דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כל המידע על כמה זמן אפשר לחיות עם מאוורר?

כל המידע על כמה זמן אפשר לחיות עם מאוורר?

כמה זמן אפשר לחיות עם מכונת הנשמה

צרו איתנו קשר

מכשיר הנשמה הוא מכשיר המסייע לאנשים עם בעיות נשימה לנשום. הוא משתמש במערכת מכנית כדי לדחוף אוויר דרך ריאות המטופל, לספק חמצן ולהפחית את הלחץ בריאות שלו.

מכשיר הנשמה הוא מכשיר המספק אוויר לריאות לחולים הסובלים מאי ספיקת נשימה. לפי ויקיפדיה, המונח “מאוורר” מתייחס לכל מכשיר המספק חימצון ואוורור נאותים.

כאשר רוב האנשים דנים באדם שנמצא על תמיכת חיים, הם מתייחסים בדרך כלל למכונת הנשמה, מכשיר המסייע בנשימה. על ידי דחיפה של אוויר לריאות, מאוורר שומר על זרימת חמצן בכל הגוף. עבור מחלות כמו דלקת ריאות, הוא משמש רק לרגע, בעוד שמישהו עם אי ספיקת ריאות עשוי לדרוש זאת למשך תקופה ארוכה יותר.

כאשר יש סיכוי קטן להחלמה, הרופאים מציעים בדרך כלל לבטל את תמיכת החיים. האיברים אינם יכולים לעבוד יותר באופן עצמאי. המשך הטיפול בשלב זה עלול להאריך את תהליך הגסיסה ולעלות ביוקר.

הסרת תמיכת חיים מעידה בדרך כלל על כך שהמטופל ילך לעולמו תוך שעות או ימים. איזה טיפול יופסק יקבע את העיתוי. למרות שחלק מהאנשים אכן מתחילים לנשום שוב בעצמם, רוב האנשים מפסיקים לנשום ומתים זמן קצר לאחר כיבוי ההנשמה. הם עשויים לחיות שבוע או שבועיים ללא צינור האכלה, אבל הם בדרך כלל ילכו לעולמם תוך מספר ימים אם הם לא צורכים נוזלים.

איך עובדת מכונת הנשמה

מכשיר ההנשמה הוא מכונה שעוזרת למטופל לנשום.

טכנולוגיה זו יושמה על סוגים שונים של מכשירים וציוד רפואי המשמש בבתי חולים כגון מכונות הנשמה, מדי לב ומדדי לחץ דם. מכשירים אלו מתוכננים עם אלגוריתמים מתוחכמים מאוד המאפשרים להם לזהות שינויים בלחץ הדם או ברמות החמצן על מנת לייעל את תפקודו.

בנוסף לשאיבת פחמן דו חמצני עבור חולים שאינם מסוגלים לנשוף בעצמם, מכונות הנשמה פועלות על ידי אספקת חמצן ישר לריאות. מכשיר ההנשמה מספק חמצן דרך צינור המושתל בניתוח ישירות לתוך קנה הנשימה, או קנה הנשימה, במהלך טכניקה המכונה tracheostomy, או דרך האף או הפה של המטופל במהלך אינטובציה.

מספר מסוים של פעמים בדקה מתוכנתים למכשירי הנשמה כדי לדחוף אוויר לריאות. לחץ הדם, קצב הנשימה וקצב הלב של המטופל נמצאים במעקב רציף.

כמה זמן לוקח להתעורר מהרדמה כללית

רופא מרדים יתן לך במהלך הרדמה כללית תרופות שגורמות לך להתעלף. התרופה תתהפך כאשר ההליך יסתיים כדי לעזור לך להחזיר את ההכרה, אך לא תהיו ערים לחלוטין. עם התפוגגות חומר ההרדמה, חלק מהאנשים מרגישים עייפים אך חוץ מזה בטוב, בעוד שאחרים חווים תופעות לוואי כמו בחילות, צמרמורות ומדי פעם הקאות.

לאחר הרדמה כללית, עדיף שיהיה איתך מישהו לפחות ב-24 השעות הראשונות. ייתכן שאתה עדיין מרגיש עייף, וייתכן שייקח זמן מה עד שהרפלקסים והשיפוט שלך יחזרו לשגרה. לא תוכל לנהוג אם אתה משתמש באופיואידים לכאב עד שתפסיק לקחת אותם.

מה מרגיש אדם מורדם ומונשם

למרות שצינור ההנשמה יכול להיות לא נעים, זה כואב לעתים רחוקות. כדי לשאת את אי הנוחות, רוב האנשים זקוקים לתרופות הרגעה. כדי למנוע מהם להסיר את הצינור, אנשים מסוימים זקוקים לריסונים. ניתן לתת תרופות לחולים קשים כדי למנוע מהם לנוע, מה שמקל על מכשיר ההנשמה לספק מספיק חמצן.

יחידת טיפול נמרץ היא בדרך כלל המקום שבו נמצא מישהו הזקוק למכונת הנשמה. אינך מסוגל לאכול או לשתות בעת שימוש במכשיר הנשמה. ניתן להשתמש בצינור קטן באף למתן חומרי הזנה מלאכותיים (האכלה עם צינור). אינך מסוגל לדבר בעת שימוש במכשיר הנשמה. אתה יכול לתקשר על ידי כתיבת הערות אם אתה לא תחת הרגעה.

השפעות ההרגעה עשויות להיות שונות מעט מאדם לאדם, אך לרוב, אנשים נהיים ישנוניים ורגועים תוך מספר דקות. במיוחד בזרועות וברגליים, המטופל עלול לחוות עקצוצים וכבדות. המטופל עלול להיות בהכרה למחצה או לאט לאט לאבד את ההכרה בהתאם למינון ההרגעה.

הרדמה והנשמה ממושכת תופעות לוואי

השפעות ההרגעה עשויות להיות שונות מעט מאדם לאדם, אך לרוב, אנשים נהיים ישנוניים ורגועים תוך מספר דקות. במיוחד בזרועות וברגליים, המטופל עלול לחוות עקצוצים וכבדות. המטופל עלול להיות בהכרה למחצה או לאט לאט לאבד את ההכרה בהתאם למינון ההרגעה.

איכות החיים של הניצולים נמוכה גם לאחר שנראה כי אוורור ממושך, המוגדר כאוורור הנמשך יותר מ-21 יום, קשור לשיעור תמותה של 52% לאחר שנה. תופעות לוואי אחרות של אוורור ממושך כוללות כיב ברירית כתוצאה מירידה בזרימת הדם בקיבה, הפרעות שינה והשפעותיה הנוירו-פסיכיאטריות, צרכי הרגעה מוגברים והשפעותיהם הנוירו-פסיכיאטריות, דלקת ריאות הקשורה בהנשמה (VAP), פגיעות ריאות הקשורות בהנשמה (VALI), ניוון שרירים, במיוחד של שרירי הנשימה, ובעיות בליעה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן