דף הבית » חדש » כמה זמן אפשר לשמור תפוח אדמה?

כמה זמן אפשר לשמור תפוח אדמה?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן אפשר לשמור תפוח אדמה?

מהם חיי המדף של תפוחי אדמה?

תפוחי אדמה הם מרכיב עיקרי בהרבה משקי בית, אבל כמה זמן אפשר לשמור תפוח אדמה? חיי המדף של תפוחי אדמה תלויים בכמה גורמים, כולל סוג תפוח האדמה, תנאי האחסון ואופן הכנתו. במאמר זה, נדון בחיי המדף של תפוחי אדמה, כיצד לאחסן אותם וכיצד לדעת אם הם התקלקלו.

סוגי תפוחי אדמה

ישנם סוגים רבים ושונים של תפוחי אדמה, לכל אחד חיי מדף משלו. סוגי תפוחי האדמה הנפוצים ביותר הם תפוחי אדמה אדומים, אדומים, לבנה ובטטה.

תפוחי אדמה רדומים

תפוחי אדמה רדומים הם הסוג הנפוץ ביותר של תפוחי אדמה. הם תפוחי אדמה גדולים ועמילניים עם קליפה חומה מחוספסת. הם הכי טובים לאפייה, למעיכה ולטיגון. כאשר מאוחסנים במקום קריר וחשוך, תפוחי אדמה רדומים יכולים להחזיק מעמד עד חודשיים.

תפוחי אדמה אדומים

תפוחי אדמה אדומים קטנים יותר מתפוחי אדמה אדומים ובעלי קליפה דקיקה ואדומה. הם הכי טובים להרתחה, צלייה וסלטים. תפוחי אדמה אדומים יכולים להחזיק מעמד עד שבועיים כאשר הם מאוחסנים במקום קריר וחשוך.

תפוחי אדמה לבנים

תפוחי אדמה לבנים הם תפוחי אדמה בינוניים עם קליפה דקה ולבנה. הם הכי טובים להרתחה, למעיכה ולצלייה. תפוחי אדמה לבנים יכולים להחזיק מעמד עד שבועיים כאשר הם מאוחסנים במקום קריר וחשוך.

בטטות

בטטות הן בטטות גדולות ובטטה עם קליפה דקה וכתום. הם הכי טובים לאפייה, לרסק ולצלייה. בטטות יכולות להחזיק מעמד עד שבועיים כשהן מאוחסנות במקום קריר וחשוך.

אחסון תפוחי אדמה

המפתח לשמירה על טריות תפוחי אדמה הוא לאחסן אותם במקום קריר וחשוך. אין לאחסן תפוחי אדמה במקרר, כי זה יכול לגרום להם להיות עיסתיים. במקום זאת, אחסן אותם במקום קריר ויבש כגון מזווה או ארון.

השוואה מהירה

סוג תפוח אדמה חיי מדף
חוּם אֲדַמדַם 2 חודשים
אָדוֹם 2 שבועות
לבן 2 שבועות
מתוק 2 שבועות

איך לדעת אם תפוחי אדמה התקלקלו

חשוב לבדוק תפוחי אדמה באופן קבוע לאיתור סימני קלקול. תפוחי אדמה שהתקלקלו יהיו בעלי מרקם רך ודייסתי ויהיה להם ריח חמוץ או מעופש. תפוחי אדמה שהתקלקלו יש לזרוק מיד.

סיכום

תפוחי אדמה הם מזון רב תכליתי ומזין, אך חשוב לאחסן אותם כראוי כדי להבטיח טריות מקסימלית וחיי מדף. לסוגים שונים של תפוחי אדמה חיי מדף שונים, לכן חשוב לדעת איך לאחסן אותם ואיך לדעת אם הם התקלקלו. למידע נוסף על תפוחי אדמה, עיין בסרטון זה על תפוחי אדמה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן