דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » אל תעשה בדיקת דם עד שתקרא את זה: פרק הזמן הנכון לצום

אל תעשה בדיקת דם עד שתקרא את זה: פרק הזמן הנכון לצום

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת דם

צרו איתנו קשר

צום הוא גישה פופולרית ששימשה אנשים רבים במשך מאות שנים. זה שימש כדי לעזור עם ירידה במשקל ויתרונות בריאותיים אחרים.

צום הוא דרך לשלוט ברמות האינסולין והסוכר בגוף. זה יכול לעזור עם ירידה במשקל, סוכרת ומצבים בריאותיים אחרים.

בשנים האחרונות גדל מספר המחקרים הרפואיים על צום והשפעותיו על גוף האדם. מחקרים אלו הראו כי צום יכול לעזור עם מספר מצבים שונים כגון סרטן, מחלת אלצהיימר וסוכרת.

צום רפואי הופך פופולרי יותר בקרב אנשים המחפשים דרכים לשפר את בריאותם או לרדת במשקל במהירות. זה קיים אלפי שנים. בימי קדם, הוא שימש לטיפול במחלות כמו אפילפסיה, דיכאון ועייפות. בעידן המודרני, הצום שימש כטיפול חלופי לחולי סרטן שאינם מגיבים היטב לטיפולים מסורתיים.

צום לפני בדיקת דם הוא מנהג נפוץ כדי לקבל את התוצאות המדויקות ביותר. סוג הצום שאתה עושה תלוי בסוג הבדיקה שאתה עובר. לדוגמה, אם אתה מקבל בדיקת סבילות לגלוקוז, עליך לצום לפחות 8 עד 12 שעות.

אם תקופת הצום שלך היא פחות מ-8 עד 12 שעות, התוצאות שלך עלולות להיות לא מדויקות ומטעות.

בדיקת דם להריון

בדיקת הריון היא הליך נפוץ, אבל זה לא תמיד מדויק. ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום לתוצאות חיוביות שגויות או שווא שליליות בבדיקת הריון. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לתוצאה שלילית כוזבת היא כאשר יש לך רמות נמוכות של hCG בדם שלך, שהוא ההורמון שגורם להריון.

בדיקת דם חדשה בשם מבחן הריון לגילוי מוקדם (PETE) יכולה לזהות הריון עד עשרה ימים מוקדם יותר מבדיקות סטנדרטיות, נותנת לנשים יותר זמן לקבל החלטה מושכלת לגבי ההריונות שלהן ומספקת שקט נפשי לרופאיהן.

בדיקת הדם של PETE מזהה רמות hCG בדם ומשלבת אותן עם אנליטים אחרים כמו חלבונים ומטבוליטים כדי לקבוע אם את בהריון או לא.

האם אפשר לשתות מים לפני בדיקת דם

ישנה טעות נפוצה לפיה לא ניתן לשתות מים לפני בדיקת דם. עם זאת, זה אפשרי כל עוד אין לך מצב רפואי בסיסי.

ברוב המקרים, שתיית מים לפני בדיקת דם עלולה לגרום לתוצאות לא מדויקות. הסיבה לכך היא שהגוף מגיב בצורה שונה כאשר יש לך לחות וכאשר אתה מיובש. כאשר אתה שותה מים לפני הבדיקה, הגוף שלך ישחרר יותר נוזלים אשר ידלל את דגימת הדם שלך ויקשה על המעבדה לנתח אותה כראוי.

אבל שים לב שאם נדרש צום, אינך יכול לצרוך מיץ, קפה, סודה או משקאות אחרים שיכולים להיכנס למערכת שלך מכיוון שהם עלולים לשנות את התוצאות שלך. בנוסף, אסור לעשן, ללעוס מסטיק או להתאמן.

פענוח בדיקות דם

בדיקות דם הן סוג הבדיקה הנפוץ ביותר בשימוש במעבדות רפואיות. הם יכולים לשמש לאיתור מגוון רחב של מצבים ומחלות, מסוכרת ועד סרטן.

בדיקות דם הן אחת מבדיקות המעבדה הנפוצות ביותר בבתי חולים ובמרפאות. עם מספר כה גדול של בדיקות דם המבוצעות מדי יום, חשוב שרופאים וטכנאי מעבדה יוכלו להבין את תוצאות בדיקות הדם. . בדיקת דם כוללת בדרך כלל נטילת דגימת דם, בדרך כלל על ידי החדרת מחט לווריד בזרוע. נקודת ההחדרה היא מה שיוצר את הכאב שמישהו חווה בעת הוצאת הדם שלו. לעתים קרובות מחדירים את המחט לעורק הרדיאלי, אשר קרוב לפרק כף היד בצד הדומיננטי של האדם (יד שמאל או ימין), אך ישנם מקומות נוספים שניתן להשתמש בהם.

דגימת דם נבדקת לעתים קרובות לבדיקה שגרתית באמצעות שלוש בדיקות עיקריות:

ספירת דם מלאה (CBC), פאנל מטבולי יסודי (CMP), לוח השומנים (או הפרופיל)

בדיקות אלו מניבות מגוון תוצאות ברורות.

עם זאת, דוחות רבים מספקים רק עמודה אחת של תוצאות בדיקה תחת “שם הבדיקה” במקום לקבץ את התוצאות תחת כל אחת משלוש הבדיקות.

תאי דם לבנים גבוהים

תאי דם לבנים גבוהים הוא מצב שבו יש יותר מאחד עשר אלף תאי דם לבנים למיקרוליטר המטוקריט. תאי דם לבנים עוזרים להילחם בזיהומים ומחלות על ידי השמדת חיידקים, וירוסים וחומרים מזיקים אחרים בגוף.

מצב זה יכול להיגרם על ידי זיהום או סרטן. במקרים מסוימים, זה עשוי להיות סימן לבעיה בריאותית אחרת כמו לוקמיה או מיאלומה.

כדוריות דם לבנות נמוכות

תאי דם לבנים חיוניים לגוף האדם ועוזרים להילחם בזיהומים. הם גם דרך לגוף להילחם במחלות ומחלות. לרוב האנשים יש מספר תקין של תאי דם לבנים בדם.

תאי דם לבנים נמוכים הם חוסר בטסיות דם או סוגים אחרים של תאי דם בדם. מצב זה יכול להיגרם על ידי מספר גורמים שונים, כולל כימותרפיה, טיפול בקרינה, או אפילו הריון.

תאי דם לבנים נמוכים יכולים גם להיות אינדיקטור לזיהום או דלקת בגוף. רמות נמוכות של תאי דם לבנים עלולות לגרום לאנמיה ועייפות. ספירת תאי דם לבנים נמוכה יכולה להיגרם גם מגורמים רבים ושונים, כולל גיל או שמערכת החיסון שלך לא פועלת כראוי. חשוב שתפנה לרופא שלך אם אתה מבחין בירידה משמעותית בספירת תאי הדם הלבנים שלך.

הטיפול הנפוץ ביותר לרמות נמוכות של תאי דם לבנים הוא עירוי טסיות דם.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן