דף הבית » מה ההבדל » כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

מהי בדיקת ממוגרפיה?

ממוגרפיה היא צילום רנטגן של השד המשמש לאיתור סרטן השד. זוהי הדרך היעילה ביותר לגילוי סרטן השד בשלביו המוקדמים. ניתן להשתמש בממוגרפיה גם כדי לזהות מומים אחרים בשד, כגון ציסטות או גידולים שפירים.

למה לצפות במהלך בדיקת ממוגרפיה

כשתגיעי לממוגרפיה תתבקשי להתפשט מהמותניים וללבוש שמלה. לאחר מכן תתבקש לעמוד מול מכשיר הממוגרפיה ולהניח את השד שלך על במה. לאחר מכן הטכנאי יצלם שתי תמונות רנטגן של כל שד. ההליך כולו אורך בדרך כלל כ-10 דקות.

כיצד להתכונן לבדיקת ממוגרפיה

חשוב להתכונן לבדיקת ממוגרפיה. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתכונן:

  • תזמן את הממוגרפיה שלך לפחות שבוע לפני המחזור שלך. זה יעזור להפחית את אי הנוחות של דחיסה של השדיים שלך במהלך ההליך.
  • הימנע משימוש בדאודורנט, אבקה או קרם על השדיים או בית השחי ביום הבדיקה.
  • ללבוש תלבושת שני חלקים כדי שתוכל להסיר בקלות את החלק העליון שלך עבור ההליך.
  • הביאו רשימה של כל התרופות שאתם נוטלים.

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

כל הליך הממוגרפיה, מתחילתו ועד סופו, אורך בדרך כלל כ-10 דקות. עם זאת, תמונות הרנטגן בפועל נלקחות תוך שניות ספורות. לאחר צילום התמונות, הטכנאי יבדוק אותן כדי לוודא שהן ברורות ואיכותיות. אם התמונות אינן ברורות, ייתכן שיצולמו תמונות נוספות.

מה קורה לאחר בדיקת ממוגרפיה?

לאחר השלמת הממוגרפיה, התמונות יישלחו לבדיקת רדיולוג. הרדיולוג יחפש כל סימן של סרטן השד או חריגות אחרות. תוצאות הממוגרפיה יישלחו לרופא שלך, אשר ישוחח איתך על התוצאות. אם תוצאות הממוגרפיה תקינות, יומלץ לך לעבור ממוגרפיה נוספת בעוד שנה. אם התוצאות אינן תקינות, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות, כגון אולטרסאונד או ביופסיה, כדי לקבוע את הגורם לחריגות.

סיכום

בדיקת ממוגרפיה היא כלי חשוב לאיתור סרטן השד בשלביו המוקדמים. ההליך כולו אורך בדרך כלל כ-10 דקות, והתוצאות זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. חשוב להתכונן לממוגרפיה ולפעול לפי הוראות הרופא. אם יש לך שאלות או חששות לגבי ההליך, שוחח עם הרופא שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן