דף הבית » חדש » כמה זמן נמשכה מלחמת העולם השנייה?

כמה זמן נמשכה מלחמת העולם השנייה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשכה מלחמת העולם השנייה?

מבוא

מלחמת העולם השנייה הייתה אחת המלחמות ההרסניות ביותר בהיסטוריה האנושית. זה נמשך בין השנים 1939 עד 1945 וכלל יותר מ-30 מדינות מכל העולם. היא נלחמה בין מעצמות הציר, שכללו את גרמניה, איטליה ויפן, לבין מעצמות בעלות הברית, שכללו את ארצות הברית, בריטניה וברית המועצות. המלחמה הביאה למותם של מיליוני אנשים ולהרס ערים שלמות. במאמר זה נחקור את ציר הזמן של מלחמת העולם השנייה, מתחילתה ועד סופה, ונספק השוואה מהירה של האירועים המרכזיים.

תחילת מלחמת העולם השנייה

מלחמת העולם השנייה החלה ב-1 בספטמבר 1939, כאשר גרמניה פלשה לפולין. זו הייתה תוצאה של שורה של הסכמים בין גרמניה לברית המועצות, שנחתמו בתחילת השנה. הפלישה לפולין סימנה את תחילתו של סכסוך בן שש שנים שיכלול בסופו של דבר יותר מ-30 מדינות. בחודשים שלאחר מכן המשיכה גרמניה להרחיב את שטחה, ופלשה לדנמרק, נורבגיה, הולנד, בלגיה, לוקסמבורג וצרפת. עד סוף 1940, גרמניה כבשה את רוב אירופה.

ארצות הברית נכנסת למלחמה

ארצות הברית נכנסה רשמית למלחמה בדצמבר 1941, לאחר שיפן תקפה את בסיס הצי האמריקני בפרל הארבור. מתקפה זו גרמה לארצות הברית להכריז מלחמה על יפן, וגרמניה ואיטליה הכריזו מלחמה על ארצות הברית בתגובה.

בעלות הברית יוצאות למתקפה

בעלות הברית החלו לנקוט למתקפה ב-1942, כאשר ארצות הברית ובריטניה פתחו בשורה של פלישות בצפון אפריקה ובאיטליה. ברית המועצות החלה גם היא להדוף את הכוחות הגרמניים, ולבסוף דחקה אותם מברית המועצות ואל גרמניה.

סוף מלחמת העולם השנייה

המלחמה באירופה הסתיימה ב-8 במאי 1945, כאשר גרמניה נכנעה לבעלות הברית. המלחמה באוקיינוס השקט נמשכה עד ה-15 באוגוסט 1945, אז נכנעה יפן לאחר שארצות הברית הטילה פצצות אטום על הירושימה ונגסאקי.

השוואה מהירה

מִקרֶה תַאֲרִיך
תחילת מלחמת העולם השנייה 1 בספטמבר 1939
ארצות הברית נכנסת למלחמה דצמבר 1941
סוף המלחמה באירופה 8 במאי 1945
סוף המלחמה באוקיינוס השקט 15 באוגוסט 1945

דעה אישית

מלחמת העולם השנייה הייתה סכסוך הרסני שהביא למותם של מיליוני אנשים ולהרס של ערים שלמות. זו הייתה מלחמה ששינתה את מהלך ההיסטוריה ועיצבה את העולם בו אנו חיים היום. חשוב לזכור את אירועי המלחמה ואת הקורבנות שנעשו על מנת להבטיח עתיד טוב יותר לדורות הבאים.

שאלות ותשובות

אילו מדינות היו מעורבות במלחמת העולם השנייה?

מלחמת העולם השנייה כללה יותר מ-30 מדינות מכל רחבי העולם. מעצמות הציר כללו את גרמניה, איטליה ויפן, ואילו מעצמות בעלות הברית כללו את ארצות הברית, בריטניה וברית המועצות.

כמה אנשים מתו במלחמת העולם השנייה?

ההערכה היא שבין 50 ל-85 מיליון בני אדם מתו כתוצאה ממלחמת העולם השנייה. זה כולל נפגעים צבאיים ואזרחיים כאחד.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן