דף הבית » מדריך כללי לחישוב זמן » כמה דברים שלא ידעתם עליהם כמה זמן לוקח לכדור הארץ להקיף את השמש?

כמה דברים שלא ידעתם עליהם כמה זמן לוקח לכדור הארץ להקיף את השמש?

כמה זמן לוקח לכדור הארץ להקיף את השמש

צרו איתנו קשר

כבר זמן רב אמרו לנו שכדור הארץ והשמש הם שני כוכבי הלכת החשובים ביותר במערכת השמש שלנו. השמש היא מקור אנרגיה עבורנו וכדור הארץ הוא מקור מזון.

השמש היא כוכב שנותן חיים לכל היצורים החיים על פני כדור הארץ. זה מקור אנרגיה וחום לכדור הארץ. אנחנו משתמשים בו כדי להפעיל את המכוניות שלנו ולהאיר את הבתים שלנו.

כדור הארץ עושה מהפכה אחת סביב השמש בשנה, אבל יש דרכים אחרות להגדיר שנה. ישנן דרכים רבות לכמת כמה זמן לוקח לכוכב לכת להקיף את השמש בשל מורכבות מסלולו של כוכב לכת. אורכו של מסלול שלם של כדור הארץ סביב השמש נמדד במונחים של שנה. ישנן ארבע הגדרות ברורות של מהי שנה, כל אחת באורך מעט שונה. אורכה של שנה הוא בערך 365.25 ימים.

בגלל הפרצסיה והמשיכה הכבידתית של כוכבי הלכת האחרים, מסלול כדור הארץ משתנה ללא הרף, וזו הסיבה שאורכם של השנים השונות משתנים.

למעשה, אף אחד מכוכבי הלכת מסביב לשמש. למעשה, השמש וכל כוכב לכת סובבים סביב מרכז המסה של מערכת השמש, שמשתנה ללא הרף וממוקם בדרך כלל מעל פני השמש.

מחזור הירח

הירח הוא מקור קבוע של אור וחום. זה גם מקור לכוח ואנרגיה. מחזור הירח הוא אחד המחזורים הנפוצים ביותר בטבע. הירח הוא עצם שמימי חשוב בשמי הלילה.

הירח הוא מקור קבוע של אור וחום. זה גם מקור לכוח ואנרגיה. מחזור הירח הוא אחד המחזורים הנפוצים ביותר בטבע. הירח הוא עצם שמימי חשוב בשמי הלילה.

ניתן לראות את הירח גם במהלך היום. זה מתרחש לעתים קרובות במהלך היום. הירח החדש והירח המלא הם שני שלבי הירח שלא ניתן לראות במהלך היום. למחזור הירח ארבעה שלבים ראשוניים וארבעה שלבי ביניים, לפי האסטרונומיה.

הבה נבחן כל אחד משלבי הירח בפירוט בתורו:

הירח החדש

הירח החדש מסמן את תחילתו של מחזור שלב הירח. מכיוון שהצד הלא מואר שלו פונה לכוכב הלכת שלנו, הירח נראה לנו חשוך לחלוטין ולא מואר במהלך ירח חדש.

הירח ההולך וגדל

כשהירח המשיך במסלולו, התחלנו לראות את צד היום שלו. פרוסת אור צרה הדומה לציפורן היא התוצר הסופי. זהו סהר השעווה, או סהר שמתרחב. למרות שחלק מדיסקת הירח מואר בהדרגה יותר על ידי השמש, זה עדיין נראה כאילו פחות ממחציתו נמצא בנקודה זו.

רבע הירח הראשון

הירח נכנס לשלב חדש של מחזור הירח ככל שהוא נעשה עבה יותר. הרבע הראשון, המכונה לעתים קרובות חצי ירח, נותן את הרושם שרק חצי מהירח נראה לנו. עם זאת, הירח עדיין נמצא רק באמצע הדרך לרבע מהמחזור שלו.

הירח הגיבוס בשעווה

הירח נכנס לשלב חדש כאשר הימים מפנים את מקומם ללילות, לשעווה. המונח “ג’יבוס” מתייחס להופעתו של הירח, כלומר כאשר הוא מואר יותר מ-50% באור השמש, אך לא לגמרי.

הירח המלא

כאשר הירח מואר לחלוטין באור השמש, אומרים שהוא מלא. נכון לעכשיו, הצד המואר של הלוויין פונה באופן סימטרי לכדור הארץ, ויוצר את האפקט ההפוך של הירח החדש מבחינה ויזואלית.

הירח הג’יבוס הדועך

המחצית השנייה של חודש הירח מתחילה באופן רשמי וההליך ההפוך מתחיל עם הירח המלא. נראה שהדיסק של הירח מואר רק באופן חלקי בג’יבוס הדועך מכיוון שהוא כבר לא מואר לחלוטין באור השמש.

הירח של הרבע השלישי

רבע הירח השלישי מראה שצד אחד של הדיסק של הירח מואר ואילו השני שחור לחלוטין. בסביבות חצות ולאחר מכן דרומה לאחר אור היום, הוא נראה כמראה של השלב הראשון.

הירח הדועך הסהר

השלב האחרון של מחזור הירח הוא סהר הירח הדועך. הירח מואר כרגע רק במעומעם על ידי השמש, כאשר רק חלק קטן מקבל אור שמש ישיר.

שביל החלב

שביל החלב הוא אזור בשמים המכיל מאות מיליארדי כוכבים. זהו אחד מגרמי השמיים המפורסמים והיפים ביותר ביקום הידוע.

שביל החלב היא הגלקסיה הגדולה ביותר ביקום. קוטרו מוערך ב-4.5 מיליארד שנות אור ומכיל כ-100 מיליארד כוכבים. בשביל החלב יש כמות גדולה של אבק וגז, מה שאומר שיש לו קצב היווצרות כוכבים גבוה מאוד – יותר מ-10 מיליון כוכבים בשנה.

כוכב נוגה

השני במרחק מהשמש והשישי בגודלו הוא נוגה. הם כוכבי הלכת היחידים ללא לוויינים, יחד עם מרקורי, ונוגה הוא כוכב הלכת החם ביותר למרות שמרקורי הוא הקרוב ביותר לשמש. התאריך המדויק שבו התגלתה ונוס אינו ידוע. ניתן לזקוף לזכות כל ציוויליזציה עתיקה את התצפית הראשונה מכיוון שהיא כה בהירה שניתן לראות אותה בעין בלתי מזוינת.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן