דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה זמן אחרי ניתוח קיסרי אפשר להיכנס להריון? טיפים חשובים ומקוריים

כמה זמן אחרי ניתוח קיסרי אפשר להיכנס להריון? טיפים חשובים ומקוריים

כמה זמן אחרי קיסרי אפשר להיכנס להריון

צרו איתנו קשר

הניתוח הקיסרי הוא אחד הניתוחים הנפוצים בעולם והוא גם אחד המסוכנים שבהם. ניתוח זה יכול להיעשות מכל סיבה שהיא, אך לרוב הוא נעשה מ-2 סיבות עיקריות: ללדת תינוק או לטיפול בנשים שעברו ניתוח קיסרי קודם.

ניתוח קיסרי הוא הליך הכולל הוצאת תינוק מגוף האם לפני הלידה. הניתוח מתבצע לרוב ביום השלישי או הרביעי להריון, מה שמגביר את הסיכון לסיבוכים מסכני חיים כמו קרישי דם וזיהומים.

באופן כללי, לאחר ניתוח קיסרי יש להמתין לפחות שישה חודשים לפני שתנסו שוב להרות. זה הפחות נדרש; חלק מהמומחים ממליצים להמתין 12 עד 15 חודשים, בעוד שאחרים ממליצים לחכות 18 עד 24 חודשים.

ניתוח בטן גדול כמו חתך קיסרי מחייב את הגוף שלך להתאושש לחלוטין. אם לא, אתה יכול להיות פגיע יותר ל:

• קרע בבטן. בעיקרון, הסיכון לקרע פוחת ככל שאתה מחכה יותר.

• צמיחת שליה. השליה יכולה מדי פעם להטביע את עצמה ברירית הרחם שלך, מה שעלול לסבך מאוד את הלידה והלידה.

• לידה מוקדמת. הריונות ראשונים הסתיימו בחתכים קיסריים, והריונות שניים הביאו ללידות מוקדמות. שיעורי הילודה המוקדמת היו גבוהים באופן מובהק סטטיסטית בשתי קבוצות הנשים שעברו בעבר ניתוחים קיסריים.

מתי יורדת הבטן אחרי קיסרי

הגוף שלך משתנה במהלך ההריון כדי לפנות מקום לנשיאת בן אדם נוסף. אתה מעלה במשקל, מקבל סימני מתיחה ומפתח תשוקה לאוכל. אתה עלול לגלות שהגוף שלך לא כל כך שונה מהגוף שלך בהריון לאחר הלידה.

הורדת קילוגרמים באופן טבעי. אתה תרד לפחות 13 קילו לאחר הלידה כתוצאה מאיבוד נוזלים, השליה ומשקל ילדך עוזב את גופך. סביר להניח שתרדי עוד יותר במשקל אחרי השבוע הראשון שלאחר הלידה. עם זאת, הבטן שלך עדיין יכולה להידמות לאיך שהיא עשתה במהלך ההריון.

אל תיכנס לפאניקה אם עדיין יש לך בטן לאחר לידה שנה לאחר מכן. לאבד בטן לאחר לידה לוקח זמן, וההסתגלות לחיים כאם טרייה היא קשה. זכרו שעורן של נשים מסוימות פחות אלסטי מאחרות. אם את נופלת תחת קטגוריה זו, זה יכול לדרוש יותר זמן לבטן שלך להחזיר את קו המתאר שלה לפני ההריון.

כיצד לשפר את הבטן שלי לאחר הלידה מפורט להלן.

תרגיל. הבטן שלך לאחר הלידה תתכווץ באופן טבעי עם הזמן. עם זאת, ישנם דברים שאתה עשוי לעשות בבית כדי להפחית את הבטן לאחר הלידה. נסה לשלב פעילות גופנית בשגרת היומיום שלך כאשר הרופא שלך נותן את הכל. התחל עם כמה אימונים צנועים במשקל גוף והליכה. אתה יכול לכלול בהדרגה ריצה ופעילויות ליבה.

לאכול בהגיון. נסו להתחייב לאכול בריא לאחר הלידה, בדיוק כפי שהייתם בהריון. הנקה תגרום לך להרגיש טוב יותר ותעניק לילדך תזונה בריאה יותר. תזונה בריאה עשויה גם לסייע במסע שלך להשיל את הבטן לאחר הלידה.

היה שקול. זכור כי לידה היא בין החוויות המדהימות שלך. הגוף שלך נדחף בדרכים שלא דמיינת. עם זאת, כל השינוי הזה מחייב זמן ריפוי. הרשי לעצמך לנוח ולרפא ככל שתוכל במהלך השבועות והחודשים שלאחר הלידה.

כאבי בטן אחרי ניתוח קיסרי

לא פעם אומרים שכאב הלידה הוא אחת החוויות הכואבות בחייה של אישה. ניתן להשוות את הכאב הזה לכאב שחווים אנשים רבים במהלך התקף לב. חווית כאבי בטן לאחר ניתוח קיסרי (C-Section) קשורה בדרך כלל לדימום והתכווצויות קשות, העלולים להוביל למצב חירום לאחר ניתוח.

כאבי בטן לאחר ניתוח קיסרי הם מצב שיכול להיות תוצאה של ההליך הניתוחי. זה נפוץ בקרב נשים ויכול להיות קשור גם למצבים רפואיים אחרים כמו סוכרת, מחלות לב או כאבים כרוניים.

לידה טבעית אחרי קיסרי

במהלך הניתוח, גוף האישה עובר שינויים רבים. הרחם נמתח וראשו של התינוק נדחק החוצה. זה מקשה על נשים ללדת באופן טבעי לאחר ניתוח קיסרי.

נשים שעברו ניתוחים קיסריים יכולות בדרך כלל לנסות לידה נרתיקית בפעם הבאה ללא סיכון. לידה נרתיקית לאחר ניתוח קיסרי, או VBAC, הוא המונח הפופולרי המשמש לתיאור זה.

ברוב המקרים, VBAC זהה לכל לידה נרתיקית אחרת. עם זאת, הבחנה אחת היא שאם כבר עברת לידה קיסרית, מיילדות ואנשי מקצוע רפואיים יעקבו אחריך יותר מקרוב כשתכנסי ללידה. במהלך הצירים והלידה, הם יכולים להשתמש בציוד כדי לפקוח עין על הבריאות שלך ושל תינוקך. כדי שיוכלו לזהות כל בעיה מיד.

זה רעיון טוב לבחור רופא או מיילדת שיתמכו בהחלטתך אם ברצונך לנסות VBAC. זה בסדר אם ייקח קצת זמן לאתר את המומחים הרפואיים הטובים ביותר עבורך.

לתינוקות שנולדים בנרתיק יש סבירות נמוכה יותר לבלות בחדר הילדים בגלל בעיות נשימה או בעיות רפואיות אחרות. לילודים שנולדים בנרתיק יש בדרך כלל מערכת חיסונית טובה יותר מתינוקות בניתוח קיסרי, והם נוטים פחות לסבול מאלרגיות. ההורמונים שמשתחררים במהלך הלידה הנרתיקית והחיידקים החיוניים שיילודים רוכשים לאחר לידה נרתיקית נחשבים כגורמים לכך.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן