דף הבית » מה ההבדל » כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

מהי בדיקת ממוגרפיה?

ממוגרפיה היא סוג של בדיקת הדמיה המשמשת לאיתור סרטן השד. זהו צילום רנטגן במינון נמוך של השד שיכול לזהות שינויים ברקמת השד שעלולים להעיד על נוכחות סרטן. ממוגרפיה הן כלי חשוב לגילוי מוקדם של סרטן השד, שכן הן יכולות לזהות גידולים לפני שניתן לחוש אותם ביד.

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

בדיקת הממוגרפיה עצמה נמשכת רק מספר דקות. עם זאת, כל התהליך של ביצוע ממוגרפיה יכול להימשך עד שעה. זה כולל את הזמן שלוקח למלא ניירת, להחליף לחלוק ולחכות שהטכנאי יהיה מוכן.

הכנה לממוגרפיה

לפני ביצוע ממוגרפיה חשוב להתכונן לבדיקה. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתכונן:

  • תזמן את הממוגרפיה שלך לזמן שבו השדיים שלך נוטים לפחות להיות רכים או נפוחים, כגון השבוע שלאחר המחזור שלך.
  • לבש תלבושת שני חלקים כדי שתוכל להסיר בקלות את החלק העליון שלך.
  • הימנע משימוש בדאודורנט, אבקה או קרם על השדיים או בית השחי ביום הבדיקה.
  • אם יש לך שתלים בחזה, הודע לרופא שלך לפני הבדיקה.

למה לצפות במהלך ממוגרפיה

במהלך הממוגרפיה תתבקשו לעמוד מול מכשיר הרנטגן. לאחר מכן הטכנאי יניח את השד שלך בין שתי צלחות ולחץ אותן יחד. זה עשוי להיות לא נוח, אבל חשוב להישאר בשקט במהלך הבדיקה. לאחר מכן הטכנאי יצלם מספר תמונות רנטגן של השד שלך. תהליך זה עשוי להימשך עד 10 דקות. לאחר צילום התמונות, הטכנאי יבדוק אותן כדי לוודא שהן ברורות.

קבלת תוצאות ממוגרפיה

לאחר השלמת הממוגרפיה, התמונות יישלחו לבדיקת רדיולוג. הרדיולוג יחפש כל סימן של חריגות בתמונות. אם נמצאו כאלה, הרדיולוג ימליץ על בדיקות נוספות. תוצאות הממוגרפיה יהיו זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. הרופא שלך ייצור איתך קשר עם התוצאות וידון בכל הצעדים הנוספים שעשויים להיות נחוצים.

סיכום

בדיקת ממוגרפיה היא כלי חשוב לגילוי מוקדם של סרטן השד. בדיקת הממוגרפיה עצמה נמשכת רק מספר דקות, אך התהליך כולו יכול להימשך עד שעה. חשוב להתכונן למבחן ולהישאר בשקט במהלך המבחן. תוצאות הממוגרפיה יהיו זמינות לרוב תוך מספר ימים. אם נמצאו חריגות כלשהן, הרדיולוג ימליץ על בדיקות נוספות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן