דף הבית » מה קורה? » מלחמת העולם השנייה: מבט לאחור

מלחמת העולם השנייה: מבט לאחור

צרו איתנו קשר

מלחמת העולם השנייה: מבט לאחור

מבוא למלחמת העולם השנייה

מלחמת העולם השנייה הייתה סכסוך עולמי שנמשך מ-1939 עד 1945. זו הייתה המלחמה ההרסנית ביותר בהיסטוריה וכללה יותר מ-30 מדינות. המלחמה התנהלה בין מעצמות הציר (גרמניה, איטליה ויפן) לבין מעצמות בעלות הברית (בריטניה, צרפת, ברית המועצות וארצות הברית). המלחמה הביאה למותם של מיליוני אנשים והייתה לה השפעה מתמשכת על העולם.

הסיבות למלחמת העולם השנייה

מלחמת העולם השנייה נגרמה ממספר גורמים, ביניהם עליית הפשיזם באירופה, כישלון חבר הלאומים ופעולות תוקפניות של מדינות הציר.

עליית הפשיזם

עליית הפשיזם באירופה הייתה גורם מרכזי בפרוץ מלחמת העולם השנייה. פשיזם הוא צורת ממשל המאופיינת בסמכותיות, לאומיות ומיליטריזם. בשנות ה-30 עלו לשלטון ממשלות פשיסטיות בגרמניה, איטליה ויפן. ממשלות אלו ביקשו להרחיב את כוחן והשפעתן, מה שהוביל להגברת המתיחות בין מעצמות הציר למעצמות בעלות הברית.

כישלון חבר הלאומים

חבר הלאומים היה ארגון בינלאומי שנוסד בשנת 1919 כדי לקדם שלום וביטחון. עם זאת, הליגה לא הצליחה למנוע את פרוץ מלחמת העולם השנייה בשל חוסר כוחה וכישלונה לנקוט בפעולה נחרצת נגד הפעולות התוקפניות של מדינות הציר.

פעולות אגרסיביות של מדינות הציר

הפעולות התוקפניות של מדינות הציר היו גורם מרכזי בפרוץ מלחמת העולם השנייה. מעצמות הציר ביקשו להרחיב את כוחן והשפעתן על ידי פלישה וכיבוש מדינות אחרות. הדבר הוביל להגברת המתיחות בין מעצמות הציר למעצמות בעלות הברית, מה שהוביל בסופו של דבר לפרוץ מלחמה.

אירועי מלחמת העולם השנייה

מלחמת העולם השנייה הייתה סכסוך עולמי שכלל מספר אירועים מרכזיים. אירועים אלו כללו את פלישת גרמניה לפולין, הקרב על בריטניה, הפצצת פרל הארבור ופלישת D-Day.

הפלישה לפולין

פלישת גרמניה לפולין ב-1939 הייתה האירוע הגדול הראשון של מלחמת העולם השנייה. הפלישה החלה כאשר גרמניה פלשה לפולין ממערב וברית המועצות פלשה ממזרח. הפלישה הביאה לכיבוש פולין על ידי גרמניה וברית המועצות.

קרב בריטניה

הקרב על בריטניה היה קרב אוויר גדול בין חיל האוויר המלכותי הבריטי לבין הלופטוואפה הגרמני. הקרב נמשך מיולי 1940 עד אוקטובר 1940 והביא לניצחון הבריטים.

הפצצת פרל הארבור

הפצצת פרל הארבור הייתה מתקפת פתע של היפנים על בסיס הצי האמריקני בהוואי. המתקפה התרחשה ב-7 בדצמבר 1941 והביאה למותם של יותר מ-2,400 בני אדם. ההתקפה הובילה לכניסת ארה"ב למלחמת העולם השנייה.

פלישת יום D

פלישת ה-D-Day הייתה פלישת בעלות הברית לנורמנדי, צרפת ב-6 ביוני 1944. הפלישה הייתה נקודת מפנה מרכזית במלחמה והביאה לשחרור צרפת ולבסוף לתבוסה של מדינות הציר.

השלכות מלחמת העולם השנייה

למלחמת העולם השנייה היו מספר השלכות, חיוביות ושליליות. ההשלכות הללו כללו את הקמת האומות המאוחדות, קץ הקולוניאליזם והפצת נשק גרעיני.

הקמת האומות המאוחדות

הקמת האומות המאוחדות הייתה אחת ההשלכות החיוביות של מלחמת העולם השנייה. האו"ם הוא ארגון בינלאומי השואף לקדם שלום וביטחון ברחבי העולם.

סוף הקולוניאליזם

סוף הקולוניאליזם היה תוצאה חיובית נוספת של מלחמת העולם השנייה. המלחמה הביאה לסיום השלטון הקולוניאלי האירופי בחלקים רבים של העולם, כולל אפריקה, אסיה והמזרח התיכון.

הפצת נשק גרעיני

התפשטות הנשק הגרעיני הייתה תוצאה שלילית של מלחמת העולם השנייה. המלחמה הביאה לפיתוח והפצה של נשק גרעיני, שהיוו איום על הביטחון העולמי.

סיכום

מלחמת העולם השנייה הייתה סכסוך עולמי שנמשך בין השנים 1939 עד 1945. המלחמה נגרמה על ידי מספר גורמים, ביניהם עליית הפשיזם באירופה, כישלון חבר הלאומים ופעולות התוקפנות של מדינות הציר. המלחמה הביאה למספר אירועים מרכזיים, ביניהם הפלישה לפולין, הקרב על בריטניה, הפצצת פרל הארבור ופלישת ה-D-Day. למלחמה היו גם מספר השלכות, חיוביות ושליליות, כולל יצירת האומות המאוחדות, קץ הקולוניאליזם והפצת נשק גרעיני.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן