דף הבית » מה קורה? » כמה זמן צריך להפשיר עדשים?

כמה זמן צריך להפשיר עדשים?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן צריך להפשיר עדשים?

מה זה עדשים?

עדשים הן סוג של קטניות קטנות, עגולות ובתוכה זרע בצורת עדשה. הם מקור נהדר לחלבון, סיבים, וויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. עדשים הן מרכיב פופולרי במנות רבות, ממרקים ותבשילים ועד סלטים ותוספות.

למה להפשיר עדשים?

כאשר אתה קונה עדשים, הם בדרך כלל מיובשים וצריך לייבש אותם לפני הבישול. הפשרתם עוזרת לרכך אותם ולהקל עליהם לבשל. זה גם עוזר לצמצם את זמן הבישול, מכיוון שהעדשים יספגו יותר מים ויתבשלו מהר יותר.

כמה זמן צריך להפשיר עדשים?

משך הזמן שלוקח להפשיר עדשים תלוי בסוג העדשים שבהן אתה משתמש. לעדשים אדומות, למשל, לוקח את הזמן הקטן ביותר להפשרה, בדרך כלל כ-10 דקות. עדשים ירוקות לוקחות קצת יותר זמן, בדרך כלל כ-20 דקות. עדשים חומות לוקחות הכי הרבה זמן, בדרך כלל כ-30 דקות.

הפשרה של עדשים במים

הדרך הטובה ביותר להפשיר עדשים היא להשרות אותן במים. לשם כך מניחים את העדשים בקערה ומכסים אותן במים קרים. תן להם לשבת 10-30 דקות, תלוי בסוג העדשים שאתה משתמש. לאחר שהן מופשרות, מסננים את המים והשתמשו בעדשים שבמתכון שלכם.

הפשרה של עדשים במיקרוגל

אם אתם ממהרים, אפשר גם להפשיר עדשים במיקרוגל. לשם כך, מניחים את העדשים בקערה המתאימה למיקרוגל ומכסים אותן במים קרים. מחממים אותם על חום גבוה במשך 1-2 דקות, תלוי בסוג העדשים שבהן אתה משתמש. לאחר שהן מופשרות, מסננים את המים והשתמשו בעדשים שבמתכון שלכם.

השוואה מהירה

סוג של עדשים זמן הפשרה
עדשים אדומות 10 דקות
עדשים ירוקות 20 דקות
עדשים חומות 30 דקות

בהפשרת עדשים חשוב לזכור שאסור להשאיר אותן במים יותר מדי זמן. אם הם נשארים במים יותר מדי זמן, הם יהפכו לעיסתיים ולא יתבשלו כמו שצריך.

טיפים להפשרת עדשים

בעת הפשרת עדשים, יש לזכור כמה טיפים. ראשית, הקפידו להשתמש במים קרים בעת השריית העדשים. מים חמים יגרמו לבישול של העדשים, מה שיהפוך אותן לדיסיות וקשות לעבודה. שנית, הקפידו לנקז את העדשים לאחר הפשרתם. אם תשאירו אותם במים, הם ימשיכו לספוג את המים ולהיות עיסתיים. לבסוף, הקפידו להשתמש בעדשים בהקדם האפשרי לאחר הפשרתם. עדשים שהופשרו יותר מדי זמן לא יתבשלו כמו שצריך ולא יהיו טעימים.

סיכום

הפשרת העדשים היא שלב חשוב בהכנתן לבישול. משך הזמן שלוקח להפשיר עדשים תלוי בסוג העדשים שבהן אתה משתמש. עדשים אדומות לוקחות את הזמן הקטן ביותר, בדרך כלל כ-10 דקות, בעוד שעדשים ירוקות וחומות לוקחות קצת יותר זמן, בדרך כלל כ-20-30 דקות. הדרך הטובה ביותר להפשיר עדשים היא להשרות אותן במים קרים, אך ניתן להפשיר אותן גם במיקרוגל. בהפשרת העדשים יש להקפיד לנקז אותן לאחר הפשרתן ולהשתמש בהן בהקדם האפשרי. ביצוע הטיפים האלה יעזור להבטיח שהעדשים שלך מבושלות כראוי וטעמן נהדר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן