דף הבית » מדריך זמן הקשור לחוק » כמה זמן לוקח לחדש דרכון בנתב c: המדריך המלא

כמה זמן לוקח לחדש דרכון בנתב c: המדריך המלא

כמה זמן לוקח לחדש דרכון בנתב ג

צרו איתנו קשר

חידוש דרכון הוא אחד השלבים החשובים ביותר בחייו של אדם. זה יכול לעזור לך לנסוע למדינות שונות ולחיות בסביבה חדשה.

תהליך חידוש הדרכון אינו תמיד קל, במיוחד אם אתם גרים מחוץ למדינה בה הונפק הדרכון שלכם. אם אתם מתכננים לנסוע, עדיף יהיה לחדש את הדרכון שלכם בזמן כדי שתוכלו להימנע מסיבוכים.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים צריכים לחדש את הדרכונים שלהם. חלק מהם הם:

– לטייל בחו”ל

– שינוי השם או סמן המגדר שלך

– ביקור בני משפחה במדינות אחרות

– שינוי כתובת או שינוי אזרחות

– קבלת דרכון חדש עקב שינוי שם

דרכונים ומעברי אישורים, המונפקים על ידי מדינת ישראל לתושביה, הם רכושה ויש לאבטחם בקפדנות.

זכור כי אזרחי ישראל חייבים תמיד לנסוע עם תעודת נסיעה ישראלית בעת הכניסה והיציאה מישראל.

מסמכים אלו דרושים לחידוש דרכון: טופס בקשה, שתי תמונות פספורט (5 ס”מ על 5 ס”מ, רקע לבן), אשראי, מעטפת החזרה בתשלום מראש עם שמך וכתובתך, והדרכון הנוכחי שלך (תקבל הדרכון הישן שלך בחזרה).

כתובת הבית ב-Teudat Zehut שלך תקבל את הדרכון הישראלי שלך 7 עד 10 ימי עסקים לאחר פנייתך.

נושאים קשורים:

חידוש דרכון ישראלי מהיר

אפשר לקבל אישור נסיעה בדרכון הזר הנוכחי שלך אם אין לך מספיק זמן לעקוב אחר הנהלים הנכונים להגשת בקשה וקבלת הדרכון הישראלי (או דרכון חדש או חידוש). עם תעודת זהות, הוכחת נסיעה (כרטיס מודפס) ודרכון זר עדכני, גשו למשרד הפנים בשעות העבודה הרגילות (אין צורך לקבוע תור) ובקשו אישור חד פעמי (אישור יציאה חד פעמי) על דרכון זר) לנסוע על המסמך הזר שלך.

עלות חידוש דרכון

מבוגרים משלמים 435 שקל, בעוד שילדים משלמים 215 שקל עבור חידוש דרכון בישראל.

חידוש דרכון ישראלי בדואר

קבעו פגישה עם משרד הפנים (רשות האוכלוסין וההגירה) לכל מי שדורש דרכון, גם לילדים קטנים. כאשר מבקשים את הדרכונים הראשונים שלהם, הילדים חייבים להיות באותו חדר עם הוריהם. מכיוון שהם ישלחו לך SMS עם אישור שעת התור שלך, עליך להצטייד במספר סלולרי ישראלי כדי לקבוע את התור.

תחסוך זמן וכסף על ידי תשלום מקוון לפני הפגישה שלך. נדרשים כרטיסי אשראי ישראליים הן לתשלומים אישיים והן לתשלומים מקוונים.

עם תעודת זהות וכרטיס האשראי שלך, גשו ביום המיועד למשרד הפנים ופעלו לפי ההנחיות שם. חייבת להיות נוכחות ממשית לכל מי שדורש דרכון. באופן אידיאלי, הבא את הדרכון הקודם שלך או תעודת מעבר (אם רלוונטי).

כתובת הבית ב-Teudat Zehut שלך תקבל את הדרכון הישראלי שלך 7 עד 10 ימי עסקים לאחר פנייתך. מכיוון שהמשרד הפנים יאמת את פרטי ההתקשרות שלך באמצעות SMS, עליך להיות בעל מספר נייד ישראלי.

תקבל הודעת SMS שנייה עם מספר מעקב (שמתחיל בדרך כלל ב-RR) לאחר ששירות הדואר יקבל את הדרכון שלך למשלוח. אתה יכול להעתיק את המספר הזה ולהכניס אותו לאתר הדואר כדי לעקוב אחר החבילה שלך. היכן נמצא הדרכון שלך בתהליך המסירה יוצג באתר הדואר.

אל תפספסו את הודעת ה-SMS ממסרד הפנים המבררת אם יש לכם דרכון ביומטרי. הקפד לקרוא בעיון את הודעות ה-SMS שלך. עקוב אחר ההוראות שלהם וודא שיש לך את הדרכון החדש שלך.

הארכה או חידוש דרכון

הקונסוליה רשאית להנפיק דרכונים תקניים בלבד ולהאריך דרכונים למשך חמש שנים לכל היותר כתוצאה מחוק המאגר הביומטרי. נכון לעכשיו, ישראל היא המדינה היחידה שיכולה להנפיק דרכונים ביומטריים.

הדרכונים הרגילים של מבוגרים טובים לחמש שנים לאחר תאריך ההנפקה. מעבר לחמש שנים ממועד ההנפקה, לא ניתן להאריך דרכון.

דרכון של קטין (גיל 18 ומטה) תקף לחמש שנים ממועד ההנפקה. ניתן לשמור דרכון של קטין רק חמש שנים לכל היותר לאחר הוצאתו לראשונה.

אזרחים ישראלים מתחת לגיל 18 צריכים להיות מודעים לכך שיש לבקר בקונסוליה באופן אישי לפני הנפקת דרכון חדש. הורה חייב ללוות את הקטין.

הקונסוליה תנפיק דרכונים למבוגרים רק לאזרחים מעל גיל 18 שהחזיקו בעבר בדרכון שהונפק לילד. האזרח רשאי להגיע לבד.

ניתן להאריך או לחדש את הדרכונים של כל אזרח אחר מעל גיל 18 בקונסוליה או בדואר.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן