דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן צריך לצום לפני פרופיל ליפידים?

כמה זמן צריך לצום לפני פרופיל ליפידים?

צרו איתנו קשר

כמה זמן צריך לצום לפני פרופיל ליפידים?

מהו פרופיל ליפידים?

פרופיל שומנים הוא בדיקת דם המודדת את רמות השומנים בדם. ליפידים הם סוג של שומן שהגוף שלך צריך כדי לתפקד כראוי. הם כוללים כולסטרול, טריגליצרידים וחומצות שומן אחרות. הבדיקה מודדת את הכמות של כל סוג של שומנים בדם שלך.

מדוע צום לפני פרופיל שומנים חשוב?

צום לפני פרופיל שומנים חשוב מכיוון שהוא מבטיח שהתוצאות מדויקות. אכילה או שתייה של כל דבר לפני הבדיקה יכולה להשפיע על התוצאות. הסיבה לכך היא שהמזון או המשקה שאתם צורכים יכולים להעלות זמנית את רמות השומנים שלכם.

כמה זמן צריך לצום לפני פרופיל ליפידים?

מומלץ לצום לפחות 9 עד 12 שעות לפני פרופיל שומנים. זה אומר שאסור לאכול או לשתות שום דבר (למעט מים) במהלך הזמן הזה. כמו כן, חשוב להימנע מכל פעילות מאומצת בתקופה זו.

למה לצפות במהלך פרופיל ליפידים

במהלך פרופיל שומנים, ספק שירותי בריאות ישאב דגימה מהדם שלך. הדגימה תישלח למעבדה לבדיקה. תוצאות הבדיקה יהיו זמינות בעוד מספר ימים.

מה משמעות התוצאות?

התוצאות של פרופיל שומנים יציגו את הרמות של כל סוג של שומנים בדם שלך. התוצאות יראו גם אם הרמות שלך נמצאות בטווח הנורמלי. אם הרמות שלך אינן בטווח הנורמלי, הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים או על תרופות כדי לעזור להחזיר את הרמות שלך למצב נורמלי.

טיפים לשמירה על רמות שומנים בריאות

ישנם מספר שינויים באורח החיים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לשמור על רמות שומנים בריאות. אלו כוללים:

  • אכילת תזונה בריאה דלת שומן רווי וכולסטרול
  • פעילות גופנית באופן קבוע
  • שמירה על משקל תקין
  • הגבלת צריכת אלכוהול
  • לא מעשן

אם אתה מתקשה לשמור על רמות שומנים בריאות, ספק שירותי הבריאות שלך עשוי להמליץ על תרופות שיעזרו לך. צום לפני פרופיל שומנים חשוב כדי לקבל תוצאות מדויקות. הקפידו לצום לפחות 9 עד 12 שעות לפני הבדיקה. אם הרמות שלך אינן בטווח הנורמלי, הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים או על תרופות כדי לעזור להחזיר את הרמות שלך למצב נורמלי. למידע נוסף על פרופילי ליפידים, צפה בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן