דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח עמוד שדרה מותני? דברים שחשוב לדעת

כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח עמוד שדרה מותני? דברים שחשוב לדעת

כמה זמן החלמה מניתוח עמוד שדרה מותני

צרו איתנו קשר

פגיעה בעמוד השדרה המותני היא הסוג הנפוץ ביותר של כאבי גב. זה גם הגורם המוביל לנכות אצל מבוגרים.

פגיעה בעמוד השדרה המותני יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל נפילה, תאונת דרכים או פציעת ספורט. זה יכול לנבוע גם ממחלות ניווניות כמו דלקת מפרקים ניוונית והיצרות בעמוד השדרה.

ניתוח עמוד שדרה מותני הוא הליך הכולל הסרת חלק מהחוליות על מנת להקל על הלחץ על חוט השדרה והעצבים שמסביב. זה נעשה לרוב עבור כאבי גב, פריצת דיסק או היצרות בעמוד השדרה.

עמוד השדרה המותני מורכב מחמש חוליות המגנות על חוט השדרה, המספק תחושה ושליטה מוטורית לכל חלקי הגוף. החוליות הראשונות באזור המותני נקראות אטלס וממוקמות בחלק העליון של הראש. החוליות האחרונות באזור זה נקראות עצם העצה, הממוקמת בתחתית האגן שלך.

ניתוח עמוד שדרה מותני הוא ניתוח שעושים לתיקון פריצת דיסק בגב התחתון. זמן ההחלמה של ניתוח מסוג זה משתנה בהתאם לחומרת המצב.

בדרך כלל לוקח למטופלים כשישה שבועות להתאושש מניתוח עמוד שדרה מותני. עם זאת, זה יכול לקחת עד שישה חודשים עבור חולים הסובלים מכאבים עזים.

ניתוח עמוד שדרה מותני יכול להיות הליך מסוכן וחשוב להתאושש כראוי. אבל, לא תמיד קל לדעת כמה זמן ייקח למטופל להתאושש.

זמן החלמה היצרות תעלת עמוד השדרה ניתוח למינקטומיה מותנית

כריתת שריר היא ניתוח שמסיר את העצם והרקמות החולניות מעמוד השדרה. זה עוזר להקל על הלחץ על חוט השדרה, אשר יכול לעזור עם הקלה בכאב, אבל זה לא מרפא את המצב.

כריתת שריר מותנית היא הליך כירורגי פולשני הכולל הסרה של העצם והרקמות החולות מעמוד השדרה. זה עוזר להקל על הלחץ על חוט השדרה, אשר יכול לעזור עם הקלה בכאב, אבל זה לא מרפא את המצב.

מטופל צריך להיות מוכן לזמן החלמה ארוך לאחר ניתוח כריתת שריר מותני עקב חולשת שרירים בגב וברגליים.

זמן ההחלמה לאחר ניתוח כריתת שריר משתנה בהתאם לגישה שבה נעשה שימוש, אך הוא נמשך בדרך כלל בין שישה שבועות לשלושה חודשים.

זמן החלמה מניתוח קיבוע חוליות

ניתוח קיבוע עמוד השדרה כולל הכנסת בורג עצם לחוליה אחת או יותר כדי לייצב פריצת דיסק בעמוד השדרה או חוסר יציבות. בורג העצם פועל כ”מרווח” בין שתי חוליות כדי לספק תמיכה נוספת לדחיסת העצבים הנגרמת מפציעה או ניוון של חומר הדיסק בעמוד השדרה.

זמן ההחלמה מניתוח קיבוע עמוד השדרה הוא הזמן שלוקח למטופל להתאושש מהניתוח וללכת ללא שימוש בעזר הליכה.

באופן כללי, מטופלים עם קיבוע מלא של עמוד השדרה דורשים בערך שישה שבועות של זמן החלמה.

ישנן מספר דרכים למזער את זמן ההחלמה מניתוח קיבוע עמוד השדרה. אלה כוללים משככי כאבים מונעים, שיכוך כאבים אפידורלי פרי ניתוחי, כאבים לאחר ניתוח.

משככי כאבים מונעים: זה משמש במקרים של כאב שעלול להופיע על ידי מטופלים במהלך או לאחר הניתוח. זה עוזר להם להימנע מהצורך בתרופות כאב נוספות במהלך היומיים הראשונים של תהליך ההחלמה שלהם.

שיכוך כאבים אפידורלי פרי-ניתוחי: זה כולל הזרקת הרדמה מקומית לחלל האפידורלי לפני שהם עוברים הרדמה כללית. ההזרקה עוזרת להקהות אזורים מסוימים בגוף כמו גב תחתון וירכיים מה שמפחית כאבים במהלך הניתוח או לאחריו.

שיכוך כאבים לאחר ניתוח: זה כולל תרופות שניתנו למטופלים לאחר סיום הניתוחים שלהם, שעוזרות להם להתמודד עם הכאב שהוא בלתי נמנע בהליכים כאלה.

ניתוח פריצת דיסק

ניתוח פריצת דיסק הוא הליך כירורגי הכולל הוצאת דיסק בולט בעמוד השדרה, הפגת לחץ על חוט השדרה והחזרת תפקוד תקין.

ניתוח פריצת דיסק מבוצע בדרך כלל על מנת להקל על כאבים הנגרמים מפריצת דיסק או בליטת דיסק. התסמינים השכיחים ביותר של פריצת דיסק או בליטת דיסק כוללים כאבי גב תחתון, כאבי רגליים מקרינים, חוסר תחושה ועקצוץ ברגליים וחולשה ברגליים.

הניתוח יכול להיעשות באמצעות טכניקות זעיר פולשניות כגון כריתת דיסק אנדוסקופית.

סטנוזיס עמוד שדרה

היצרות עמוד השדרה היא מצב שבו חוט השדרה נדחס או עמוד השדרה מצטמצם. מצב זה יכול לגרום לכאב וסיבוכים אחרים.

היצרות בעמוד השדרה היא מצב המשפיע על עמוד השדרה, גורם לכאב וסיבוכים אחרים. זה יכול להיגרם על ידי גנטיקה, ניוון של דיסקים, דלקת פרקים, פציעה או גידול. ברוב המקרים, אנשים יחוו תסמינים בהדרגה לאורך זמן כאשר הדיסקים שלהם מתנוונים.

להיצרות בעמוד השדרה אין תסמינים ספציפיים שניתן לזהות בקלות על ידי הרופאים. תסמינים אלה עשויים לכלול:

– כאב בגב

– חולשה בזרועות וברגליים

– חוסר תחושה בזרועות וברגליים

– כאבים בגב וברגליים

– תחושה של סיכות ומחטים או תחושות צריבה

– התכווצות שרירים

– בעיות במעיים, בשלפוחית השתן או בתפקוד המיני

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן