דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » תפסיק להרעיב את עצמך! התשובה המפתיעה לכמה זמן לצום לפני בדיקת דם!

תפסיק להרעיב את עצמך! התשובה המפתיעה לכמה זמן לצום לפני בדיקת דם!

כמה זמן צריך להיות בצום לפני בדיקת דם

צרו איתנו קשר

בדיקות דם הן שיטה נפוצה לבדיקת מחלות, אך הן תהליך שלוקח זמן ויקר. בעזרת עוזרי כתיבה בינה מלאכותית, כעת תוכל לקבל את תוצאות בדיקות הדם שלך תוך דקות ספורות בעלות משתלמת.

בדיקות דם הן דרך אחת לזהות מחלות. דם נשאב מהזרוע או האצבע, ואז הוא מסובב בצנטריפוגה כדי להפריד את הפלזמה מתאי הדם האדומים. לאחר מכן, הפלזמה נאספת ונשלחת למעבדה לניתוח, בעוד שכדוריות הדם האדומות מורשות להתיישב בתחתית הצינור לפני השלכתן.

צום לבדיקת דם הוא נוהג נפוץ במדינות רבות. מומלץ לצום 12 שעות לפני הבדיקה.

לצום לבדיקת דם ידוע כי יש כמה יתרונות בריאותיים כמו הפחתת דלקת, עזרה בספיגת חומרי הזנה והורדת רמות הכולסטרול. צום גם עוזר לירידה במשקל ולהורדת הסיכון לסוכרת, מחלות לב וסרטן.

צום הוא כאשר אתה נמנע מאכילה או שתייה במשך שמונה עד שתים עשרה שעות לפני האירוע.

נניח שיש לך פגישה בשעה 8 בבוקר קיבלת הוראה לשתות מים רק אחרי חצות תוך כדי צום של שמונה שעות. הימנע מאכילה ושתייה לאחר 20:00. אם הצום הוא 12 שעות. בערב הקודם.

בנוסף, אסור להתאמן, לאכול מסטיק (אפילו מסטיק ללא סוכר), או לעשן. חומרים אלה עשויים להאיץ את העיכול שלך, מה שעשוי להשפיע על התוצאות שלך.

האם אפשר לשתות מים לפני בדיקת דם

סוג בדיקת הדם שאתה עובר יקבע את התשובה. אם אתה צריך לעשות משהו כדי להתכונן לבדיקה שלך, הרופא שמגדיר אותה יודיע לך.

לפני כמה בדיקות דם, אתה יכול לצרוך מזון ומשקאות כרגיל. מצד שני, לא תורשה לאכול או לשתות שום דבר (חוץ ממים) לפני “בדיקת דם בצום”. ניתן גם לקבל הוראה להפסיק לעשן לפני הבחינה.

בדיקות דם כמו אלה עשויות לדרוש ממך לצום:

• בדיקת גלוקוז בצום (המשמשת לבדיקת סוכרת), שבגינה אתה עלול להידרש ללא מזון במשך שמונה עד עשר שעות לפני כן.

• בדיקת דם ברזל (המשמשת לזיהוי מחלות כגון אנמיה מחוסר ברזל), שבגינה תידרש לצום 12 שעות לפני כן.

כדוריות דם לבנות נמוכות

פחות מ-4,000 תאי דם לבנים למיקרוליטר דם נחשבים לנמוכים עבור מבוגרים. ספירת תאי דם לבנים נמוכה יכולה להיות סימן למספר מחלות, כגון זאבת, דלקת מפרקים שגרונית, מחסור בוויטמין או תופעת לוואי לטיפול בסרטן.

כדי להפחית את הסבירות למחלות ספציפיות וספירת תאי דם לבנים נמוכה:

התרחק מאנשים שיש להם מחלות, תרגלו ניקיון מעולה, היו זהירים בקרב חיות מחמד וחיות אחרות שעלולות להפיץ זיהומים, וודאו שהמזון מבושל לחלוטין לפני אכילתו, ותרגלו מין בטוח על ידי הימנעות מסמים ושיתוף מחטים.

תאי דם לבנים גבוהים

כ-1% מכלל תאי הדם הם תאי דם לבנים, והם נחוצים לפעילות תקינה של מערכת החיסון. המונח “לויקוציט” מתייחס גם לתאי דם לבנים.

תאי דם לבנים מיוצרים ללא הרף במח העצם. הם נשמרים במילואים בדם ובמערכות הלימפה עד שהם נדרשים לעזור לגוף להילחם בזיהום או במחלה.

ספירת תאי דם לבנים גבוהה יכולה להיות סימן לכך שההגנה של הגוף נאבקת בזיהום.

בנוסף, זה יכול להיות סימפטום של מתח נפשי או רגשי. ספירת תאי דם לבנים גבוהה אפשרית גם אצל אנשים עם מחלות ממאירות ספציפיות בדם.

לויקוציטוזיס הוא המונח הרפואי לעלייה בתאי דם לבנים. זה קורה לעתים קרובות בתגובה לנסיבות הבאות:

מח עצם או מחלה אימונולוגית, זיהום, דיכוי חיסוני, תרופות כמו קורטיקוסטרואידים, סוגי סרטן מסוימים כמו לוקמיה לימפוציטית חריפה או כרונית, דלקת, פציעה או ניתוח

בדיקות דם מכבי

אחת המעבדות המתקדמות בעולם, הן בסטנדרטים המקצועיים והן בסטנדרטים הטכנולוגיים, נגישה לחברי מכבי שירותי בריאות. 250 מקומות איסוף דגימות הם חלק משירותי המעבדה ברחבי ישראל. מערכת מחשוב משוכללת מפקחת על כל ההליך במסגרת מדיניות אבטחת איכות מקיפה, החל מהפניית הרופא דרך קליטת הבקשות באתר האיסוף, ביצוע הבדיקה והפצת תוצאות הבדיקה למחשב הרופא המפנה ולעמדות משתמש ממוחשבות עצמאיות.

מכבי מפעילה מתקן “מגה מעבדה” אוטומטי וטכנולוגי חדשני בו מתבצעים מגוון רחב של בדיקות ללא צורך באינטראקציה אנושית על מנת שחברי מכבי יוכלו לנצל שירות מהיר ומקצועי. המחשב של הרופא הממליץ מקבל את תוצאות הבדיקה ישירות, והתיעוד הרפואי האלקטרוני של כל חבר מתעדכן במידע.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן