דף הבית » למה אסור » למה אסור לתת שוקולד לכלבים?

למה אסור לתת שוקולד לכלבים?

2023-07-22 01:45:00+02:00

צרו איתנו קשר

מה הופך שוקולד למסוכן לכלבים?

שוקולד הוא פינוק אהוב על בני אדם רבים, אך הוא אינו בטוח עבור כלבים. שוקולד מכיל תרכובת בשם תיאוברומין, שהיא רעילה לכלבים. תיאוברומין הוא חומר ממריץ הדומה לקפאין, והוא יכול לגרום להקאות, שלשולים ובעיות אחרות במערכת העיכול אצל כלבים. במקרים חמורים, תיאוברומין יכול אפילו לגרום להתקפים ולמוות.

סוגי שוקולד רעילים לכלבים

לא כל סוגי השוקולד מסוכנים באותה מידה. שוקולד מריר ושוקולד אפייה מכילים את הרמות הגבוהות ביותר של תיאוברומין, ואסור לתת שוקולד מסוג זה לכלבים. שוקולד חלב ושוקולד לבן אינם מסוכנים באותה מידה, אך הם עדיין מכילים תיאוברומין ואסור לתת אותם לכלבים.

כמה שוקולד זה יותר מדי עבור כלבים?

כמות השוקולד המסוכנת לכלבים תלויה בגודל הכלב, בסוג השוקולד ובכמות הנצרכת. באופן כללי, מומלץ לכלבים לא לצרוך יותר מ-0.5 אונקיות שוקולד לכל קילו משקל גוף. עבור כלב במשקל 10 קילו, זה אומר שהם לא צריכים לצרוך יותר מחמש אונקיות של שוקולד.

מה עליך לעשות אם הכלב שלך אוכל שוקולד?

אם הכלב שלכם אכל שוקולד, חשוב לקחת אותו לוטרינר בהקדם האפשרי. הווטרינר יוכל להעריך את המצב ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר. בהתאם לסוג וכמות השוקולד הנצרך, הווטרינר עשוי להמליץ על גרימת הקאות או מתן פחם פעיל כדי לסייע בספיגת התיאוברומין. במקרים חמורים יותר, ייתכן והווטרינר יצטרך לתת נוזלים ותרופות תוך ורידי כדי לעזור לכלב להתאושש.

מהם התסמינים של הרעלת שוקולד אצל כלבים?

אם הכלב שלכם אכל שוקולד, חשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים של הרעלת שוקולד. הסימנים הנפוצים כוללים הקאות, שלשולים, צמא מוגבר, השתנה מוגברת, אי שקט וקצב לב לא סדיר. אם הכלב שלך מפגין אחד מהתסמינים הללו, חשוב לקחת אותם לווטרינר באופן מיידי.

למה אסור לתת שוקולד לכלבים?

שוקולד הוא פינוק טעים לבני אדם, אבל הוא לא בטוח לכלבים. שוקולד מכיל תיאוברומין, שעלול לגרום להקאות, שלשולים, התקפים ואפילו מוות אצל כלבים. חשוב להיות מודעים לסוגי השוקולד המסוכנים לכלבים וכמה זה יותר מדי. אם הכלב שלכם אכל שוקולד, חשוב לקחת אותו לוטרינר מיד.

סוג שוקולד תוכן תיאוברומין
שוקולד מריר גָבוֹהַ
אפיית שוקולד גָבוֹהַ
שוקולד חלב לְמַתֵן
שוקולד לבן נָמוּך

לסיכום, חשוב לזכור שאסור לתת שוקולד לכלבים. שוקולד מכיל תיאוברומין, שעלול להיות רעיל לכלבים. חשוב להיות מודעים לסוגי השוקולד המסוכנים, וכמה זה יותר מדי. אם הכלב שלכם אכל שוקולד, חשוב לקחת אותו לוטרינר מיד. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן