דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כל מה שאתה צריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של Postinor?

כל מה שאתה צריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של Postinor?

כמה זמן נמשכות תופעות לוואי של פוסטינור

צרו איתנו קשר

Postinor הוא שם המותג של גלולת חירום למניעת הריון, שבה ניתן להשתמש כדי למנוע הריון לאחר יחסי מין לא מוגנים. התרופה הוצאה מהשוק ברוב המדינות, אך היא נותרה זמינה במדינות מסוימות והיא בחירה פופולרית במקומות רבים בעולם.

Postinor הוא סוג חדש של גלולות למניעת הריון המכילות גם אסטרוגן וגם פרוגסטרון. זוהי הגלולה הראשונה למניעת הריון המשלבת אסטרוגן ופרוגסטרון בגלולה אחת.

תופעות הלוואי הן מינימליות, בהשוואה לאמצעי מניעה הורמונליים אחרים. נשים המשתמשות בפוסטינור דיווחו שחוו כאבי מחזור פחות חמורים, פחות כאבי ראש ופחות רגישות בחזה מאשר עם אמצעי מניעה הורמונליים אחרים.

פוסטינור היא שיטה פופולרית למניעת הריון המורכבת מהורמון בודד, פרוגסטין. ההשפעות של הורמון זה יכולות להימשך מספר ימים או אפילו שבועות, תלוי במינון.

התסמינים של תופעות הלוואי של Postinor כוללים:

-בחילה והקאה

-שינויים במצב הרוח ודיכאון

תופעות הלוואי של פוסטינור נמשכות בדרך כלל יומיים לאחר הנטילה. עם זאת, חלק מהנשים עלולות לחוות תופעות לוואי כגון בחילות, הקאות או כאבי בטן עד שש שעות לאחר נטילת פוסטינור.

Postinor היא גלולה שנועדה לסייע לנשים למנוע הריון. הוא נוצר על ידי מדענים ב-FDA והוא זמין כעת לרכישה. הגלולה פועלת על ידי מניעת ביוץ וניתן ליטול אותה עד חמישה ימים לאחר יחסי מין לא מוגנים.

האם אפשר להיכנס להריון לא בביוץ

כדי לענות על שאלה זו, עלינו להבין את ההגדרה ביוץ. ביוץ הוא שחרור של ביצית מאחת השחלות של האישה.

תהליך הביוץ הוא מה שמאפשר לאישה להיכנס להריון. אם אישה לא משחררת ביצית במהלך הביוץ, אז היא לא יכולה להיכנס להריון. לחלק מהנשים יש מצבים רפואיים שמונעים מהן לשחרר ביציות במהלך הווסת, מה שאומר שהן לא יכולות להיכנס להריון בלי ביוץ.

אם אינך מסוגלת לשחרר ביציות ואת רוצה להיכנס להריון, ייתכן שתוכל להרות באמצעות הזרעה מלאכותית או הפריה חוץ גופית (IVF).

הגלולה של היום שאחרי

גלולת הבוקר שאחרי היא תרופה שניתן להשתמש בה תוך 72 שעות ממין לא מוגן כדי למנוע הריון. זה נלקח על ידי נשים כדי למנוע הריון לאחר אירוע של מין לא מוגן.

גלולת הבוקר שאחרי ראתה עלייה מדהימה בשימוש מאז שאושרה לראשונה בארצות הברית בשנת 1999. בשנת 2013, היו למעלה מ-3 מיליון מרשמים לגלולת הבוקר שאחרי, שהיה כמעט כפול משנת 2002.

גלולת הבוקר שאחרי אינה אמצעי מניעה ואין לה השפעה על מניעת מחלות מין או הריונות לא מתוכננים.

תופעות לוואי של גלולות

תופעות הלוואי של גלולות יכולות להיות די מסוכנות למשתמש. זו הסיבה שחשוב שאנשים ידעו עליהם ולא לקחת אותם מבלי לדעת את הסיכונים.

חלק מתופעות הלוואי המגיעות עם נטילת גלולות כוללות: בחילה, סחרחורת, כאבי ראש, נמנום, יובש בפה ועצירות.

ימים בטוחים לא להיכנס להריון

ימים בטוחים לא להיכנס להריון יכולים להשתנות מאישה לאישה וממחזור למחזור. מספר הימים הבטוחים יכול גם להשתנות בהתאם לגורמים אחרים שיכולים להיות במשחק כמו גיל, משקל ובחירות אורח חיים.

יום בטוח לא להיכנס להריון ניתן לקבוע על ידי חישוב היום הראשון של הווסת האחרונה שלך והוספת 7 ימים. לדוגמה, אם את מצפה למחזור הבא שלך ב-1 ביוני, אז ה-10 ביוני ייחשב כיום בטוח לא להיכנס להריון.

לבונורגסטרל

לבונורגסטרל הוא הורמון המצוי בגוף המשמש למניעת הריון. זה ידוע גם בתור “גלולת הבוקר שאחרי” ו”תוכנית ב'”.

לבונורגסטרל הוא אמצעי מניעה לשעת חירום שניתן ליטול עד 72 שעות לאחר יחסי מין לא מוגנים. זה מונע הריון על ידי עצירת הביוץ ועיבוי ריר צוואר הרחם.

לבונורגסטרל, או LNG, היא הצורה הנפוצה ביותר של אמצעי מניעה לשעת חירום בארצות הברית. למרות שזו לא אופציה מושלמת, יש כמה דברים שכדאי לדעת על זה לפני שאתה משתמש בו.

LNG אינו מגן מפני מחלות מין. זה גם לא מונע הריון אם קיימת יחסי מין מבלי להשתמש בכל סוג של הגנה על מחסום כגון קונדום או סכר שיניים.

בדיקת הריון שלילית ואין מחזור

החמצת מחזור היא סימפטום שכיח של הריון. עם זאת, ישנן סיבות אחרות מדוע ייתכן שאין לך אחת כזו.

בדיקת הריון שלילית אך ללא מחזור:

זה קורה כאשר רמות ההורמונים בגופך אינן גבוהות מספיק כדי להפעיל מחזור. זה יכול לקרות מסיבות רבות, כגון אם אתה מדלג על המחזור שלך או שיש לך מחזור לא סדיר. זה יכול לקרות גם אם יש לך תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS), שהיא הגורם השכיח ביותר לאמנוריאה (ללא מחזור).

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן