דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » הנה משהו שלא ידעת עליו כמה זמן זרע יכול לחיות בגוף של אישה?

הנה משהו שלא ידעת עליו כמה זמן זרע יכול לחיות בגוף של אישה?

כמה זמן זרע יכול לחיות בגוף האישה

צרו איתנו קשר

תאי זרע מיוצרים על ידי האשכים של גברים. הם מאוחסנים בחלל מיוחד הנקרא אפידידימיס, הממוקם בתוך האשך. תאי הזרע משתחררים כאשר גבר פולט במהלך קיום יחסי מין או כאשר יש לו אורגזמה.

הזרע עובר דרך השופכה ואל שלפוחית ​​השתן לפני שהוא מתערבב עם שתן ליצירת נוזל זרע, אשר יוצא דרך השופכה ונכנס לאיברי הרבייה הנשיים כגון השחלות והרחם ליצירת ביציות להפריה של תא ביצית (הזיגוטה) .

זרע יכול לשרוד עד חמישה ימים בתוך גוף האישה. אישה עלולה להיכנס להריון אם בחור מקיים איתם יחסי מין אפילו כמה ימים לפני שבן זוגה מבייץ.

ביצית אישה יכולה להיות מופרית עם זרע אחד בלבד. אבל זכור שיש מיליוני זרעונים שלעולם לא מגיעים לביצית על כל אחד שכן. גברים בדרך כלל מפרקים מעל 100 מיליון זרעונים בכל שפיכה. מעטים הזרעונים שורדים את המסע הקשה שזרע צריך לקחת מהנרתיק לחצוצרות כדי לפגוש את הביצית הממתינה. לדברי מומחים, הליך זה עשוי להיות הדרך של הטבע להבטיח את האפשרות הטובה ביותר ללדת תינוק בריא רק על ידי מתן אפשרות לזרע הבריא ביותר להפרות את הביצית.

גברים יכולים להישאר פוריים למשך שארית חייהם. גם בעוד שגברים מבוגרים מייצרים פחות זרע, עדיין ידוע שהם מביאים ילדים.

כמה זמן זרע יכול לשרוד מחוץ לגוף

הזרע כבר מת על משטח יבש, כגון בגדים או מצעים, בזמן שהזרע התייבש. הם משגשגים בסביבות חמות ולחות, כך שהם כנראה יחיו זמן רב יותר במים, כמו אמבטיה חמה או ג’קוזי. עם זאת, הסבירות שזרע בגיגית מים ייכנס לגוף האישה ויביא להריון נמוך להפליא.

הסביבה קובעת כמה זמן הזרע יכול לשרוד מחוץ לגוף, אולם לאחר שהתייבש, הזרע אינו בר קיימא. זרע יכול לשרוד בכל מקום בין 15 ל-30 דקות על עור או משטחים אחרים.

שבוע 3 להריון

הילד הגדל שלך הוא כדור זעיר של תאים הנקרא בלסטוציסט שגדל וחודר את רירית הרחם שלך. העובר יתפתח מהתאים שבמרכזו. השליה, איבר בצורת פנקייק שמזין ומחמצן את ילדך שטרם נולד, תוך סילוק פסולת, תתפתח מהתאים החיצוניים.

הבלסטוציסט של תינוקך המתפתח משתמש במערכת זרימת דם בסיסית המורכבת מחילות מיקרוסקופיות כדי לקשר אל כלי הדם בדופן הרחם שלך על מנת לקבל חמצן וחומרי מזון ולהיפטר מהפסולת. בסיום השליש הראשון, השליה תשתלט בהדרגה.

שק השפיר מתחיל להתמלא במי שפיר. אם המים שלך נשברים לפני או במהלך הלידה, הנוזל הזה עלול לזרום ממך וירפד את תינוקך בשבועות ובחודשים הבאים.

תאי ההריון של השליה מייצרים כיום כמויות גדולות של הורמון ההריון hCG. הוא מורה לשחלות שלך להפסיק ליצור ביציות ולהמשיך לייצר פרוגסטרון, שעוצר את רירית הרחם שלך – והנוסעת הקטנה שלו – מלנשירה. תוצאת בדיקת הריון חיובית תוחזר לאחר שיש מספיק hCG בשתן שלך.

סימנים להריון בשבוע הראשון

השבועיים הראשונים של המחזור החודשי שלך הם עכשיו. המחזור שלך הגיע. הביצית הבוגרת ביותר יוצאת מהשחלה שלך כשבועיים לאחר מכן; תהליך זה ידוע בשם ביוץ. אורך המחזור החודשי שלך יקבע אם הביוץ מתרחש במוקדם או במאוחר. מחזור חודשי נמשך בדרך כלל 28 ימים.

הביצית שלך עוזבת את החצוצרה שלך ונעה לכיוון הרחם שלך לאחר ששוחררה. הביצית והזרע מתמזגים אם הם באים במגע. הפריה היא המונח לכך. כאשר את עוסקת במין נרתיקי לא מוגן בששת הימים שקדמו וכולל יום הביוץ, את מגדילה את הסיכוי שלך להיכנס להריון.

הריון ראשון מה צריך לדעת

השליש הראשון מורכב משבוע אחד עד בערך שבוע שלוש עשרה להריון, או בערך חודשים אחד עד שלושה. אתה חווה הרבה במהלך השליש הראשון. כמה מהסימנים המוקדמים האופייניים ביותר להריון כוללים:

למרבה הצער, בחילות בוקר לא מתרחשות רק בבוקר. זה בדרך כלל מתחיל בערך בשבוע השישי להריון.

שדיים עדינים, מעקצצים וגדולים! בשבוע השישי, אתה עלול לתהות מה קרה לציצי הקודם שלך.

שינויים במצב הרוח: עד שבוע 7, אתה עלול (או אולי לא) להרגיש שמח, מדוכא, ואז שוב שמח. עליך לדון בבדיקת דיכאון טרום לידתי עם הרופא שלך אם יש לך היסטוריה של דיכאון או סבור שהוא עלול להיות חמור יותר.

עלייה במשקל (או היעדרה): מכיוון שהילד שטרם נולד עדיין צעיר למדי, אתה רק צריך לעלות שלושה עד ארבעה קילוגרם בסך הכל במהלך השליש הראשון שלך. אתה יכול אפילו להשיל כמה קילוגרמים אם אתה חווה ירידה בתיאבון. זה מקובל כל עוד אתה מתחיל לעלות במשקל במהלך השליש השני והשלישי של ההריון.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן