דף הבית » מדריך זמן הקשור למזון » משך הזמן המפתיע של ייצור חלב אם – נחשף!

משך הזמן המפתיע של ייצור חלב אם – נחשף!

כמה זמן חלב אם יכול להיות בחוץ

צרו איתנו קשר

חלב אם הוא סוג של נוזל המספק הזנה ותזונה לתינוק. הוא נוצר על ידי בלוטות החלב בשדי האם. חלב אם מורכב ממים, חלבון, מינרלים, ויטמינים, שומנים ולקטוז.

כמו חלב פרה, חלב אם שונה. בהתאם לכמה גורמים, ניתן להשאיר אותו מחוץ למקרר כ-4 שעות. לכן, אם שאבתם לאחרונה ובכוונתכם להאכיל את תינוקכם תוך זמן קצר, או אם אתם נוסעים או עובדים מחוץ לבית ואין לכם גישה למקרר לחלב האם השאוב, אתם עשויים להירגע בידיעה שהחלב שלכם יכול להישאר בחוץ.

ניתן להשתמש בחלב אם שנשאב בבטחה בטמפרטורת החדר. אנו נסתכל על פרק זמן זה, חלופות אחסון ועצות לשמירה על חלב אם סטרילי ומתאים לתינוקך.

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP)2 והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC)1 מסכימים כי שמירת חלב אם בטמפרטורת החדר – המוגדרת כ-77°F או 25°C – עד 4 שעות מקובלת ובטוחה.

לדברי מולי אושיה, MD, רופאת הילדים הרשמי של בית הספר לשחייה גולדפיש, לחלב אם יש מספר רב של תכונות אנטיבקטריאליות מולדות, וזו הסיבה שהוא עשוי להישאר בבטחה מחוץ למקרר למשך זמן רב כל כך.

בנוסף, לחלב אם יש מספר מרכיבים חיוניים נוספים הפועלים כמבודדים ושומרים אותו מאובטח למשך מספר שעות על השיש במטבח או בתיק הנסיעות.

איך יודעים אם יש מספיק חלב

השדיים שלך ייצרו קולוסטרום עבור התינוק שלך בימים הראשונים. למרות שהוא סמיך ודביק, החלב הראשון הזה מזין להפליא וקריטי למערכת החיסון של התינוק. שמונה עד שתים עשרה האכלות או יותר בכל יום צפויות לתינוק שלך. בשלב מוקדם, הנקה מעודדת את השדיים שלך לייצר הרבה חלב לילדך.

הנה כמה סימנים לכך שהתינוק שלך מקבל מספיק חלב.

• לאחר האכלה, התינוק נראה מרוצה ומרוצה ומשחרר את השד בעצמו. לפני האכלה, ידיהם עשויות להפוך לאגרופים; לאחר מכן, לעתים קרובות הם נרגעים ונפתחים.

• עד גיל ארבעה חודשים, העלייה במשקל היא נורמלית ונעה בין 155 ל-240 גרם (או 5.5 עד 8.5 אונקיות) מדי שבוע.

• ביום החמישי, הצואה של התינוק השתנתה לצבע צהוב רופף ורפוי. עד גיל ארבעה ימים, התינוק צריך לעבור 3-4 צואה בכל יום.

• התינוק עומד באבני הדרך שלו בגדילה כשהוא ער וערני.

• לאורך הפגישות ניתן לראות את התינוק סופג חלב בבירור. בגלל האכזבה של האם, התינוק צורך כעת כמות גדולה יותר של חלב. ככל שכמויות גדולות יותר של חלב ממלאות את פיהם לפני שהם בולעים, היניקה המהירה של התינוק שעודדה את הירידה מואטת בתקופות אלו ליניקה אחת בשנייה, והתבוננות בגרון שלהם תראה את העלייה והירידה שמגיעה עם הבליעה.

חימום חלב אם

אם ילדכם מסתפק בשתייתו קר, תוכלו להאכיל אותו בחלב מוגז ישירות מהמקרר. ניתן גם לחמם את החלב לטמפרטורת הגוף על ידי החזקת הבקבוק מתחת למים חמים זורמים או הכנסתו לקנקן עם מים חמים.

אסור לחמם או להפשיר חלב אם במיקרוגל. נקודות חמות עלולות לנבוע מכך, שעלולות לשרוף את הפה של תינוקך.

כמה זמן מומלץ להניק

בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי ו-UNICEF, ההנקה צריכה להתחיל תוך שעה מהלידה ולהימשך אך ורק בששת החודשים הראשונים לחייו של הילד, למעט מים.

יש להניק תינוקות בכל פעם שהם מבקשים זאת, בכל שעה ביום או בלילה. אסור להשתמש בבקבוקים, פטמים או מוצצים.

ילדים צריכים להתחיל לאכול מזונות משלימים בטוחים ומספקים בגיל 6 חודשים וצריכים להמשיך לינוק לפחות עוד שנתיים.

כמה זמן אפשר להשאיר חלב אם שחומם

על פי ההמלצות העדכניות ביותר מהאקדמיה לרפואת הנקה והמרכז לבקרת מחלות של ארצות הברית (CDC), חלב אם שהוקפא בעבר ולאחר מכן הופשר לטמפרטורת החדר חייב להיות מנוצל תוך שעתיים. השתמש בחלב תוך 24 שעות אם הוא היה בקירור ומעולם לא הובא לטמפרטורת החדר לאורך תהליך ההפשרה. חלב אם שהופשר אין להקפיא מחדש.

איך להגביר ייצור חלב אם

יש להתייחס תחילה לסיבות הנפוצות ביותר לאספקה ​​מועטה, כגון צריכת מזון ונוזלים לא מספקת, תשישות, רמות מתח גבוהות וטיפולי הנקה מועטים או קצרים, על מנת להגדיל את אספקת חלב האם בבית. להלן שמונה הצעות להגדלת היצע חלב אם:

• אכלו תזונה מזינה

אתה יכול להיות בטוח שאתה מקבל את ההזנה הנכונה על ידי הקפדה על תוכנית תזונה בריאה, כגון תזונה אנטי דלקתית. בחר ארוחות עשירות בפירות, ירקות, דגנים מלאים כמו אורז חום, מזונות עשירים באומגה 3 כמו סלמון וזרעי פשתן וחלבון מירקות.

• לשתות הרבה מים

אם אתה מיובש, הגוף שלך לא יכול לייצר חלב. בנוסף, אמהות מניקות צריכות לשתות לפחות ארבע עד שמונה כוסות מים נוספות מדי יום בנוסף לשמונה כוסות המומלצות על ידי הרופא למבוגרים.

• שינה מתי שאפשר

לעתים קרובות ככל שתוכל, קבל שינה משקמת בלילה, ובזמן שהתינוק מנמנם, תנו תנומה. קבלת מספיק שינה מסייעת הן בהתאוששות של הגוף מהריון ולידה, כמו גם ביכולתו ליצור חלב עבורך ועבור תינוקך.

• הנקה לעתים קרובות

מערכת של היצע וביקוש שולטת בהנקה. זה מרמז שתיצור יותר חלב ככל שהתינוק שלך נצמד בתדירות גבוהה יותר ולמשך זמן רב יותר כדי לינוק.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן