דף הבית » מידע מקצועי » כמה זמן לצום לפני בדיקת דם כללית?

כמה זמן לצום לפני בדיקת דם כללית?

כמה זמן לצום לפני בדיקת דם כללית?

צרו איתנו קשר

מהי בדיקת דם כללית?

בדיקת דם כללית היא סוג של בדיקת דם המודדת את רמות החומרים השונים בדם. זה יכול לעזור באבחון מגוון רחב של מצבים, מאנמיה וסוכרת ועד זיהומים ומחלות כליות. זה יכול לשמש גם כדי לפקח על היעילות של טיפולים מסוימים.

נושאים קשורים:

מה מודד הבדיקה?

בדיקת דם כללית מודדת רמות של חומרים שונים בדם, כולל תאי דם אדומים ולבנים, טסיות דם, אלקטרוליטים, חלבונים, הורמונים ואנזימים. זה יכול גם למדוד רמות של כולסטרול ושומנים אחרים, כמו גם גלוקוז וסוכרים אחרים.

למה אתה צריך לצום לפני בדיקת דם כללית?

צום לפני בדיקת דם כללית חשוב כדי לקבל תוצאות מדויקות. כשאתה אוכל, הגוף שלך גורם לחילוף חומרים במזון ומשחרר חומרים לזרם הדם. אם לא צמים לפני בדיקת דם כללית, חומרים אלו עלולים להפריע לתוצאות.

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת דם כללית?

רוב בדיקות הדם הכלליות מחייבות אותך לצום 8-12 שעות לפני הבדיקה. זה אומר שאסור לאכול או לשתות שום דבר (למעט מים) במהלך הזמן הזה. בדיקות מסוימות עשויות לדרוש תקופת צום ארוך יותר, לכן חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא.

למה לצפות במהלך ההליך

בהגיעך לבדיקת דם כללית תתבקש לספק דגימת דם. זה נעשה בדרך כלל באמצעות מחט ומזרק. הדגימה תישלח למעבדה לניתוח. תוצאות הבדיקה יהיו זמינות בעוד מספר ימים.

סיכום

צום לפני בדיקת דם כללית חשוב כדי לקבל תוצאות מדויקות. רוב הבדיקות מחייבות אותך לצום 8-12 שעות לפני הבדיקה. במהלך ההליך תילקח דגימת דם קטנה שתשלח למעבדה לניתוח. למידע נוסף, צפה בסרטון זה מ- YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן