דף הבית » מה קורה? » כמה זמן נמשך חנוכה?

כמה זמן נמשך חנוכה?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן נמשך חנוכה?

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי שנחגג במשך שמונה ימים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג בחורף. חנוכה הוא חגיגת חנוכת בית שני בירושלים מחדש. את החג חוגגים בהדלקת חנוכייה בעלת תשעה קנים, המכונה גם מנורת חנוכה, ואכילת מאכלים מסורתיים כמו לטקס וסופגניות.

היסטוריה של חנוכה

סיפור חנוכה מתוארך למאה ה-2 לפני הספירה. בתקופה זו היה העם היהודי תחת שלטון הסורים-יוונים. הסורים-יוונים ביקשו לאלץ את היהודים לנטוש את מנהגיהם הדתיים ולאמץ מנהגים יווניים. היהודים התנגדו וקבוצת מורדים הידועה בשם המכבים לחמה נגד הסורים-יוונים. לאחר קרב ארוך וקשה, ניצחו המכבים ובית המקדש השני נחנך מחדש.

כמה זמן נמשך חנוכה?

חנוכה נחגג במשך שמונה ימים. החג מתחיל ב-25 של חודש כסלו ומסתיים ביום ב' של חודש טבת היהודי. התאריכים המדויקים של חנוכה משתנים משנה לשנה, אך לרוב הוא חל בין סוף נובמבר לסוף דצמבר.

הדלקת החנוכייה

במהלך חג החנוכה מדליקים בכל לילה חנוכייה בת תשעה קנים. בלילה הראשון מדליקים נר אחד. בלילה השני מדליקים שני נרות, וכן הלאה עד שכל שמונת הנרות דולקים בלילה השמיני. הנר התשיעי, המכונה שמש, משמש להדלקת הנרות האחרים.

מאכלים מסורתיים

המאכלים המסורתיים של חנוכה כוללים לטקס, שהם לביבות תפוחי אדמה, וסופגניות, שהן סופגניות במילוי ג'לי. מאכלים אלו מטגנים בשמן לזכר נס השמן שנשרף שמונה ימים בבית המקדש.

סיכום

חנוכה הוא חג יהודי שנחגג במשך שמונה ימים. זוהי חגיגת חנוכת בית שני בירושלים מחדש ומצוינת בהדלקת חנוכייה בת תשעה קנים ואכילת מאכלים מסורתיים כמו לטקס וסופגניות. התאריכים המדויקים של חנוכה משתנים משנה לשנה, אך לרוב הוא חל בין סוף נובמבר לסוף דצמבר.

השוואה מהירה

מִקרֶה מֶשֶׁך
חנוכה 8 ימים

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן