חיפוש

דף הבית » המלצות העורכים » כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

צרו איתנו קשר

בטיחות מזון היא חלק חשוב בשמירה על בריאות המשפחה שלך. השארת מזון מחוץ למקרר זמן רב מדי עלולה לגרום לחיידקים לגדול ולגרום לך לחלות. אבל כמה זמן אפשר להשאיר אוכל בבטחה מחוץ למקרר? התשובה תלויה בסוג האוכל ובטמפרטורת החדר. ככלל, אין להשאיר מזונות מתכלים כמו בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב מחוץ למקרר יותר משעתיים. במזג אוויר חם (מעל 90 מעלות צלזיוס), אסור להשאיר מזון בחוץ יותר משעה אחת.

נושאים קשורים:

 

מזונות שניתן להשאיר מחוץ למקרר

לא כל המזונות צריכים להיות בקירור. מצרכי מזווה רבים, כגון לחם, קרקרים וצ’יפס, ניתן לאחסן בטמפרטורת החדר למשך מספר ימים מבלי להתקלקל. ניתן להשאיר גם פירות וירקות שאינם חתוכים או קלופים מחוץ למקרר.

מזונות שאסור להשאיר מחוץ למקרר

מזונות מתכלים כגון בשר, עופות, דגים, ביצים ומוצרי חלב צריכים להישמר קרים כדי למנוע מחיידקים לצמוח. אם מאכלים אלו נשארים מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים, יש לזרוק אותם. גם מזון מבושל, כמו תבשילים ומנות פסטה, צריך להיות בקירור בהקדם האפשרי. אם אוכל מבושל נשאר מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים, יש לזרוק אותו. מאכלים שהושארו מחוץ למקרר יותר משעתיים אסור לאכול, גם אם הם נראים ומריחים בסדר. חיידקים יכולים לגדול במהירות על מזון מתכלה, ואכילת מזון מזוהם עלולה לגרום לך ולמשפחתך לחלות.

טיפים לשמירה על מזון מחוץ למקרר

כדי לשמור על בטיחות המזון, חשוב להרחיק אותו מ”אזור הסכנה” – טווח הטמפרטורות שבין 40°F ל-140°F שבו חיידקים יכולים לגדול במהירות. להלן כמה טיפים להרחקת מזון מאזור הסכנה: • שמור על מזון מתכלה קר. כאשר מגישים אוכל במזנון או פיקניק, שמור מזון קר בצידנית עם הרבה קרח. • שמור על מזון חם חם. בעת הגשת מזון חם, שמור אותם בסיר לבישול איטי או בכלי שפשוף כדי לשמור אותם בטמפרטורה בטוחה. • מגישים אוכל במנות קטנות. בהגשת אוכל במזנון, הגישו אותו במנות קטנות כדי שלא יישאר בחוץ יותר מדי זמן. • הימנע מהשארת מזון בחוץ במשך יותר משעתיים. אם האוכל הושאר מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים, יש לזרוק אותו. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לשמור על בטיחות ובריאות המשפחה שלך. זכור, כאשר יש לך ספק, לזרוק אותו!

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן