דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » האמת המזעזעת על צום לפני בדיקת דם: כמה זמן אתה באמת צריך לצום!

האמת המזעזעת על צום לפני בדיקת דם: כמה זמן אתה באמת צריך לצום!

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת דם כללית

צרו איתנו קשר

בדיקת דם כללית היא הליך פשוט ולא פולשני שניתן לעשות בבית. זוהי דרך טובה עבור אנשים שאינם חווים בעיות בריאות כלשהן לקבל קו בסיס של הדם שלהם.

בדיקת דם כללית יכולה לקבוע את רמת ההמוגלובין, תאי הדם הלבנים ותאי הדם האדומים בגוף.

בדיקת דם כללית משמשת לעתים קרובות לאיתור מגוון מצבים, כגון אנמיה, זיהום, דלקת וסרטן. התוצאות של בדיקת דם כללית זמינות בדרך כלל תוך שעה.

משך הצום לפני בדיקת דם כללית אינו מדע מדויק. ישנם גורמים שונים המשפיעים על משך הזמן שאתה צריך לצום לפני בדיקת דם כללית כגון גילך, משקלך ובריאותך.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון כמה מים שותים בצום על מנת למנוע התייבשות. אם אינך בטוח כמה זמן לגוף שלך צריך לעבד את דגימת הדם, שאל את הרופא שלך לייעוץ.

משך הצום לפני בדיקת דם כללית משתנה מאדם לאדם ואין מאחוריו מדע מדויק. כלל אצבע כללי הוא שאנשים ששוקלים 110 ק”ג יכולים לצום כ-12 שעות לפני בדיקת הדם ללא תופעות לוואי.

הסיבה מדוע צום חשוב היא כי הוא עוזר להפחית את הסיכון לתוצאות שליליות שגויות. אם אינך בצום, הגוף שלך עלול לשחרר גלוקוז וחומרים אחרים בדם שעלולים להוביל לתוצאה חיובית שגויה.

כל כמה זמן צריך לעשות בדיקת דם

אנשים רבים אינם מודעים לתדירות שבה עליהם לעבור בדיקת דם. חשוב לדעת מה צריכה להיות תדירות בדיקות הדם שלך.

בדיקות דם נעשות בדרך כלל כל שלושה חודשים, אך חשוב לזכור שזוהי רק קו מנחה והרופא שלך יוכל לתת לך עצות ספציפיות יותר.

באופן כללי, תדירות בדיקות הדם שלך צריכה להיות תלויה בנסיבות ובגורמי הסיכון שיש לך.

הזמן הנפוץ ביותר לבדיקת דם הוא במהלך הבדיקה הגופנית השנתית שלך. חשוב לזכור כי ישנם גורמים מסוימים אשר עשויים לחייב אותך לבצע בדיקת דם בתדירות גבוהה יותר מפעם בשנה.

בדיקת דם להריון

יש בדיקת דם שיכולה לדעת אם אישה בהריון. הוא היה בשימוש במשך עשרות שנים והוכח כמדויק.

הבדיקה מודדת את רמות הגונדוטרופין הכוריוני האנושי (hCG) בדם, שעולה במהלך ההריון. רמת hCG מכפילה את עצמה כל שבועיים בתחילת ההריון, כך שניתן להשתמש במידע זה כדי לקבוע במדויק מתי אישה עשויה להיות בהריון. אם נמצאות רמות hCG בשתן של אישה בהריון, זה אומר שהיא ילדה לאחרונה והשתן שלה יכיל עקבות של מי שפיר.

הדיוק של בדיקה זו עשוי להשתנות בהתאם למרחק של האישה בהריון, אך לרוב יש לה רמת דיוק בין 95% ל-97%.

inr מה זה

זמן פרוטרומבין הוא בדיקה המשמשת להערכת כמה זמן ייקח לדם להיקרש. הוא משמש לעתים קרובות במצבי חירום כאשר מטופל דימם וזקוק לניתוח.

ניתן למדוד את זמן הפרותרומבין באמצעות בדיקה פשוטה וזולה שניתן לבצע בבית או בכל מסגרת טיפולית. בארצות הברית, השימוש בזמן פרותרומבין עלה מ-3% ל-38% בעשר השנים האחרונות.

זמן פרוטרומבין (PT) הוא בדיקה המשמשת כדי לקבוע באיזו מהירות הדם נקרש. הטווח התקין של PT הוא 10-14 שניות. זה יכול לשמש בתחומים שונים כולל רפואה, ספורט ואכיפת חוק.

בהתבסס על תוצאות בדיקת PT, נעשה חישוב המכונה INR או International normalized ratio.

בדיקת דם לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית המשפיעה על המעי הדק כאשר גלוטן קיים. ניתן לאבחן אותו באמצעות אנדוסקופיה וביופסיה, אך קשה לזהות אצל אנשים ללא תסמינים.

בדיקת דם צליאק פותחה כדי לזהות מחלת צליאק אצל אנשים ללא תסמינים. הבדיקה מודדת נוגדנים לחלבון גליאדין ונוגדנים טרנסגלוטמינאז 2 נגד טרנסגלוטמינאז ברקמות, שניהם סמנים של מחלת צליאק.

בדיקת הדם לצליאק היא דרך פשוטה, מדויקת וחסכונית לאבחן אדם עם צליאק או לא.

הרגישות והספציפיות של בדיקת הדם לצליאק הופכות אותה למאתגרת. תוצאה שלילית לא אומרת שלמישהו אין צליאק; זה רק אומר שלאדם אין בדם נוגדנים הקשורים לצליאק.

בדיקת שתן ביתית

בדיקת שתן ביתית היא דרך פשוטה ונוחה לבדיקת הריון, סוכרת או בעיות בריאות אחרות. זה יכול לשמש כבדיקת הריון עצמאית או כחלופה לביקור רופא. ניתן להשתמש בו גם לפני ואחרי הכניסה להריון וכן במהלך שלושת החודשים הראשונים להריון.

ישנם סוגים רבים ושונים של בדיקות שתן ביתיות זמינות בשוק. חלקם מיועדים להריון, סרטן, סוכרת והפרעות בבלוטת התריס. בעזרת בדיקות אלו, המטופלים יכולים לקבל מבט ברור על מצבם הבריאותי מבלי לעבור הליכים כואבים או ביקורי רופא יקרים.

תהליך השימוש בבדיקת השתן הביתית הוא פשוט: אסוף את השתן בכוס בידיים נקיות, הנח אותו במכשיר שסופק על ידי היצרן, המתן 10 דקות עד שיעבד את הדגימה שלך, ולאחר מכן קרא את התוצאות המוצגות על המסך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן