דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כל מה שצריך לדעת על כמה זמן אחרי נטילת גלולות אפשר לשכב?

כל מה שצריך לדעת על כמה זמן אחרי נטילת גלולות אפשר לשכב?

כמה זמן אחרי לקיחת גלולות אפשר לשכב

צרו איתנו קשר

גלולה היא תרופה הנלקחת לטיפול במחלה. זוהי גם תרופה או תרופה שפותחה לטיפול במחלה. השימוש בגלולות הולך וגדל. הם משמשים לטיפול במגוון מצבים בריאותיים, כולל סרטן ומחלות לב.

אל תירדם מיד לאחר נטילת הגלולות הללו. עדיף אם תימנעו מלקיחת כל אחת מהתרופות הללו מיד לפני הלילה ולעמוד או לשבת זקוף לפחות 30 עד 60 דקות לאחר נטילתן. שוחח עם הרוקח שלך לפני נטילת התרופה עם מזון או משקה, שכן מדי פעם מה שאתה אוכל או שותה עשוי להשפיע על אופן ספיגת התרופה בגוף שלך.

כשאתה שוכב, המעבר של תרופה דרך הוושט מואט, לפחות בחלקו מכיוון שכוח המשיכה אינו עוד כלי עזר. זה מעלה את האפשרות שהתרופה תיצמד לדופן הוושט במקום לנסוע לקיבה.

תרופות מסוימות, כולל NSAIDs, מהוות סיכון מכיוון שהן עלולות לפגוע ברירית הוושט ואף לגרום לכיבים.

טבליות שנדבקו לדופן הוושט יתפרקו בהדרגה, ויאפשרו לכמויות דקות של התרופה להיכנס למעי. בהשוואה למינון הגדול יותר שישתחרר מהטבליה השלמה בקיבה, הגוף מסוגל הרבה יותר לעכל ולחסל את הכמויות הקטנות הללו. כתוצאה מכך, התרופה תפעל פחות ביעילות או לא תפעל כלל.

הרבה אנשים מודאגים לגבי בריאותם. הם מודאגים לגבי הגוף שלהם ואיך הוא יראה בעתיד. הם רוצים לדעת איך הם יכולים להיראות טוב יותר בעתיד ואילו תוספי מזון עליהם לקחת כדי להפוך אותם לבריאים יותר.

פספוס גלולה אחת

הקאות, שימוש בתרופות מסוימות, בעיות עיכול הפוגעות בספיגה ושכחה להתחיל חבילה חדשה בזמן יכולים להפחית את יעילות הגלולה.

קח תמיד תרופות חסרות ברגע שאתה זוכר, גם אם זה אומר לקחת שתיים ביום אחד. תלוי אם אתה נוטל טבלית פרוגסטוגן בלבד או מעורבת, כמו גם באיזה מותג גלולות אתה משתמש, העצה לגבי גלולות שהוחמצו ישתנו.

מתי אפשר לקיים יחסים אחרי נטילת גלולות

תלוי היכן במחזור החודשי שלך כאשר טכניקת מניעת הריון שלך מוצגת לגופך, עשוי לקחת זמן עד שהיא תתחיל לפעול.

אנו ממליצים להתחיל את הגלולה ביום האחרון של הווסת שלך אם את מתחילה אותה. זה יקרה לאחר 3 עד 5 ימים של דימום, תלוי בכמה ימים אתה מדמם.

להשפעות הטאבלט לוקח זמן מה להתבטא. לפני שהוא מתחיל לעבוד, אתה חייב לקחת את זה לפחות כמה ימים. בשל כך, חשוב להתחיל להשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים. כמה זמן אתה צריך להשתמש בתוכנית גיבוי יש לדון עם הרופא שלך. יש מי שממליצים להשתמש באחד למשך החבילה הראשונה שלך.

תופעות לוואי של גלולות

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה המונע שחרור של ביצית מהשחלות. הם גם מונעים הריון על ידי מניעת שחרור ביצית מהשחלה.

ישנן תופעות לוואי רבות של גלולות למניעת הריון. הם יכולים לגרום למשתמש להרגיש עייף יותר ופחות פעיל, הם יכולים לגרום לכאבי ראש, התכווצויות ולגרום למשתמשת לקבל מחזור לא סדיר. חלק מהמשתמשים חווים גם אובדן חשק המיני ובעיות בריאותיות אחרות.

יאז גלולות

טבליות Yaz כוללות פרוגסטרון (דרוספירנון) ואסטרוגן בשילוב (אתיניל אסטרדיול). Yaz היא תרופה משולבת למניעת הריון החוסמת את הביוץ על ידי שילוב של הורמונים נשיים (שחרור ביצית מהשחלה). Yaz משנה גם את רירית הרחם ואת ריר צוואר הרחם, ומקשה על כניסת הזרע לרחם ועל ביצית מופרית להיצמד לרחם.

יאז היא אמצעי מניעה שמונע הריון. נשים בנות 14 לפחות, החלו לקבל מחזור ורוצות להשתמש בגלולות למניעת הריון יכולות להשתמש בו גם לטיפול באקנה בינונית.

תסמיני ה-PMDD של חרדה, דיכאון, עצבנות, קשיי ריכוז, חוסר אנרגיה, שינויים בשינה או בתיאבון, רגישות בשדיים, כאבי פרקים או שרירים, כאבי ראש ועלייה במשקל מטופלים גם הם באמצעות yaz.

השימוש ב-Yaz אינו מומלץ במהלך ההריון או לאחר הלידה.

כדורי יסמין

יסמין היא תרופה משולבת למניעת הריון החוסמת את הביוץ על ידי שילוב של הורמונים נשיים (שחרור ביצית מהשחלה).

יסמין משנה גם את רירית הרחם ואת ריר צוואר הרחם, ומקשה על כניסת הזרע לרחם ועל ביצית מופרית להיצמד לרחם. יסמין היא גלולה למניעת הריון המשמשת כדי להימנע מכניסה להריון.

יש ליטול את יסמין פעם ביום, באותו זמן, דרך הפה. יש ליטול את יסמין בדיוק לפי ההוראות, בהתאם להוראות שעל גבי האריזה.

יסמין עלולה להגביר את הסיכון להתקף לב, שבץ וקרישי דם. אם יש לך סוכרת, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה או עודף משקל, הסיכון שלך עולה עוד יותר. במהלך השנה הראשונה לשימוש בגלולות למניעת הריון, הסיכון לשבץ או קרישי דם נמצא בשיאו. כאשר אתה חוזר לקחת גלולות למניעת הריון לאחר הפסקה של ארבעה שבועות או יותר, הסיכון שלך גדל גם הוא.

 

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן