דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש? דברים שכדאי לעשות ולא לעשות

כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש? דברים שכדאי לעשות ולא לעשות

כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש

צרו איתנו קשר

מכה בראש יכולה לקרות כאשר מישהו נפגע בראשו עם חפץ. זה יכול להוביל לזעזוע מוח, שבר בגולגולת, נזק מוחי או מוות.

בארצות הברית לבדה, ישנם כ-1.3 מיליון מקרים של פגיעה מוחית טראומטית מדי שנה. ההערכה היא שיותר מ-20% מהפציעות הללו נגרמות ממכות באזור הראש והצוואר.

מכה בראש עלולה גם לגרום לאובדן הכרה, שאולי לא יופיע לפני זמן מה לאחר שהתרחשה. אם מישהו מאבד את ההכרה למשך פחות מדקה אחת ואז מתעורר בעצמו, ייתכן שלא יהיו לו השפעות מתמשכות מהפציעה שלו.

לאחר מכה בראש, חשוב לא לישון לפחות 12 שעות. הסיבה לכך היא שהמוח זקוק לזמן כדי לרפא את עצמו לאחר מכה ויתקשה לתפקד אם תישן בזמן זה.

לדברי ד”ר דיוויד דודיק, זה בגלל ההשפעות של נפיחות מוחי ודימום על המוח. זרימת הדם עלולה להיות איטית מדי או מהירה מדי מה שעלול להוביל לסיבוכים כגון התקפים או אפילו מוות

שינה לאחר מכה בראש אינה מומלצת. ההנחיות מאוד ספציפיות והן משתנות בהתאם לחומרת הפציעה.

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, עליך להישאר ער לפחות 24 שעות:

-כאב ראש חזק

-בחילה

-סְחַרחוֹרֶת

-חולשה או חוסר תחושה בצד אחד של הגוף

-איבוד הכרה ליותר מ-30 דקות

מכה בראש היא אירוע כואב ועלול להיות מסוכן. זה הגורם המוביל לפציעה מוחית טראומטית ומוות בספורט.

פציעות ממכות בראש יכולות להיות חמורות, ולהוביל להשפעות ארוכות טווח כגון אובדן זיכרון, דיכאון, דמנציה או אפילפסיה.

מה עושים כשמקבלים מכה בראש

כאשר אתה מקבל מכה בראש, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להעריך את המצב. אם אתה בהכרה ויכול להזיז את הגפיים, הגיע הזמן לקום ולעזוב את המקום.

כאשר אתה מחוסר הכרה, הגיע הזמן להתקשר לשירותי החירום. אם הם לא מגיעים בזמן, אז זה הזמן להתחיל החייאה ולנקות פציעות מסכנות חיים.

אם שירותי החירום לא מגיעים בזמן, אז זה הזמן לדאוג לעצמך עד שתגיע עזרה. עליך להפסיק את הדימום על ידי הפעלת לחץ על הפצע עם מטלית או מגבת; אם יש הרבה איבוד דם אז הפעל לחץ על שני צידי הצוואר שלך ליד עורקי הצוואר שלך עד שתגיע עזרה. כדאי גם לנסות לא לזוז יותר מדי כי התנועה עלולה להחמיר את המצב.

פגיעת ראש

פציעות ראש הן פציעה נפוצה שיכולה לקרות לכל אחד. הם קורים כאשר הראש יוצר מגע עם חפץ, כגון עץ, מכונית או קיר. זה יכול להיגרם גם מנפילה מגובה או צלילה למים.

פגיעות ראש עלולות להיות חמורות ואף קטלניות אם לא מטפלים בהן כראוי. הסיבה לכך היא שנזק מוחי יכול להתרחש עקב דימום בתוך הגולגולת או נפיחות של רקמת המוח. על מנת שרופאים יאבחנו פציעות אלו, יצטרכו לבדוק את ראשו של המטופל ולבצע בדיקת CT או MRI.

זעזוע מוח אצל ילדים

זעזוע מוח הוא סוג של פגיעה מוחית שיכולה לנבוע ממכה בראש. הם נגרמים מהאצה או האטה מהירה של הראש והצוואר.

אצל ילדים, זעזוע מוח יכול להוביל להשלכות ארוכות טווח כולל פגיעה קוגניטיבית, בעיות התנהגות ולקויות למידה.

ילדים מתחת לגיל 16 נמצאים בסיכון לספוג זעזוע מוח מכיוון שהגולגולת שלהם עדיין גדלה וייתכן שהם לא יוכלו לעמוד בהשפעה של מכה.

זעזוע מוח הוא פציעה נפוצה בקרב ילדים, אבל לא רק מה שקורה במהלך פגיעה הוא גורם להם בעיה. זה גם כמה זמן לוקח לתסמינים להופיע לאחר השפעה וכמה זמן הם יכולים להימשך. אצל מבוגרים, התסמינים נמשכים בדרך כלל פחות משישה שבועות ולעיתים רחוקות דורשים אשפוז, אך בילדים, התסמינים יכולים להימשך חודשים ואף שנים ולהוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים בהמשך.

הקאה אחרי מכה בראש

הקאות לאחר מכה בראש הן תופעה שכיחה ויכולה לקרות מסיבות רבות. הסיבה השכיחה ביותר היא ממכה ישירה בראש, אך היא יכולה להיות גם מסיבות אחרות כמו זיהום או חרדה.

הקאה לאחר מכה בראש יכולה להיות די לא נוחה וכואבת, מכיוון שהיא עלולה להוביל להתייבשות וסיבוכים אחרים. אם אתה מקיא לאחר שקיבלת מכה ממשהו, עליך להפסיק להסתובב כדי לשמור על עצמך ולוודא שהמוח שלך לא ייפצע עוד יותר.

בשנה האחרונה חלה עלייה באנשים שדיווחו על הקאות לאחר מכה בראש.

חלק מהגורמים האפשריים להקאות לאחר מכה בראש כוללים:

1. זעזוע מוח או פגיעה מוחית שעלולים לגרום להקאות בעקבות טראומה

2. שינוי זמני בלחץ הדם שעלול לגרום להקאות לאחר מכה בראש

3. שחרור כימיקלים מפציעה שעלולים לגרום לבחילות והקאות

איך יודעים אם יש דימום פנימי בראש

דימום פנימי מתרחש בדרך כלל כאשר יש פגיעה בגולגולת או במוח. זה יכול לקרות במהלך תאונת דרכים, נפילה או פצע ירי. אם אתה מבחין באחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי.

דימום פנימי בראש עלול להיות מסכן חיים אם אינו מטופל כראוי ומהיר. זה יכול לגרום לאובדן הכרה ולהתקפים אם זה לא מטופל במשך זמן רב מדי. חשוב לדעת מה לחפש כדי שתדעו איך לטפל בזה בצורה הטובה ביותר.

חשוב לשים לב לתסמינים כמו:

– דם מגיע מהאף או מהפה

– הקאות דם

– סחרחורת

– כאב ראש

– בחילה והקאה

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן