דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

מה זה פוליו?

פוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי וירוס שעלול לגרום לשיתוק, בעיות נשימה ואפילו מוות. זה מתפשט באמצעות מגע עם צואה, רוק או הפרשות דרכי הנשימה של אדם נגוע. פוליו שכיחה ביותר בילדים מתחת לגיל חמש, אך היא יכולה להשפיע על אנשים בכל גיל.

מהו חיסון פוליו?

חיסון הפוליו הוא דרך בטוחה ויעילה להגנה מפני הנגיף. הוא עשוי מצורה מוחלשת של הנגיף, המסייעת לגוף לבנות חסינות למחלה. החיסון ניתן בשתיים או שלוש מנות, בהתאם לגיל המקבל.

כמה זמן נמשך חיסון הפוליו?

חיסון הפוליו יעיל לכל החיים. לאחר קבלת החיסון, הגוף מפתח חסינות לנגיף ויהיה מוגן מפניו לכל החיים. חשוב לציין שהחיסון אינו מספק הגנה של 100% מפני הנגיף, אך הוא כן מפחית את הסיכון להידבקות באופן משמעותי.

האם יש תופעות לוואי?

חיסון הפוליו הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן כאב, אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה. תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול חום, כאבי ראש, בחילות וכאבי שרירים. תופעות הלוואי הללו הן בדרך כלל קלות וחולפות מעצמן.

מה עוד אני יכול לעשות כדי להגן על עצמי מפוליו?

בנוסף לחיסון הפוליו, ישנם צעדים נוספים שתוכל לנקוט כדי להגן על עצמך מפני הנגיף. אלה כוללים שטיפת ידיים לעתים קרובות, הימנעות ממגע עם אנשים נגועים והימנעות ממגע עם צואה. חשוב גם להקפיד על היגיינה ותברואה כדי להפחית את הסיכון לזיהום.

סיכום

חיסון הפוליו הוא דרך בטוחה ויעילה להגנה מפני הנגיף. זה יעיל לכל החיים ויש לו מעט תופעות לוואי. בנוסף לקבלת החיסון, חשוב להקפיד על היגיינה ותברואה כדי להפחית את הסיכון לזיהום. למידע נוסף, בקר ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן