דף הבית » חדש » צילום חזה לפני ניתוח: למה לצפות

צילום חזה לפני ניתוח: למה לצפות

צרו איתנו קשר

צילום חזה לפני ניתוח: למה לצפות

מהו צילום חזה?

צילום חזה הוא סוג של בדיקת הדמיה המשתמשת בכמות קטנה של קרינה כדי ליצור תמונות של המבנים בתוך החזה שלך, כגון הלב, הריאות וכלי הדם שלך. זהו הליך נפוץ לפני ניתוח המשמש לבדיקת כל חריגות או מצבים שעלולים להשפיע על תוצאות הניתוח.

למה לצפות לפני צילום החזה שלך

לפני צילום החזה שלך, הרופא שלך ידון איתך בהליך ויענה על כל שאלה שיש לך. ייתכן שתתבקש להסיר כל תכשיט או חפצי מתכת אחרים שעלולים להפריע לצילום הרנטגן. ייתכן שתתבקש גם להחליף לחלוק בית חולים.

מתכוננים לצילום הרנטגן

הרופא שלך ייתן לך הנחיות כיצד להתכונן לצילום הרנטגן. זה עשוי לכלול הימנעות מאכילה או שתייה למשך פרק זמן מסוים לפני ההליך. ייתכן שתתבקש גם להימנע מנטילת תרופות או תוספי מזון מסוימים שעלולים להפריע לצילום הרנטגן.

חדר הרנטגן

בהגיעכם לחדר הרנטגן תתבקשו לעמוד מול מכשיר הרנטגן. הטכנאי ימקם אותך כך שקרן הרנטגן תכוון לאזור בית החזה שלך שצריך להיבדק. ייתכן שתתבקש לעצור את נשימתך לכמה שניות בזמן צילום הרנטגן.

אחרי צילום הרנטגן

לאחר צילום הרנטגן, הטכנאי יבדוק את התמונות וישלח אותן לרופא. לאחר מכן הרופא שלך יבדוק את התמונות וידון איתך בתוצאות. ברוב המקרים, תוצאות צילום הרנטגן יהיו זמינות תוך מספר ימים.

סיכונים של צילום חזה

למרות שצילומי חזה בטוחים בדרך כלל, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. הסיכון הנפוץ ביותר הוא חשיפה לקרינה, שעלולה להגביר את הסיכון לפתח סרטן. עם זאת, כמות הקרינה המשמשת בצילום חזה קטנה מאוד והסיכון נחשב נמוך מאוד.

סיכונים אחרים

במקרים נדירים, צילום הרנטגן עלול לגרום לתגובה אלרגית או לזיהום. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, פנה מיד לרופא שלך.

דבר עם הרופא שלך

אם יש לך שאלות או חששות לגבי צילום חזה לפני הניתוח, שוחח עם הרופא שלך. הם יכולים לספק לך מידע נוסף על ההליך ולעזור לך להחליט אם היא הבחירה הנכונה עבורך. אתה יכול גם לצפות בסרטון זה למידע נוסף.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן