דף הבית » מה קורה? » כמה זמן נמשך הדימום לאחר נטילת פוסטינור?

כמה זמן נמשך הדימום לאחר נטילת פוסטינור?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך הדימום לאחר נטילת פוסטינור?

מה זה פוסטינור?

פוסטינור הוא סוג של אמצעי מניעה לשעת חירום, המכונה גם "גלולת הבוקר שאחרי". הוא משמש למניעת הריון לאחר יחסי מין לא מוגנים או אם אמצעי מניעה נכשלים. זוהי גלולה הורמונלית המכילה לבונורגסטרל, צורה סינתטית של הורמון הפרוגסטרון. Postinor הוא היעיל ביותר כאשר הוא נלקח בתוך 72 שעות ממין לא מוגן, אך ניתן ליטול אותו עד 120 שעות לאחר מכן.

איך Postinor עובד?

Postinor פועלת על ידי מניעת ביוץ, כלומר כאשר ביצית משתחררת מהשחלות. זה גם מעבה את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. Postinor לא עובד אם אישה כבר בהריון.

כמה זמן נמשך הדימום לאחר נטילת פוסטינור?

דימום לאחר נטילת פוסטינור הוא נפוץ ונמשך בדרך כלל עד 7 ימים. חשוב לציין כי דימום זה אינו מחזור, אלא תופעת לוואי של התרופה. הדימום עשוי להיות קל או כבד, והוא עשוי להיות מלווה בהתכווצויות או תסמינים אחרים.

מהן תופעות הלוואי האחרות של פוסטינור?

בנוסף לדימום, תופעות לוואי נפוצות אחרות של Postinor כוללות בחילות, הקאות, כאבי ראש, רגישות בשדיים ועייפות. תופעות הלוואי הללו חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים.

מתי עלי לפנות לטיפול רפואי?

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים לאחר נטילת פוסטינור, עליך לפנות לטיפול רפואי: כאבי בטן עזים, סחרחורת, התעלפות או סימנים של תגובה אלרגית (כגון כוורות, קשיי נשימה או נפיחות של הפנים, השפתיים, הלשון, או גרון).

מהן האלטרנטיבות לפוסטינור?

אם אתם מחפשים אלטרנטיבה לפוסטינור, ישנם מספר סוגים אחרים של אמצעי מניעה לשעת חירום זמינים. אלה כוללים התקן תוך רחמי נחושת (IUD), הגלולה המכיל פרוגסטין בלבד, וגלולת ellaOne. חשוב לציין ששיטות אלו אינן יעילות כמו Postinor ויש להשתמש בהן רק כמוצא אחרון.

סיכום

Postinor הוא סוג של אמצעי מניעה לשעת חירום שניתן להשתמש בו כדי למנוע הריון לאחר יחסי מין לא מוגנים או אם אמצעי מניעה נכשל. דימום לאחר נטילת פוסטינור הוא נפוץ ונמשך בדרך כלל עד 7 ימים. תופעות לוואי נפוצות אחרות של Postinor כוללות בחילות, הקאות, כאבי ראש, רגישות בשדיים ועייפות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים לאחר נטילת Postinor, עליך לפנות לטיפול רפואי. אם אתם מחפשים אלטרנטיבה לפוסטינור, ישנם מספר סוגים אחרים של אמצעי מניעה לשעת חירום זמינים. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן