דף הבית » מה ההבדל » לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

צרו איתנו קשר

לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

מה זה פרעה?

פרעה הוא התואר שניתן למלכים ומלכות מצרים הקדמונים ששלטו בארצות מצרים. המילה פרעה נגזרת מהמילה המצרית per-aa, שפירושה "בית גדול" או "ארמון". הפרעונים נחשבו לשליטים אלוהיים, והאמינו שהם היו המתווכים בין האלים והאנשים. פרעונים היו השליטים המוחלטים של מצרים, והם היו אחראים לחוקים, לשלטון ולדת המדינה.

פרעה הראשון

לפי ההערכות, פרעה הראשון של מצרים היה נארמר, ששלט בסביבות 3100 לפני הספירה. הוא היה השליט הראשון שאיחד את שתי הארצות של מצרים העליונה והתחתונה, והוא מיוחס עם ייסוד השושלת המצרית הראשונה. נארמר מתואר לעתים קרובות באמנות מצרית עתיקה כשהוא עונד את הכתר של מצרים העליונה והתחתונה, המסמל את איחודו של שתי הארצות.

פרעה האחרון

פרעה האחרון של מצרים היה קליאופטרה השביעית, ששלטה משנת 51 לפנה"ס עד 30 לפנה"ס. היא הייתה השליטה האחרונה של השושלת התלמית, אשר נוסדה על ידי אביה, תלמי הראשון. קליאופטרה היא אחד הפרעונים המפורסמים בהיסטוריה, ושלטונה התאפיין בבריתות שלה עם יוליוס קיסר ומארק אנטוניוס.

לפני כמה זמן היה פרעה בחיים?

ציר הזמן של הפרעונים במצרים משתרע על פני 3,000 שנים, מהפרעה הראשון, נרמר, ועד לפרעה האחרון, קליאופטרה השביעית. המשמעות היא שהפרעון האחרון, קליאופטרה השביעי, חי לפני למעלה מ-2,000 שנה.

פרעונים מפורסמים

לאורך ההיסטוריה של מצרים, היו הרבה פרעונים מפורסמים שהטביעו את חותמם על העולם. כמה מהפרעונים המפורסמים ביותר כוללים:

  • תותנקאמון – תותנקאמון היה פרעה מצרי ששלט בין השנים 1332 עד 1323 לפנה"ס. הוא מפורסם בעיקר בזכות קברו, שהתגלה ב-1922 על ידי הארכיאולוג הבריטי הווארד קרטר.
  • רעמסס השני – רעמסס השני היה פרעה מצרי ששלט בין השנים 1279 עד 1213 לפנה"ס. הוא נחשב לאחד מגדולי הפרעונים של מצרים העתיקה, והוא זוכה להרחבת גבולות מצרים ולבניית אנדרטאות ומקדשים רבים.
  • חטשפסות – חטשפסות היה פרעה מצרי ששלט בין השנים 1479 עד 1458 לפני הספירה. היא הייתה הפרעה הנשית הראשונה של מצרים, והיא מיוחסת להרחבת הסחר של מצרים ולבניית אנדרטאות ומקדשים רבים.
  • אחנאטן – אחנאתון היה פרעה מצרי ששלט בין השנים 1353 עד 1336 לפנה"ס. הוא מפורסם בעיקר בזכות הרפורמות הדתיות שלו, שכללו סגידה לאל יחיד, אתון.

סיכום

פרעונים היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מצרים כבר למעלה מ-3,000 שנה. הפרעה הראשון, נמרר, שלט בסביבות שנת 3100 לפנה"ס, והפרעון האחרון, קליאופטרה השביעי, שלט עד שנת 30 לפנה"ס. לאורך ההיסטוריה של מצרים, היו הרבה פרעונים מפורסמים שהטביעו את חותמם על העולם. כדי ללמוד עוד על ציר הזמן של פרעונים, אתה יכול לצפות בסרטון זה ב-YouTube.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן