דף הבית » מדריך כללי לחישוב זמן » כמה דברים שלא ידעת עליהם כמה זמן לוקח לירח להקיף את כדור הארץ?

כמה דברים שלא ידעת עליהם כמה זמן לוקח לירח להקיף את כדור הארץ?

כמה זמן לוקח לירח להקיף את כדור הארץ

צרו איתנו קשר

הירח וכדור הארץ הם שני הגופים במערכת השמש הקרובים ביותר זה לזה. הירח הוא גוף שמימי המקיף את כדור הארץ. כדור הארץ הוא גוף שמימי המקיף את השמש.

הירח מקיף את כדור הארץ כ-29 ימים. זהו זמן מדויק מאוד מבחינת הזמן האמיתי. עם זאת, זה לא זמן מדויק. הדיוק תלוי במשיכה הכבידה מכדור הארץ ומעצמים אחרים שמסתובבים סביב השמש.

הירח הוא הלוויין הטבעי הגדול ביותר במערכת השמש. הוא נקרא גם כלוויין הטבעי הגדול ביותר של הפלנטה שלנו.

הירח הוא מראה נפוץ עבור מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. זה נצפה על ידי דורות רבים ונראה מהרבה נקודות מבט שונות. ניתן לראות את הירח משני הצדדים כך שניתן לראותו מזוויות ומפנים שונים. מנקודת מבט מדעית, מדענים ניסו להבין כיצד נוצר פני הירח לפני מיליארדי שנים. הם גילו שיש שתי שכבות נפרדות על פני הירח – אחת למעלה ואחת מתחתיו. שתי השכבות מופרדות על ידי שכבת אבק דקה המכסה את רוב שטח הפנים של הירח.

לוח ירח

לוח השנה הירחי משמש בתרבויות רבות ושונות ברחבי העולם. זהו לוח שנה פופולרי מאוד, והוא משמש גם כהתייחסות לזמן על ידי אנשים רבים ושונים.

לוח השנה הירחי הוא מערכת מדידה המבוססת על שלבי הירח.

לוח השנה הירחי משמש אנשים ברחבי העולם. הוא משמש גם למעקב אחר זמן, כמו גם לניבוי ליקויים ותופעות אסטרונומיות אחרות.

שמש

השמש היא מקור האנרגיה החשוב ביותר על פני כדור הארץ. הוא מספק אור וחום לכל צורות החיים. בשנת 2016, הוערך כי השמש פולטת כ-5 טריליון ג’אול של אנרגיה בכל שנייה.

השמש היא מקור כל החיים על פני כדור הארץ. זהו כוכב שזורח על פני כוכב הלכת שלנו דרך מערכת השמש שלו. השמש נמצאת כעת במצב של התפשטות מהירה וגודלה גדל ב-4% מדי שנה, לפי מכון גודארד לחקר החלל של נאס”א.

השמש היא הכוכב המרכזי של מערכת השמש, הנראה לכל האנשים על פני כדור הארץ. זה כוכב בהיר מאוד. השמש היא הכוכב הבהיר ביותר במערכת השמש והיא גם מקור האור לכוכבים אחרים. זה היה מקור תמידי להשראה עבור סופרים, אמנים והוגים לאורך ההיסטוריה.

שלבי הירח

שלבי הירח הם מחזור של אירועים המתרחשים מדי שנה. זוהי תופעה שחוזרת על עצמה בעולם הטבע, וחשוב גם לדעת עליהן.

שלבי הירח מחולקים לארבעה סוגים שונים: חדש, הולך ועולה, דועך ומלא. השלב הראשון נקרא חדש; זה נמשך כשבועיים. השלב השני נקרא שעווה; זה נמשך כשבוע לאחר מכן. השלב השלישי נקרא דעיכה; זה נמשך כחודש לאחר מכן. והשלב האחרון נקרא מלא; זה נמשך כחודשיים לאחר מכן.

גודל השמש

השמש היא חלק חשוב מאוד ממערכת השמש שלנו. זהו מקור האור והחום לחיים על פני כדור הארץ. זהו גם העצם הגדול ביותר במערכת השמש שלנו, מסיבי יותר מפי 10 מכוכב הלכת צדק. מאז לפני כ-4.6 מיליארד שנים, החיים על פני כדור הארץ מופעלים על ידי השמש. אור מהשמש היה דרישה מכרעת לפוטוסינתזה וחיים מבוססי פחמן כדי להמשיך להתקיים. במשך כמעט 3 מיליארד שנים, רוחות שמש הפגיזו ללא הרף את כוכב הלכת שלנו בחלקיקים עתירי אנרגיה, וגרמו להתחממות כדור הארץ ולהמסת קרח בקטבים וכן לשחיקה של המוני קרקע. אבל לפני יותר ממיליוני שנים, כאשר קרינה אולטרה סגולה מוגזמת גרמה לאפקט חממה.

גודל השמש הוא אחת העובדות המרתקות והמסתוריות ביותר ביקום שלנו. ניתן לצפות בו מכל חלקי כדור הארץ וזה גם עניין של ויכוח אם זה בעצם כוכב או כוכב לכת.

מאדים

ללא אטמוספרה נושמת ושדה מגנטי חובק עולם שיגן עליו מקרינת השמש, מאדים קר ויבש במיוחד. אבל הדברים לא תמיד היו כאלה. במאדים היו במקור מים נוזליים על פניו, ומשימות לכוכב הלכת האדום הוכיחו כי ייתכן שסביבה זו תמכה בחיים כפי שאנו מכירים אותם. זה ידוע גם בשם הכוכב האדום.

אורנוס

הכדור המשעמם, הכחול-ירוק שהוא אורנוס, כוכב הלכת השביעי מהשמש, עשוי להופיע בתחילה. אורנוס הוא כדור גז גדול המכונה לעתים קרובות עולם ג’ובאני או ענק גז, יחד עם שבתאי, צדק ונפטון. הגוונים הכחולים-ירוקים הבוהקים של אורנוס אינם נובעים מאוקיינוסים מיוחדים, אלא מאטמוספירה עליונה עשירה במתאן המחזירה אור כחול לעינינו לאחר קליטה של ​​אור אדום מהשמש.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן