דף הבית » מידע מקצועי » לפני כמה זמן הייתה השואה?

לפני כמה זמן הייתה השואה?

צרו איתנו קשר

לפני כמה זמן הייתה השואה?

סקירה כללית של השואה

השואה הייתה רצח עם של יהודי אירופה במהלך מלחמת העולם השנייה, שבוצע על ידי גרמניה הנאצית ומשתפי הפעולה שלה. על פי ההערכות, בין חמישה לשישה מיליון יהודים נהרגו בשואה, יחד עם מיליוני קורבנות נוספים. השואה החלה ב-1933, כשעלו לשלטון אדולף היטלר והמפלגה הנאצית בגרמניה, והסתיימה ב-1945 עם תום מלחמת העולם השנייה.

עליית הנאצים לשלטון

המפלגה הנאצית עלתה לשלטון בגרמניה ב-1933, לאחר שאדולף היטלר מונה לקנצלר גרמניה. היטלר והמפלגה הנאצית יישמו שורה של חוקים ומדיניות אנטישמיים שכוונו ליהודים ולקבוצות מיעוט אחרות. חוקים ומדיניות אלו כללו את חוקי נירנברג, אשר שללו מיהודים את אזרחותם ואסרו עליהם להינשא ללא-יהודים.

השואה מתחילה

השואה החלה ברצינות ב-1941, כשגרמניה הנאצית פלשה לברית המועצות. כוחות נאצים החלו לרצוח באופן שיטתי יהודים בשטחים הכבושים, והרצח ההמוני של יהודים נודע בשם השואה. יהודים נאספו ונשלחו למחנות ריכוז, שם הועברו לעבודות כפייה, רעב וצורות אחרות של עינויים.

הפתרון הסופי

ב-1942 יישמה גרמניה הנאצית את "הפתרון הסופי", תוכנית לרצוח באופן שיטתי את כל היהודים באירופה. יהודים נאספו ונשלחו למחנות השמדה, שם הומתו בגז. הפתרון הסופי בוצע עד סוף המלחמה ב-1945.

השפעת השואה

לשואה הייתה השפעה עמוקה ומתמשכת על העולם. על פי ההערכות, בין חמישה לשישה מיליון יהודים נהרגו בשואה, יחד עם מיליוני קורבנות נוספים. לשואה הייתה השפעה מתמשכת גם על הניצולים, שנותרו עם צלקות פיזיות ופסיכולוגיות שלעולם לא יגלידו. לשואה הייתה השפעה עמוקה גם על העם היהודי. היא הותירה תחושה עמוקה של אובדן ואבל, והיא גם הובילה לתחושת זהות וסולידריות מחודשת בקרב יהודים ברחבי העולם. השואה הובילה גם להקמת מדינת ישראל, שנוסדה בשנת 1948 כמקלט בטוח ליהודים. לשואה הייתה השפעה מתמשכת גם על העולם. הוא נתפס כסמל לרועי הגזענות והקנאות, והוא שימש כצעקת גיוס לאלו שנלחמים למען זכויות אדם וצדק. השואה נתפסת גם כתזכורת לצורך בדריכות נגד שנאה וחוסר סובלנות.

השואה אירעה לפני למעלה מ-75 שנה, והשפעתה מורגשת עד היום. למידע נוסף על השואה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן