דף הבית » למה אסור » כמה זמן לשים עוגת שמפיניון בתנור

כמה זמן לשים עוגת שמפיניון בתנור

צרו איתנו קשר

כמה זמן לשים עוגת שמפיניון בתנור

מהי עוגת שמפיניון?

עוגת שמפיניון היא סוג של עוגה שמכינים מפטריות, לרוב שמפיניון, שהן סוג של פטריות לבנות. בדרך כלל מכינים את העוגה עם בסיס עוגת ספוג בהיר ואוורירי, ולאחר מכן משטחים אותה בשכבת פטריות ורוטב שמנת. לאחר מכן אופים את העוגה בתנור עד שהפטריות מבושלות והרוטב מבעבע. זהו מאכל פופולרי במדינות רבות, והוא מוגש לרוב כתוספת או כמנה עיקרית.

איך מכינים עוגת שמפיניון

הכנת עוגת שמפיניון קלה יחסית וניתן לעשות אותה בכמה שלבים פשוטים. ראשית, מחממים את התנור ל-350 מעלות צלזיוס (175 מעלות צלזיוס). משמנים תבנית עוגה עגולה בגודל 9 אינץ' (23 ס"מ) בחמאה ומרפדים את התחתית בנייר אפייה. לאחר מכן, מכינים את בלילת עוגת הספוג. בקערה גדולה טורפים יחד 4 ביצים, 1 כוס (200 גרם) סוכר וכפית (5 מ"ל) של תמצית וניל עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים באיטיות 1 כוס (125 גרם) קמח לכל מטרה וכפית (5 מ"ל) אבקת אפייה ומערבבים רק עד לאיחוד. יוצקים את הבלילה לתבנית העוגה המוכנה ואופים בתנור שחומם מראש במשך 25 דקות, או עד קיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי. מניחים לעוגה להתקרר בתבנית 10 דקות לפני שהופכים אותה על רשת לצינון מלא.

איך מכינים את השמפיניון

לאחר שהעוגה מתקררת, הגיע הזמן להכין את הפטריות. פורסים 1 פאונד (450 גרם) של שמפיניון לפרוסות דקות ומניחים אותן בקערה גדולה. מוסיפים 1 כף (15 מ"ל) שמן זית, 1 כפית (5 מ"ל) אבקת שום, 1 כפית (5 מ"ל) אורגנו מיובש וקורט מלח ופלפל. זורקים את הפטריות עד שהן מצופה אחיד בתיבול.

הרכבת העוגה

להרכבת העוגה מניחים את עוגת הספוג הצוננת על צלחת הגשה. מורחים את הפטריות על גבי העוגה בשכבה אחידה. בקערה קטנה, ערבבו יחד 1 כוס (250 מ"ל) שמנת כבדה, 1/4 כוס (50 גרם) גבינת פרמזן מגוררת וכפית (5 מ"ל) אורגנו מיובש. יוצקים את תערובת השמנת על הפטריות ומפזרים אותה בצורה אחידה.

אפיית עוגת שמפיניון

מכניסים את העוגה לתנור שחומם מראש ואופים במשך 25 דקות, או עד שהפטריות מבושלות ורוטב השמנת מבעבע. הניחו לעוגה להתקרר 10 דקות לפני ההגשה.

מגישים את עוגת השמפיניון

ניתן להגיש את עוגת השמפיניון כתוספת או כמנה עיקרית. מומלץ להגיש חם עם תוספת של ירקות מאודים או סלט. אפשר גם להגיש קר כנשנוש או כחלק מארוחת צהריים לפיקניק.

טיפים להכנת עוגת השמפיניון הטובה ביותר

  • הקפידו להשתמש בפטריות טריות לקבלת הטעם הטוב ביותר.
  • לטעם עשיר יותר, השתמשו בשילוב של סוגים שונים של פטריות.
  • לעוגה קלה יותר השתמשו בשילוב של קמח לכל מטרה וקמח עוגה.
  • לעוגה מלוחה יותר, הוסיפו מעט עשבי תיבול טריים קצוצים לתערובת השמנת.
  • לעוגה מתוקה יותר מוסיפים כף דבש לתערובת השמנת.

הכנת עוגת שמפיניון היא דרך מצוינת ליהנות מטעם הפטריות בצורה טעימה וייחודית. עם כמה שלבים פשוטים וכמה מרכיבים תוכלו לקבל עוגה טעימה שבטוח תשמח. לטיפים וטריקים נוספים כיצד להכין את עוגת השמפיניון המושלמת, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן