דף הבית » כללי » מתי צריך להגיע לבדיקת ראייה? המדריך המלא

מתי צריך להגיע לבדיקת ראייה? המדריך המלא

צרו איתנו קשר

ישנם מקרים רבים בהם משפחות באות לבדיקת ראייה אחרי שנים שלא ביצעו ואז מגיעות תוצאות מפתיעות. לעתים מתגלות לקויות ראייה בילדים שהקשו עליהם בלימודים או בתפקוד והם אינם היו מודעים לכך. לקות ראייה של מבוגרים שרק לאחר מכשיר עזר ראייה הם הבינו איך מרגישה ראייה תקינה. התחלה של מחלות עיניים שבמזל התגלו מוקדם וזכו לטיפול הולם. בדיקת ראייה היא בדיקה שאסור להזניח. אז מה ההמלצות של אופטומטריסטים לתכיפות בדיקת ראייה?

כל כמה זמן ממליצים האופטומטריסטים על בדיקת ראייה?

ההמלצה על בדיקת ראייה משתנה בהתאם לגיל המטופל, למצב הרפואי שלו ולהיבטים נוספים שלוקחים בחשבון האופטומטריסטים. את ההמלצה הכללית לבדיקת ראייה ניתן לסכם כך:

בדיקת ראייה לתינוקות וילדים

כאשר תינוקות נולדים, כבר בבית החולים הם עוברים את בדיקת הראייה הראשונה שלהם. החודשים הראשונים של התינוקות מאופיינים בשינויים מרובים ולכן מומלץ לעשות בדיקה נוספת בגיל 6-12 חודשים. במידה והבדיקות הקודמות תקינות, את בדיקת הראייה הבאה מומלץ לבצע סביב גיל 3 ופעם נוספת בגיל 6 לערך, לפני הכניסה לכיתה א’. בתקופת בית הספר היסודי, הילדים לרוב נמצאים במאמץ רב של העיניים כתוצאה מהשיעורים, הקריאה ועוד. בשנים אלו כל לקות ראייה עלולה לפגוע בחוויית הלמידה של הילד. לכן מומלץ לבצע בדיקת ראייה פעם בשנה או שנתיים, כדי לעקוב אחר שינויים באיכות הראייה. במידה והראייה תקינה ולא קיבלתם הוראות אחרות מהאופטומטריסט, בגיל ההתבגרות יש לבצע בדיקה על פי הצורך והרגשת הנער/ה.

בדיקת ראייה בגילאי 20 עד 39

מומלץ לבצע בדיקת ראייה פעמיים בכל עשור, כלומר כל חמש שנים בממוצע. זאת בהנחה שאין לכם לקות ראייה או מצב רפואי שמצריכים ביקור תכוף יותר.

בדיקת ראייה בגילאי 40-64

בגיל 40 מומלץ לעשות בדיקת ראייה מלאה ומקיפה. על פי הבדיקה הזו האופטומטריסט ייקבע את התדירות המומלצת למטופל להגיע לבדיקת ראייה שגרתית. בדיקה זו חשובה ביותר על מנת למפות את העין ולוודא שלא מתפתחות מחלות עיניים שנפוצות יותר בגילאים מבוגרים.

בדיקת ראייה בגילאי 65 ומעלה

מומלץ להגיע לאופטומטריסט לבדיקת ראייה מלאה אחת לשנה. בגילאים מתקדמים שגרת בדיקות ראייה היא הכרחית. ישנן מחלות עיניים שמאפיינות גילאים אלה כמו ניוון מולקולרי של הגיל (AMD), גלאוקומה או קטרקט. זיהוי מוקדם של מחלות עיניים יסייע לטיפול מהיר ויעיל ואף יכול להציל את הראייה.

אילו גורמים מחייבים בדיקות ראייה תכופות יותר?

ישנן כמה קבוצות סיכון שלאנשים הנמצאים בהן מומלץ להגיע לבדיקת ראייה באופן תכוף יותר, לפי המלצת האופטומטריסט. בין קבוצות הסיכון ניתן למנות:

  • אנשים המעשנים באופן קבוע (עישון מגביר סיכון למחלות עיניים).
  • אנשים הנוטלים תרופות בתופעות הלוואי שלהן כוללות יובש בעין.
  • היסטוריה משפחתית של גלאוקומה או ניוון מולקולרי של הגיל.
  • היסטוריה משפחתית של סכרת או יתר לחץ דם.

בדיקת ראייה אצל ארזה פרוכטר

בדיקת ראייה אצל אופטומטריסטית מומחית ומנוסה יכולה להגביר את הסיכוי לזיהוי מוקדם של מצבים בריאותיים. המומחיות הכרחית גם בקביעת הטיפול או התאמת עזר הראייה בכל מצב רפואי של העיניים. ארזה פרוכטר היא אופטומטריסטית קלינית עם למעלה מ-25 שנות ניסיון. ארזה מבצעת בדיקות ראייה בעזרת הציוד המתקדם ביותר ובדגש על יחס אישי ואיכותי. אם אתם לא זוכרים מתי בפעם האחרונה שביצעתם בדיקת ראייה, צרו קשר וקבעו בדיקת ראייה במרפאה של ארזה פרוכטר בתל אביב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן