דף הבית » מה קורה? » כמה זמן נמשך חנוכה?

כמה זמן נמשך חנוכה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך חנוכה?

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים. זה ידוע גם בתור חג האורות וחג ההקדשה. את החג חוגגים על ידי הדלקת חנוכייה בת תשעה קנים, או מנורה, עם אור אחד נוסף בכל ליל החג. חנוכה מתקיים במשך שמונה לילות וימים, החל מיום כ"ה של חודש כסלו ומסתיים ביום השני של חודש טבת.

כמה זמן נמשך חנוכה?

חנוכה הוא חג בן שמונה ימים, המתחיל ב-25 של חודש כסלו ומסתיים ביום השני של חודש טבת. החג נחגג במשך שמונה לילות וימים, כאשר כל לילה מתווספת אור אחד נוסף לחנוכייה.

תולדות חנוכה

חנוכה הוא חגיגת חנוכת בית שני בירושלים מחדש. סיפור חנוכה מתחיל במאה השנייה לפני הספירה, אז היה העם היהודי תחת שלטון האימפריה הסורית-יוונית. הסורים-יוונים הוציאו מחוץ לחוק שיטות דת יהודיות וחיללו את בית המקדש השני. בתגובה, קבוצה קטנה של מורדים יהודים, המכונים המכבים, קמה נגד הסורים-יוונים וכבשה את בית המקדש.

מסורות חנוכה

חג החנוכה נחגג במגוון מסורות. המסורת הידועה ביותר היא הדלקת החנוכייה. בכל לילה של החג מתווספת אור נוסף לחנוכייה. זה נעשה כדי להנציח את נס השמן שבער במשך שמונה ימים בבית המקדש השני. מסורות נוספות כוללות אכילת מאכלי חנוכה מסורתיים כמו לטקס (לביבות תפוחי אדמה) וסופגניות (סופגניות ג'לי), משחק בסביבונים (משחק סביבונים) והחלפת מתנות.

השוואה מהירה

חַג אורך
חנוכה 8 ימים

לסיכום, חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית שני בירושלים. החג נחגג במשך שמונה לילות וימים, כאשר כל לילה מתווספת אור אחד נוסף לחנוכייה. חג החנוכה נחגג במגוון מסורות, ביניהן הדלקת החנוכייה, אכילת מאכלי חנוכה מסורתיים, משחק סביבונים והחלפת מתנות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן