דף הבית » מדריך זמן הקשור לחוק » האם לוחית רישיון הנהיגה שלך תקפה? בדוק כמה זמן אתה צריך להחליף אותו!

האם לוחית רישיון הנהיגה שלך תקפה? בדוק כמה זמן אתה צריך להחליף אותו!

כמה זמן חייב נהג להציג שלט נהג חדש בעת הנהיגה

צרו איתנו קשר

רישיון הנהיגה הינו רישיון המאפשר לבעל הרכב להפעיל רכב מנועי בכבישים ציבוריים. הרישיון מונפק על ידי ממשלת המדינה שבה הוא הונפק.

רישיונות הנהיגה הם חובה לנהיגה במדינות ומדינות רבות. הרישיונות נדרשים להפעלת כל סוג של רכב מנועי בדרכים ציבוריות, לרבות מכוניות, משאיות, אופנועים, אופניים וטוסטוסים.

אפשר להחזיק במספר רישיונות נהיגה ממדינות שונות אם גרתם ביותר ממדינה אחת ואתם צריכים לנהוג בשתי המדינות.

בעת נהיגה, נהגים בדרך כלל צריכים להציג את לוחית הרישוי שלהם בפני קציני אכיפת החוק המופקדים על אכיפת חוקי התעבורה.

מדובר בהליך אכיפת חוק שקיים כבר עשרות שנים. עם זאת, לאחרונה הוטמעה תקנה חדשה על ידי מחלקת כלי הרכב (DMV) המחייבת נהגים להציג את לוחיות הרישוי שלהם לפרק זמן קצר יותר.

ה-DMV הכריז על הרגולציה החדשה ב-23 בינואר 2019 והיא תיכנס לתוקף ב-1 בפברואר. נהגים חייבים להציג את לוחיות הרישוי שלהם לא יותר מ-3 שניות בעת נסיעה בכבישים ציבוריים. המשמעות היא שהם לא יוכלו להראות את לוחיות הרישוי שלהם לקציני אכיפת החוק אלא אם הם יעצרו או יעצרו על ידם.

מי חייב במלווה ל”נוהג חדש” כשהוא נוהג ברכב נוסעים פרטי?

“נהיגה חדשה” הוא מונח המשמש כאשר מישהו זה עתה עבר את מבחן הנהיגה ונוהג במכונית נוסעים פרטית בפעם הראשונה. זה לא מחייב משפטית מי צריך לשלם עבור הליווי.

הנהג אינו חייב לשלם עבור מלווה אם הוא נוהג ברכב נוסעים פרטי ועומד במבחן הנהיגה שלו. עם זאת, אם הוא נוהג ברכב מסחרי, כמו אוטובוס או משאית, אז הוא יצטרך לשלם עבור מלווה.

שאלה זו מתעוררת לעיתים קרובות במצבים בהם הנהג החדש אינו מצליח למצוא מלווה לפני שהגיע ליעדו. ישנן סיבות רבות לכך שהנהג החדש לא יוכל למצוא מלווה בזמן, כמו להיות עסוק בעבודה או התחייבויות אחרות שמונעות ממנו למצוא מישהו שמוכן ללוות אותו בנסיעתו.

מתי חובה על נוהג ברכב להרכיב משקפיים או עדשות מגע?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג העדשות שבהן משתמש הנהג. חלק מהנהגים מרכיבים משקפיים, ואחרים מרכיבים עדשות מגע.

נהגים מסוימים עשויים שלא להרכיב משקפיים או עדשות מגע כלל, בעוד שאחרים עשויים להזדקק להם בהתאם למקצועם. לדוגמה, נהג רכב שנוהג בסביבה מאובקת עשוי להזדקק להרכיב משקפיים מכיוון שאינו יכול לראות בבירור בלעדיהם. עם זאת, נהג רכב שנוהג בסביבה נקייה עשוי להזדקק לעדשות מגע בלבד, כי הוא לא צריך לדאוג שאבק ייכנס לעיניו.

להלן כמה גורמים שיקבעו אם עליך להרכיב משקפיים או עדשות מגע בזמן נהיגה או לא:

– אם יש לך מצב עיניים כמו קוצר ראייה או רוחק ראייה, תידרש להשתמש במשקפיים מתקנות.

– אם אתה נוהג בלילה או באור שמש בהיר, עדיף לראייתך אם אתה משתמש במשקפי שמש במקום במשקפי שמש מתקנות.

– אם אתה מרכיב משקפיים על בסיס יומיומי, תידרש להשתמש בעדשות מגע מתקנות.

– אם אתה מרכיב משקפי שמש מתקנות בתוך הבית, עדיף לראייה שלך אם אתה משתמש בעדשות מגע במקום בעיניים מתקנות; אחרת, לא תוכל לראות מספיק ברור בלילה או בחדר חשוך.

– אם המקצוע שלך מחייב אותך להרכיב תמיד עדשות מגע בנהיגה בלילה או באור שמש, אז עדיף לא להרכיב משקפי מגן או עדשות מגע בנהיגה בבוקר.

נוהג חדש הורשע בבית המשפט באשמת נהיגה במהירות מופרזת לכן

החוק קובע כי אסור לנהגים חדשים לחרוג מהמהירות המותרת ביותר מ-20 מייל לשעה.

נהגים חדשים מתקשים לרוב לנהוג ללא מהירות מופרזת, וזה נכון במיוחד כשהם בנסיעות הראשונות שלהם. זו הסיבה שחשוב להם לדעת כיצד להימנע ממהירות יתר.

המפתח הוא להתמקד בנהיגה איטית ובטוחה עד שתבין טוב יותר את תנאי הדרך והתנועה.

נהג חדש תיאוריה תרגול

מבחן התיאוריה נועד להעריך אם למישהו יש את הכישורים הדרושים לנהוג במכונית בכבישים ציבוריים, והוא מהווה חלק חשוב בתהליך הגשת הרישיון.

מבחני תורת הנהיגה זמינים ברוב המדינות ברחבי העולם, אך הם משתנים ממדינה למדינה. באוסטרליה, למשל, אתה יכול לגשת למבחן התיאוריה שלך בכל שעה במהלך היום או הלילה, אבל במדינות מסוימות כמו צרפת ואיטליה יש הגבלות מחמירות מתי אתה יכול לגשת למבחן.

רישיון נהיגה של נהג חדש לא יחודש כרישיון נהיגה רגיל

רישיון נהיגה חדש לא יחודש כרישיון נהיגה רגיל. הסיבה העיקרית לכך היא שמשרד הרכב מעוניין לצמצם הונאה וגניבת זהות הקשורים ברישיונות נהיגה.

על מנת לוודא שרישיון הנהיגה אינו בשימוש על ידי אף אחד אחר, אנשים שכבר הונפק להם רישיון נהיגה רגיל יאמתו את זהותם על ידי ה-DMV לפני שיוכלו לחדשו.

חלק מהמדינות דורשות גם מאנשים המבקשים רישיון נהיגה חדש או תעודת זהות לספק הוכחה לאזרחות, כגון תעודת לידה או דרכון.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן