 עד 12 שעות לפני בדיקת אולטרסאונד בטן. זה אומר שאסור לאכול או לשתות שום דבר, כולל מים, במהלך הזמן הזה. כדאי גם להימנע מלעיסת מסטיק או עישון.

למה לצפות במהלך אולטרסאונד בטן

במהלך בדיקת אולטרסאונד בטן תתבקשו לשכב על הגב על שולחן בדיקה. לאחר מכן טכנאי ימרח ג'ל מיוחד על הבטן שלך וישתמש במכשיר כף יד הנקרא מתמר כדי לשלוח גלי קול לתוך הגוף שלך. גלי הקול יקפצו מהאיברים והמבנים בבטן שלך וייצרו תמונה על צג מחשב. ההליך אינו כואב ונמשך בדרך כלל כ-30 דקות. לאחר ההליך, אתה יכול להמשיך את הפעילות הרגילה שלך.

סיכום

אולטרסאונד בטן הוא דרך בטוחה ויעילה לאיתור חריגות באיברי הבטן. חשוב לצום 8 עד 12 שעות לפני ההליך כדי להבטיח שהתמונות שצולמו יהיו ברורות ומדויקות. במהלך ההליך, תתבקשו לשכב על הגב וטכנאי ישתמש במכשיר כף יד כדי לשלוח גלי קול לגופכם. ההליך אינו כואב ונמשך בדרך כלל כ-30 דקות. לאחר ההליך, אתה יכול להמשיך את הפעילות הרגילה שלך. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטונים על אולטרסאונד בטן ביוטיוב או למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן