דף הבית » מה ההבדל » לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

צרו איתנו קשר

לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

מה זה פרעה?

פרעה הוא התואר שניתן למלכים ומלכות מצרים הקדמונים ששלטו בארצות מצרים. הפרעונים נחשבו לשליטים אלוהיים, ונראו כאלים חיים. הם היו השליטים המוחלטים של הארץ, וכוחם היה מוחלט. האמינו שהפרעונים הם המתווכים בין האלים והאנשים, והיו אחראים על שמירת הסדר והצדק בארץ.

לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

לפי ההערכות, פרעה הראשון היה נארמר, ששלט בסביבות שנת 3100 לפני הספירה. פרעה האחרון היה קליאופטרה השביעית, ששלטה בשנת 30 לפני הספירה. המשמעות היא שהפרעונים היו בחיים במשך תקופה של כ-3,000 שנה.

הממלכה הישנה

הממלכה הישנה של מצרים הייתה תקופה של שגשוג ויציבות רבה, ובתקופה זו היו הפרעונים בעוצמתם ביותר. תקופה זו נמשכה בסביבות 2686 לפנה"ס עד 2181 לפנה"ס. בתקופה זו הצליחו הפרעונים לבנות אנדרטאות ומקדשים גדולים וליצור ממלכה חזקה ומאוחדת.

הממלכה התיכונה

הממלכה התיכונה של מצרים הייתה תקופה של התפתחות תרבותית ופוליטית גדולה. תקופה זו נמשכה מסביבות 2055 לפנה"ס עד 1650 לפנה"ס. בתקופה זו הצליחו הפרעונים להרחיב את ממלכתם וליצור ממלכה חזקה ומאוחדת.

הממלכה החדשה

הממלכה החדשה של מצרים הייתה תקופה של כוח פוליטי וצבאי גדול. תקופה זו נמשכה מסביבות 1550 לפנה"ס עד 1069 לפנה"ס. בתקופה זו הצליחו הפרעונים להרחיב את ממלכתם וליצור ממלכה חזקה ומאוחדת.

דעיכת הפרעונים

דעיכת הפרעונים החלה במאה ה-8 לפני הספירה, כאשר האשורים פלשו למצרים. זה סימן את תחילת הסוף של שלטון הפרעונים. פרעה האחרון, קליאופטרה השביעי, הובס על ידי הרומאים בשנת 30 לפני הספירה. זה סימן את סוף שלטון הפרעונים במצרים.

סיכום

הפרעונים היו שליטי מצרים במשך תקופה של כ-3,000 שנה. לפי ההערכות, פרעה הראשון היה נארמר, ששלט בסביבות שנת 3100 לפני הספירה. פרעה האחרון היה קליאופטרה השביעית, ששלטה בשנת 30 לפני הספירה. דעיכת הפרעונים החלה במאה ה-8 לפני הספירה, כאשר האשורים פלשו למצרים. זה סימן את סוף שלטון הפרעונים במצרים. כדי ללמוד עוד על הפרעונים ושלטונם, אתה יכול לבקר ביוטיוב .

טייק אווי מפתח

  • הפרעונים היו שליטי מצרים במשך תקופה של כ-3,000 שנה.
  • לפי ההערכות, פרעה הראשון היה נארמר, ששלט בסביבות שנת 3100 לפני הספירה.
  • פרעה האחרון היה קליאופטרה השביעית, ששלטה בשנת 30 לפני הספירה.
  • דעיכת הפרעונים החלה במאה ה-8 לפני הספירה, כאשר האשורים פלשו למצרים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן