דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה דברים שלא ידעתם עליהם: כמה זמן אחרי הביוץ אפשר להיכנס להריון?

כמה דברים שלא ידעתם עליהם: כמה זמן אחרי הביוץ אפשר להיכנס להריון?

כמה זמן אחרי הביוץ אפשר להיכנס להריון

צרו איתנו קשר

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית משחלה אחת ולאחר מכן נסיעתה במורד החצוצרה כדי להיות מופרית על ידי זרע.

תהליך הביוץ אינו תמיד קל לניבוי, שכן הוא יכול להשתנות מאישה לאישה. זה מקשה על נשים לדעת מתי הן הכי פוריות ומתי עליהן להימנע מקיום יחסי מין.

פותחה טכנולוגיה חדשה בשם ערכות מנבא ביוץ שיכולה לעזור לנשים לחזות את תקופת הביוץ שלהן. ערכה זו מכילה מקל נרתיקי המודד את כמות ההורמון הלוטיניזציה בשתן ומתעד שינויים בריר צוואר הרחם.

כאשר הביצית מגיעה לבשלות, מתרחש ביוץ. בשלב זה, הגוף מוכן לקבל זרע להפריה.

הביצית מתפרקת לרירית הרחם בהיעדר הפריה. לאחר מכן, הגוף יוציא את השאריות במהלך התקופה החודשית של אדם.

הביוץ יכול להימשך 12 עד 24 שעות. הביצית חיה רק ​​כ-24 שעות לאחר שהשחלה משחררת אותה עד שהיא פג, אלא אם כן זרע מפרה אותה.

לאדם יש אפשרות משמעותית להיכנס להריון אם הוא מקיים יחסי מין ממש לפני או במהלך שלב הביוץ. הסיבה לכך היא שזרע יכול להישאר בצוואר הרחם עד 5 ימים.

חלון ההזדמנויות לכניסה להריון באמצעות סקס ידוע כחלון הפורה. זהו גם יום הביוץ וגם חלון ההזדמנויות של הזרע להפרות את הביצית בתוך צוואר הרחם.

המכללה האמריקאית למיילדות וגניקולוגים (ACOG) קובעת כי קיום יחסי מין בין 5 ימים לפני ליום אחד לאחר הביוץ עלול לגרום להריון.

חלון הפוריות עשוי להיות שונה מאדם לאדם בהתאם למחזור החודשי.

יש לעקוב אחר היום הראשוני של המחזור עד לתחילת המחזור שלאחר מכן על מנת לקבוע את חלון הפוריות. המחזור החודשי נמשך לאורך זמן זה. לרוב הנשים במחזור יש מחזור של 28 יום.

עם זאת, המשרד לבריאות האישה מדווח כי זה עשוי להימשך רק 21-35 ימים עבור אנשים מסוימים.

ה-ACOG קובע שהביוץ מתרחש בסביבות היום ה-14 של המחזור החודשי.

החלון הקיים לאדם עם מחזור של 28 יום, למשל, מתחיל 5 ימים לפני יום הביוץ.

נושאים קשורים:

האם אפשר להיכנס להריון לא בביוץ

גם אם את עדיין לא מבייצת, את יכולה להיכנס להריון זמן קצר לאחר המחזור. מכיוון שזרע יכול לשרוד עד חמישה ימים אם הם נלכדים בריר צוואר הרחם פורה, הוספת זרע בימים שלפני הביוץ יכולה להגביר את הסיכויים שלך להיכנס להריון. סטיבן ר. באייר, M.D., אנדוקרינולוג רבייה במרפאת הפוריות של בוסטון IVF בבוסטון, מוסיף כי מחקר גילה שנשים שקיימו יחסי מין רק פעם אחת בשלב זה – אפילו ארבעה עד חמישה ימים לפני הביוץ – עדיין נכנסו להריון.

כמה זמן לוקח להיכנס להריון

לדברי קלי פגידה, ד”ר, כדי לקבל את הסיכוי הטוב ביותר להרות אם את מנסה להיכנס להריון, עליך להתחיל לקיים יחסי מין לאחר סיום הווסת שלך.

אני ממליצה לקיים יחסי מין באופן קבוע לרוב האנשים, “פעמיים עד שלוש בשבוע, אבל כל יומיים אם אפשר”, היא אומרת, “זמן קצר לאחר הפסקת הווסת כדי לכסות את חלון טרום הביוץ”.

כמה זמן הביוץ נמשך

כל חודש, מחזור ביוץ טיפוסי נמשך בערך 24 שעות. אם ביצית לא מופרית לאחר שהשתחררה מהשחלה, היא תתפורר או תמות תוך 12 עד 24 שעות. הביצית תישפך, וכך גם רירית הרחם שלך, אם לא תתרחש הפריה. דימום הווסת מגיע לאחר כשבועיים לאחר מכן.

אל תאמין שאתה יכול להיכנס להריון רק ביום אחד בחודש, למרות שהביוץ מתרחש רק פעם בחודש. חמשת הימים שלפני הביוץ ויום הביוץ מהווים חלון של שישה ימים שבמהלכו יכולה להתעברות.

הסיבה לכך היא שזרע יכול לשרוד עד חמישה ימים בתוך גוף נשי. כמה ימים לפני או במהלך הביוץ, אם יש לך פעילות מינית, ייתכן שעדיין יש זרע בגופך לפגוש ביצית כשהיא יורדת מהחצוצרה שלך.

לא הרחם שלך, אבל החצוצרה היא המקום שבו מתרחשת ההתעברות. ביצית לא מופרית מתפרקת לאחר יום, ואילו ביצית מופרית עוברת יותר לתוך הרחם דרך החצוצרה. שישה עד עשרה ימים לאחר ההפריה, ביצית מופרית נדבקת לרחם באמצעות שתל.

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן