דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כל מה שצריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

כל מה שצריך לדעת על כמה זמן נמשכות תופעות הלוואי של החיסון לגיל שנה?

כמה זמן נמשכות תופעות לוואי של חיסון גיל שנה

צרו איתנו קשר

הכנסת חיסונים נגד מחלות זיהומיות שונות הייתה אחת מאבני הדרך המרכזיות בהיסטוריה של הרפואה. חיסונים הם כלי חשוב מאוד בתחום הבריאות. הם יכולים למנוע או לרפא מחלות שהיו קטלניות בעבר.

נושאים קשורים:

 

ישנם סוגים רבים ושונים של חיסונים ולא כולם נוצרו שווים; חלקם עובדים טוב יותר מאחרים. על מנת להבטיח שיהיה חיסון לכל מחלה, חשוב שיהיה חיסון לכל מחלה, כדי שאנשים יוכלו להתחסן בזמן המתאים ולנצל את ההגנה שלהם.

למרות שהושגה התקדמות רבה בתחום, עדיין יש אתגרים רבים שצריך להתגבר עליהם לפני שיהיה לנו חיסון יעיל נגד מחלות זיהומיות. אתגר אחד הוא להבטיח שיש לנו מלאי מספיק גדול של חיסונים זמין בכל עת. אתגר נוסף הוא להבטיח שאנשים יתחסנו כאשר הם צריכים את זה ולא כאשר הם לא צריכים את זה – וזה יכול להיות מאוחר ככל האפשר לאחר שכבר התרחשה מגיפה או אפילו לאחר שכבר מאוחר מדי.

ילדים יכולים לחוות תגובות חיסון מתונות, כגון כאבים במקום ההזרקה, פריחה או חום. תגובות אלו אופייניות ויחלפו במהירות. לעתים קרובות יותר לתת משקאות וחלב אם. חלק מהילדים עשויים בדרך כלל לאכול פחות במהלך 24 השעות הראשונות שלאחר החיסונים. במשך כמה ימים, העניקו לילדכם תשומת לב נוספת. עליך לפנות לרופא של ילדך אם אתה מבחין במשהו שמדאיג אותך.

חיסון גיל שנה תופעות לוואי

בעקבות החיסונים שלהם, חלק מהילדים עלולים לסבול יום או יומיים של מחלה קלה או אי נוחות. עם קצת אהבה וטיפול ממך בבית, רוב התגובות התכופות יימשכו בין 12 ל-24 שעות לפני שישתפרו.

לאחר קבלת החיסונים שלהם, לחלק מהתינוקות והילדים יש מקום כואב ואדום שבו נכנסה המחט לכמה ימים. זה יכול להיות קצת נפוח ולהרגיש מחומם. לפעמים זה מגרד.

גוש קטן, קשה וללא כאבים, המכונה לעתים קרובות “גוש”, עלול להיווצר מדי פעם במקום בו הוחדרה המחט. הגוש עשוי להימשך מספר שבועות או אפילו חודשים לפני שהוא מתפוגג מעצמו.

לאחר חיסון, ייתכן שחלק מהתינוקות והילדים לא ירצו לאכול כרגיל במשך כמה ימים.

תינוקות וילדים צעירים חווים לעתים קרובות חום קל במשך יום או יומיים לאחר החיסון. טמפרטורה נמוכה של 38.5 מעלות צלזיוס או פחות נחשבת לחום בינוני. תינוקות וילדים עם חום נמוך עשויים להיות מזיעים, חמים למגע, ולעתים יש מעט אדמומיות בפנים. חום יכול להופיע גם אצל חלק מהילדים 7-10 ימים לאחר קבלת חיסון MMR או MMRV.

תינוקות וילדים עשויים לחוות אי נוחות ועצבות בעקבות חיסונים, גם אם הם אינם מציגים תסמינים ספציפיים.

עד שבעה ימים לאחר קבלת החיסון נגד רוטה, תינוקות עלולים לסבול מהקאות ושלשולים.

לאחר קבלת חיסון ה-MMR, הניתן בגיל 12 ו-18 חודשים, יש ילדים שמקבלים פריחה קלה שבעה עד 10 ימים לאחר מכן.

חלק מהילדים, בדרך כלל קרובים למקום ההזרקה, מקבלים כמה גושים אדומים ושלפוחיות קלים הדומים למקרה קל של אבעבועות רוח חמישה עד 26 ימים לאחר קבלת חיסון MMRV בגיל 18 חודשים.

חיסון מחומש תופעות לוואי

השימוש בחיסון Penta הולך וגדל. זהו חיסון יעיל מאוד נגד מחלות מסוימות כמו פוליו ודיפטריה. החיסונים ניתנים בצורה של זריקה. זריקה זו מכילה Penta, שהוא אנטי ויראלי. לחיסון יש תופעות לוואי כמו חום, כאבי ראש וכאבי שרירים.

mmrv תופעות לוואי

חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח הן כולן מחלות המונעות על ידי חיסון MMR-Var (אבעבועות רוח).

לחיסון MMR-Var עשויות להיות תגובות שליליות. למרות שהם בדרך כלל לא נמשכים יותר מכמה ימים, תופעות הלוואי מהחיסון הזה יכולות להימשך עד שישה שבועות. אדמומיות, נפיחות, חבורות, פריחה או תחושת כאב במקום שבו הייתה המחט עשויים להיות ביניהם, כמו גם עצבנות, חום, הקאות או שלשולים ופריחה הדומה לחצבת.

חום אצל תינוקות אחרי חיסון

חום אצל תינוקות לאחר חיסון היא בעיה נפוצה מאוד. זה קורה כאשר המערכת החיסונית של הגוף מגיבה לחיסון, וגורמת לתגובה אלרגית. אם החיסון לא ניתן תוך שעתיים ממתן החיסון.

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר התינוקות הסובלים מחום לאחר החיסון. זאת בשל העובדה שחיסונים רבים מכילים וירוסים חיים. זה יכול לגרום לחום אצל תינוק שעדיין לא פיתח נוגדנים אליהם. יצרני החיסונים מנסים למצוא דרך למנוע בעיה זו אך עדיין אין פתרונות ברורים עד כה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן