דף הבית » מה קורה? » תוצאות בדיקת איידס: כמה זמן זה לוקח?

תוצאות בדיקת איידס: כמה זמן זה לוקח?

צרו איתנו קשר

תוצאות בדיקת איידס: כמה זמן זה לוקח?

מהי בדיקת איידס?

בדיקת איידס היא הליך רפואי המשמש לאיתור נוכחות נגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV) בגופו של אדם. HIV הוא הנגיף שגורם לאיידס, ובדיקת איידס היא הדרך היחידה לקבוע אם לאדם יש את הנגיף. הבדיקה נעשית לרוב עם דגימת דם, אך ניתן לעשותה גם עם דגימת רוק או ספוגית של פנים הלחי.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקות איידס?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות בדיקת איידס יכול להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש ולמעבדה שמעבדת את הדגימה. בדרך כלל, זה לוקח בין שבוע לשבועיים כדי לקבל תוצאות מבדיקת איידס. עם זאת, בדיקות מסוימות עשויות לקחת עד שישה שבועות עד לקבלת תוצאות.

בדיקות HIV מהירות

בדיקות HIV מהירות הן סוג של בדיקת איידס שיכולה לספק תוצאות תוך 20 דקות בלבד. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל עם דגימת דם, אך חלקן יכולות להיעשות עם דגימת רוק. בדיקות HIV מהירות נעשות בדרך כלל במשרד או במרפאה של רופא ואינן מדויקות כמו סוגים אחרים של בדיקות איידס.

בדיקות HIV ביתיות

בדיקות HIV ביתיות הן סוג של בדיקת איידס שניתן לבצע בפרטיות הבית שלך. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל עם דגימת רוק ויכולות לספק תוצאות תוך 20 דקות בלבד. בדיקות HIV ביתיות אינן מדויקות כמו סוגים אחרים של בדיקות איידס, לכן חשוב לעקוב אחר ההוראות בקפידה ולקבל בדיקת המשך אם התוצאות חיוביות.

בדיקות נוגדנים

בדיקות נוגדנים הן סוג של בדיקת איידס המחפשת נוגדנים לנגיף ה-HIV בדמו של אדם. בדיקות נוגדנים עשויות להימשך עד שבועיים עד לקבלת תוצאות, אך בדיקות מסוימות יכולות להימשך עד שישה שבועות. בדיקות נוגדנים הן הסוג המדויק ביותר של בדיקת איידס והן הנפוצות ביותר בשימוש.

בדיקות PCR

בדיקות PCR הן סוג של בדיקת איידס המחפשת את החומר הגנטי של נגיף ה-HIV בדמו של אדם. בדיקות PCR יכולות להימשך עד שבועיים עד לקבלת תוצאות, אך בדיקות מסוימות יכולות להימשך עד שישה שבועות. בדיקות PCR הן הסוג המדויק ביותר של בדיקת איידס והן הנפוצות ביותר בשימוש. לא משנה איזה סוג של בדיקת איידס תעבור, חשוב לעקוב אחר ההוראות בקפידה ולקבל בדיקת המשך אם התוצאות חיוביות. חשוב גם לשוחח עם הרופא שלך על כל שאלה או דאגה שיש לך לגבי הבדיקה או התוצאות. אם ברצונך לקבל מידע נוסף על בדיקות האיידס והתוצאות, תוכל לבקר באתר האינטרנט של מרכזי המחלות בקרה ומניעה (CDC) או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן