דף הבית » חדש » מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות דם EBV וכמה זמן הן לוקחות

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות דם EBV וכמה זמן הן לוקחות

צרו איתנו קשר

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות דם EBV וכמה זמן הן לוקחות

מהי בדיקת דם EBV?

בדיקת דם EBV, המכונה גם בדיקת וירוס אפשטיין-בר, משמשת לאבחון מונונוקלאוזיס זיהומיות (מונו) ומצבים אחרים. הוא מודד את כמות הנוגדנים בדם המיוצרים בתגובה לזיהום בנגיף אפשטיין-בר (EBV). EBV הוא סוג של וירוס הרפס הנפוץ מאוד ולרוב אינו גורם לתסמינים.

מה מראה בדיקת דם EBV?

בדיקת דם EBV יכולה להראות אם נדבקת בעבר ב-EBV או אם אתה נגוע כעת. זה יכול גם להראות אם היה לך זיהום לאחרונה או אם יש לך זיהום כרוני.

כיצד מתבצעת בדיקת דם EBV?

בדיקת דם EBV נעשית על ידי לקיחת דגימה מהדם שלך. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לבדיקה. הבדיקה מחפשת נוגדנים ל-EBV בדם שלך.

מה משמעות התוצאות?

אם הבדיקה מראה שיש לך נוגדנים ל-EBV, זה אומר שנדבקת בנגיף בעבר. זה לא בהכרח אומר שיש לך זיהום פעיל. אם הבדיקה מראה שאין לך נוגדנים ל-EBV, זה אומר שלא נדבקת בנגיף.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

בדרך כלל לוקח כשבוע עד לקבלת תוצאות מבדיקת דם EBV. התוצאות יישלחו לרופא שלך, אשר ידון איתך בתוצאות.

מהם הסיכונים של בדיקת דם EBV?

בדיקת דם EBV היא הליך בטוח ופשוט. הסיכון היחיד הוא סיכון קל לזיהום מהמחט המשמשת להוצאת דגימת הדם.

מה עלי לעשות אם יש לי תוצאה חיובית?

אם בדיקת הדם EBV שלך מראה שנדבקת בנגיף, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות כדי לבדוק סיבוכים. בדיקות אלו עשויות לכלול בדיקה גופנית, בדיקות דם ובדיקות הדמיה. הרופא שלך עשוי גם להמליץ על טיפול שיעזור לנהל את כל התסמינים שיש לך.

מה עלי לעשות אם יש לי תוצאה שלילית?

אם בדיקת הדם EBV שלך מראה שלא נדבקת בנגיף, אינך זקוק לבדיקות נוספות או טיפול. עם זאת, חשוב להקפיד על היגיינה טובה ולהימנע ממגע עם אנשים שנדבקו ב-EBV.

סיכום

בדיקת דם EBV היא דרך פשוטה ובטוחה לבדוק זיהום בנגיף אפשטיין-בר. הבדיקה מחפשת נוגדנים ל-EBV בדם ולרוב לוקח כשבוע עד לקבלת תוצאות. אם הבדיקה מראה שנדבקת בנגיף, ייתכן שהרופא ימליץ על בדיקות וטיפול נוספים. אם הבדיקה מראה שלא נדבקת, אינך זקוק לבדיקות נוספות או טיפול. למידע נוסף על בדיקות דם EBV ובדיקות אחרות הקשורות למונונוקלאוזיס זיהומיות, בקר ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן