דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה זמן אחרי הפלה אפשר להיכנס להריון? המדריך המלא

כמה זמן אחרי הפלה אפשר להיכנס להריון? המדריך המלא

כמה זמן אחרי הפלה אפשר להיכנס להריון

צרו איתנו קשר

הפלה היא נושא שנוי במחלוקת ואנשים רבים מתנגדים לו. באקלים הנוכחי, יש הרבה אנשים הטוענים שהפלה צריכה להיות חוקית. כתוצאה מההתפתחויות האחרונות וההתקדמות הטכנולוגית, הפלות הופכות לקשות יותר ויותר. זה הפך ליקר, מסוכן ואפילו מסכן חיים עבור נשים רבות.

לאחר הפלה את יכולה להיכנס להריון במהירות. לאחר הפלה, אישה עלולה לבייץ ולהיכנס להריון לפני הווסת הבאה. 83% מהנשים, כך גילו, מבייצות תוך חודש לאחר הפלה. לפיכך, את יכולה להיכנס להריון לפני המחזור הבא.

ישנן שיטות רבות להיכנס להריון לאחר הפלה או הפלה. השכיח ביותר הוא השראת ביוץ, הכוללת נטילת גלולות למניעת הריון לאישה, והמתנה לגופה לייצר את הביצית שתאפשר לה להיכנס להריון.

השיטה השנייה נקראת הפריה חוץ גופית (IVF), הכוללת יצירת תינוק באמצעות ביצית וזרע מתורמת. בשיטה זו ניתן להשתמש הן על ידי נשים שכבר עברו הפלה והן על ידי נשים שרוצות להיכנס שוב להריון לאחר הפלה.

השימוש בהפלה כנושא הולך וגובר. עלייה זו בנושא נובעת משתי סיבות עיקריות. ראשית, אנשים הופכים מודעים יותר לנושא ושנית, יש ביקוש הולך וגובר לשירותי הפלות.

כמה זמן אחרי הפלה מקבלים מחזור

כאשר אתה מדבר עם הרופא שלך על הפלה, השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול היא כמה זמן לאחר ההליך אתה מקבל מחזור?

לאחר הפלה מוצלחת, המחזור הראשון שלך יחזור בדרך כלל כעבור 4 עד 8 שבועות. המחזורים הראשונים שלך עשויים להיות כבדים יותר ולהימשך זמן רב יותר מהרגיל; זה נפוץ.

הפוריות שלך תחזור כמעט מיד לאחר הפלה. זה קריטי להתחיל להשתמש בטכניקת מניעה מיד אם אינך רוצה להיכנס להריון שוב לאחר הפלה.

הפלה בכדורים

השימוש בגלולות להפלה, המכונה גם RU-486, צובר פופולריות בקרב נשים. זאת בשל העובדה שניתן להשתמש בגלולות אלו להפסקת הריון ולמנוע את הצורך בהפלה.

הגלולה להפלה היא תרופה הנלקחת על ידי נשים שמתכננות לבצע הפלה. זה יכול לשמש כדי למנוע מהעובר להיוולד בחיים. גלולות ההפלה נמכרות בבתי מרקחת ובאינטרנט. הם זמינים בצורות שונות, כולל טבליה וזריקה. . הצורה הנפוצה ביותר היא טבליה דרך הפה. זה נלקח כדי להשפיע על דפנות הרחם ולגרום להם להתכווץ, ולמנוע הריון להיוולד. הרכב המינון משתנה בהתאם לסוג הגלולה ואופן נטילתה. סוגים מסוימים עלולים לגרום לתופעות לוואי חמורות, כגון דימום בעיות פנימיות או כבד לאחר נטילת מנות מרובות. לגלולות אחרות עשויות להיות פחות תופעות לוואי, כמו בחילות אצל חלק מהנשים או כתמים אצל אחרים שחלו במחלות מין כמו HIV במהלך ההריון.

גלולות להפלה אינן הכרחיות מבחינה רפואית, אך הן צריכות להיות זמינות לנשים שחושבות שהריון עלול לסכן את בריאותן או את בריאות ילדן שטרם נולד, או לנשים שנאנסו. קבוצות רבות נגד הפלות מאפשרות שימוש בגלולות להפלה רק אם אישה יכולה להוכיח שהיא בהריון ורוצה לבצע הפלה. יש צורך באישור רופא כדי שיושמו כללים אלו במקרים מסוימים, כגון אונס.

ביוץ אחרי הפלה

המחזור שלך יתחיל מחדש לאחר הפלה. במחזור הווסת של 28 יום, הביוץ או שחרור הביצית מהשחלה מתרחשים בדרך כלל בסביבות היום ה-14. זה מצביע על כך שכנראה תבייצי כמה שבועות לאחר הפלה. במילים אחרות, גם אם עדיין לא התחלת את המחזור, ייתכן מבחינה רפואית להיכנס להריון שוב אם את מקיימת יחסי מין לא מוגנים רק כמה שבועות לאחר הניתוח.

עם זאת, מכיוון שלא לכולם יש מחזור של 28 יום, התאריך המדויק עשוי להשתנות. מחזורי הווסת של חלק מהנשים קצרים יותר מטבעם. הם עלולים להרות אפילו מוקדם יותר מכיוון שהם עלולים להתחיל ביוץ רק שמונה ימים לאחר הניתוח.

לא מצליחה להיכנס להריון אחרי הפלה

הפלה יכולה להעמיס פיזית ורגשית על הגוף שלך. הגוף שלך עשוי להמשיך להכיל הורמוני הריון מסוימים במשך 1-2 חודשים. אתה עלול גם להרגיש רכבת הרים רגשית, דימום נרתיקי קל וכאבי בטן. ייתכן שהמחזור שלך לא יחזור לקדמותו במשך שבועיים עד שלושה.

הסיכוי שלך להיכנס להריון יגדל אם תיקח חומצה פולית או ויטמינים טרום לידתיים כמה חודשים לפני שתנסה להיכנס להריון, תימנע משימוש בחומרים לא חוקיים, אלכוהול וטבק, תגביל את צריכת הקפאין שלך ותשמור על תזונה בריאה.

לאחר הפלה, אם ניסית להרות במשך יותר משישה חודשים ללא הצלחה, אולי תרצה לדבר עם אנדוקרינולוג רבייה או מומחה לפוריות.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן