דף הבית » חדש » איך להכין לחם כוסמין בתנור

איך להכין לחם כוסמין בתנור

צרו איתנו קשר

איך להכין לחם כוסמין בתנור

מהו לחם כוסמין?

לחם כוסמין הוא סוג של לחם העשוי מדגן עתיק הנקרא כוסמין. זהו דגן מלא עשיר בחלבון, סיבים וויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. יש לו טעם אגוזי ומרקם לעיס שהופך אותו לאלטרנטיבה מצוינת ללחם חיטה מסורתי. לחם כוסמין הוא גם בחירה מצוינת עבור אלה שאינם רגישים לגלוטן, מכיוון שהוא נטול גלוטן באופן טבעי.

המרכיבים הדרושים ללחם כוסמין

הכנת לחם כוסמין קלה ודורשת רק כמה מרכיבים פשוטים. אתה תצטרך:

  • 2 כוסות קמח כוסמין
  • 1 כפית מלח
  • 1 כפית סוכר
  • 1 כפית של שמרים יבשים פעילים
  • 1 כוס מים חמימים
  • 2 כפות שמן זית

הוראות להכנת לחם כוסמין

שלב 1: מכינים את הבצק

בקערה גדולה מערבבים את קמח הכוסמין, המלח, הסוכר והשמרים. מערבבים יחד עד לאיחוד. מוסיפים לאט את המים החמים ושמן הזית ומערבבים עד שנוצר בצק. ללוש את הבצק כ-5 דקות עד שהוא חלק ואלסטי. מכסים את הקערה במגבת לחה ומניחים לבצק לתפוח כשעה.

שלב 2: מעצבים את הבצק

לאחר שהבצק תפח, הופכים אותו על משטח מקומח קלות. ללוש את הבצק מספר דקות ולאחר מכן ליצור ממנו כיכר עגולה. מניחים את הכיכר על נייר אפייה משומן קלות. מכסים את הכיכר במגבת לחה ומתפיחים עוד שעה.

שלב 3: אופים את הלחם

מחממים את התנור ל-375 מעלות צלזיוס. לאחר שהתנור מחומם מראש, הכניסו את תבנית האפייה עם כיכר הלחם לתנור. אופים במשך 30-35 דקות, או עד שהלחם מזהיב ונשמע חלול כאשר מקישים עליו.

שלב 4: תהנו!

לאחר סיום האפייה של הלחם, מוציאים אותו מהתנור ונותנים לו להתקרר כמה דקות לפני שפורסים אותו. תהנה מלחם הכוסמין הטרי שלך! הכנת לחם כוסמין היא דרך מצוינת ליהנות מחלופה טעימה ומזינה ללחם חיטה מסורתי. זה קל להכנה ודורש רק כמה מרכיבים פשוטים. עם קצת זמן ומאמץ, תוכלו ליהנות מכיכר לחם כוסמין טעימה תוך זמן קצר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן