דף הבית » הכי נצפים » כמה זמן לפני החתונה צריך לטבול במקווה?

כמה זמן לפני החתונה צריך לטבול במקווה?

כמה זמן לפני החתונה צריך לטבול במקווה?

צרו איתנו קשר

מה זה המקווה?

המקווה הוא מקווה פולחן המהווה חלק מטקס החתונה היהודי. זהו ניקוי רוחני שנועד לסמל את המחויבות של בני הזוג זה לזה. המקוה הוא בריכת מים טבעיים, כמו אגם, נהר או אוקיינוס, המלאה במי גשמים או שלג מומס. המקוה ידוע גם כ"מים חיים" מכיוון שהוא מתחדש כל הזמן על ידי הגשם והשלג.

כמה זמן לפני החתונה צריך לטבול במקווה?

המקוה משמש באופן מסורתי כחלק מטקס החתונה, ומקובל שהחתן והכלה טובלים במקוה לפני החתונה. מועד הטבילה תלוי במנהגי הקהילה המסוימת. באופן כללי, נהוג שהחתן והכלה טובלים במקוה בין יום לשלושה ימים לפני החתונה.

טבילת הכלה

הכלה היא בדרך כלל הראשונה לטבול במקוה. הדבר נעשה בנוכחות רב, והרב יברך ברכה לכלה. לאחר מכן נדרשת הכלה לטבול במקוה שבע פעמים. לאחר הטבילה נדרשת הכלה להמתין פרק זמן לפני שתוכל לטבול שוב. תקופת המתנה זו ידועה בשם "השבה הנקיים" ויכולה להימשך בין שעה ליום אחד.

טבילת החתן

החתן הוא בדרך כלל השני שטבול במקוה. כמו כן, החתן חייב לטבול במקוה שבע פעמים. אולם טבילת החתן נעשית לרוב בנוכחות רב ועד. לאחר הטבילה נדרש החתן להמתין פרק זמן עד שיוכל לטבול שוב. תקופת המתנה זו ידועה בשם "השבה הנקיים" ויכולה להימשך בין שעה ליום אחד.

סיכום

המקווה הוא חלק חשוב בטקס החתונה היהודי. זהו ניקוי רוחני המסמל את המחויבות של בני הזוג זה לזה. מועד הטבילה תלוי במנהגי העדה המסוימת, אך באופן כללי, נהוג שהחתן והכלה יטבלו במקוה בין יום לשלושה ימים לפני החתונה. הכלה היא בדרך כלל הראשונה לטבול במקוה, ואחריה החתן. לאחר הטבילה נדרשים החתן והכלה להמתין פרק זמן עד שיוכלו לטבול שוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן