דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה זמן אתה יכול להרכיב עדשות יומיות? הגן על העיניים שלך עם המדריך הזה

כמה זמן אתה יכול להרכיב עדשות יומיות? הגן על העיניים שלך עם המדריך הזה

כמה זמן אפשר להיות עם עדשות יומיות

צרו איתנו קשר

השימוש בעדשות מגע הולך וגובר, והמגמה צפויה להימשך. בעזרת עדשת מגע נוכל לשפר את הראייה ולראות טוב יותר בכל מצב.

עדשות מגע הן סוג של עדשה מלאכותית העשויה מחומרים כמו גומי סיליקון, פולימתיל מתאקרילט (PMMA) או ניילון. עדשות אלו משנות את צורת העין. בגלל שינוי הצורה הזה, אתה יכול לראות רחוק יותר מאשר עם משקפיים. גם עדשות מגע נוחות יותר להרכבה ממשקפיים רגילות, אך הן עלולות לגרום לבעיות במצבים מסוימים כמו בריכות שחייה וספורט מים כמו צלילה, סקי וסנובורד.

בכל פעם שהעין שלך פקוחה, האוויר מספק לה את החמצן הדרוש לו כדי לפעול כהלכה. הוא יקבל פחות חמצן אם הוא סגור או מכוסה בעדשת מגע. כמות החמצן שמגיעה לקרנית שלך מושפעת מהאופן שבו עדשות המגע שלך זזות, כמה הן עבות ומשך הזמן שאתה מרכיב אותן.

אתה הופך רגיש יותר לזיהומים, צמיחת כלי דם לתוך העין, דלקות ואדמומיות שעלולות להוביל לאובדן ראייה ואי סבילות לעדשות מגע אם אתה לובש מגע לפרק זמן ממושך. רעב חמצן זה מונע לאט מהעין שלך חמצן ומגביר את כמות ההצטברות על העדשות עצמן.

שמונה עד שתים עשרה שעות ביום הן קו מנחה הגון, ואתה צריך להוריד אותן בלילה כדי שהעיניים שלך יוכלו להתאושש בזמן שאתה ישן.

כמה זמן לוקח להתרגל לעדשות

ביצוע המעבר ממשקפיים לאנשי קשר יכול להיות מאיים בהתחלה מכיוון שאנשים רבים צופים תקופת הסתגלות ממושכת.

אנשים שונים חווים זמני התאקלמות שונים עם אנשי קשר חדשים. בנוסף, הוא מסתמך על סוג המרשם המומלץ ועדשות מגע. רוב עדשות המגע הרכות דורשות רק כמה ימים כדי שהעיניים שלך יתרגלו אליהן. עדשות מגע רכות, בין אם מורכבות מסיליקון הידרוג’ל או הידרוג’ל, מאפשרות מעבר חלק.

זה יכול לקחת כמה שבועות כדי להתאקלם לרוב עדשות המגע החדירות לגזים קשים. הפופולריות הגוברת של עדשות מגע רכות נובעת מהאפשרות שחלק מהאנשים לעולם לא ימצאו את העדשות הללו נעימות. מגעים חדירים לגז קשיחים דורשים בדרך כלל שבועיים של הסתגלות. אנו ממליצים לך לקחת את אנשי הקשר האלה בזהירות בהתחלה.

אפשר לשים עדשות במים רגילים

לא, לעולם אל תכניס את עדשות המגע שלך למים כדי לאחסן אותן. למרות שבבריטניה יש כמה מהסטנדרטים הגבוהים ביותר עבור מים בטוחים לשתיה, מי ברז עדיין מכילים חיידקים וחיידקים אחרים שעלולים לגרום לבעיות עיניים. שחייה, רחצה או מקלחת בזמן הרכבת עדשות מגע טומנת בחובה סכנה לחלות בזיהומים כמו Acanthamoeba Keratitis, למרות נדירותם.

יתר על כן, מים אינם חומר חיטוי. אנשי הקשר שלך לא ינוקו כראוי על ידי זה. אין להשתמש במים גם כחומר הרטבה או אחסון. אם תשאיר את עדשות המגע שלך במים למשך הלילה, ייתכן שלחיידקים ומחוללי מחלות מזהמים יהיה יותר זמן לצמוח על העדשות שלך. לאחר מכן, אם תכניס את העדשות הללו לעיניים שלך, אתה מסתכן בהחדרת חיידקים לעין שלך. אותו כלל חל על מי שתייה בבקבוקים; אין לנקות או לאחסן בו עדשות מגע.

מספר בעדשות

מרשם לעדשות מגע מציין את גודל העדשה, הרכבה וקימורה. העוצמה עשויה גם להשתנות מכיוון שעדשות מגע מונחות ישירות על הקרנית ואילו משקפי ראייה נחות במרחק של כ-12 מילימטרים ממנה; מרשם המשקפיים חייב לקחת בחשבון את המרחק הזה. ברוב המקרים, מרשם עדשות המגע אינו מטפל באסטיגמציה קלה.

כוח השבירה (או הכדור) של העדשה מסומן בסמל Sph/PWR. זוהי כמות התיקון, המתבטאת בדיאופטריה, הנדרשת כדי להשיג את חדות הראייה המרבית של הראייה שלך.

קוטר (DIA) מבוטא כערך מילימטר. בדרך כלל, מספר זה נופל בין 13 ל-14.

עקומת הבסיס, או BC, של עדשת מגע היא העקמומיות האחורית שלה. מספר זה נע לרוב בין 8 ל-10.

Exp = קופסת עדשות המגע שלא נפתחו לחודש התפוגה.

כמות הכוח הנדרשת לתיקון האסטיגמציה שלך מסומנת על ידי ערך הגליל (Cyl) בעדשות הטוריות שלך.

ציר/ציר הוא הכיוון של ערך הגליל של העדשה. מספר זה מוצג בין 0 ל-180 מעלות במעלות.

ADD: Add Power, המתייחס להגדלה המוגברת של העדשה באזורים מסוימים לראייה מקרוב

כל כמה זמן צריך להחליף תמיסה לעדשות

בכל פעם שאתה מסיר את עדשות המגע שלך, עליך לנקות אותן לפני שמחזירים אותן לעיניים. הקפד לשטוף ולייבש כראוי את הידיים לפני הסרת עדשות המגע. לפני הטבילה המלאה של העדשות לטבילה, חשוב לשטוף את העדשות בתמיסת ניקוי כדי להיפטר מכל פסולת.

לא מומלץ להרכיב עדשות מגע שנמצאות באחסון יותר מ-30 יום, אלא אם כן הן נוקו היטב. מבחינת הפתרון עצמו, בדרך כלל כדאי להחליף אותו כל 30 יום. עם זאת, בהתאם לדרישות הבריאותיות הספציפיות שלך, מומחה עיניים עשוי לייעץ להחליף פתרונות בתדירות גבוהה כמו פעם בשבוע.

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן