דף הבית » זמן זה משאב חשוב » מה קורה אם אתה לוקח אנטיביוטיקה לחינם?

מה קורה אם אתה לוקח אנטיביוטיקה לחינם?

צרו איתנו קשר

מה קורה אם אתה לוקח אנטיביוטיקה לחינם?

מהי אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא תרופות המשמשות לטיפול בזיהומים חיידקיים. הם פועלים על ידי הרג או עצירת הצמיחה של חיידקים. אנטיביוטיקה זמינה בצורת גלולה, נוזל או הזרקה. ניתן ליטול אותם דרך הפה או תוך ורידי.

מה קורה אם אתה לוקח אנטיביוטיקה לחינם?

נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה להיות מסוכנת. כאשר אנטיביוטיקה נלקחת לחינם, היא עלולה לגרום לתופעות לוואי כגון בחילות, הקאות, שלשולים ופריחה. בנוסף, נטילת אנטיביוטיקה לחינם עלולה להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה. המשמעות היא שהחיידקים יכולים להפוך לעמידים לאנטיביוטיקה, מה שהופך אותם לפחות יעילים בטיפול בזיהומים.

סיכון לזיהומי-על

נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה גם להגביר את הסיכון לפתח זיהום-על. זיהום על הוא זיהום הנגרם על ידי חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. זיהומי-על עלולים להיות חמורים ויכולים להוביל לאשפוז ואף למוות.

סיכון לתגובות אלרגיות

נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה גם להגביר את הסיכון לפתח תגובה אלרגית. תגובות אלרגיות יכולות לנוע בין קלות לחמורות ויכולות לכלול כוורות, קשיי נשימה ואנפילקסיס.

סיכון לאינטראקציות תרופתיות

נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה גם להגביר את הסיכון לאינטראקציות תרופתיות. אינטראקציות תרופתיות מתרחשות כאשר שתי תרופות או יותר מקיימות אינטראקציה זו עם זו וגורמות לתגובה שלילית. אינטראקציות בין תרופתיות יכולות להיות חמורות ויכולות להוביל לתופעות לוואי חמורות או אפילו למוות.

מה כדאי לעשות במקום?

אם אתה חושב שיש לך זיהום חיידקי, חשוב לראות את הרופא שלך. הרופא שלך יכול לאבחן את הזיהום ולקבוע אם יש צורך באנטיביוטיקה. אם נרשמים אנטיביוטיקה, חשוב ליטול אותן לפי ההוראות ולסיים את כל מהלך הטיפול. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להימנע מנטילת אנטיביוטיקה לחינם:

  • שוחח עם הרופא שלך לפני נטילת אנטיביוטיקה כלשהי.
  • קח אנטיביוטיקה רק לאחר שנקבע על ידי הרופא שלך.
  • עקוב אחר הוראות הרופא שלך לגבי נטילת אנטיביוטיקה.
  • אין ליטול אנטיביוטיקה לזיהומים ויראליים.
  • אין ליטול אנטיביוטיקה שנרשמה למישהו אחר.
  • אל תיקח שאריות אנטיביוטיקה.
  • אין ליטול אנטיביוטיקה זמן רב יותר מהמרשם.
  • אל תשתף אנטיביוטיקה עם אחרים.

חשוב לזכור שאנטיביוטיקה היא תרופות חזקות שיכולות לסייע בטיפול בזיהומים חיידקיים. אבל נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה להיות מסוכנת. אם אתה חושב שאולי יש לך זיהום חיידקי, חשוב לראות את הרופא שלך ולעקוב אחר ההנחיות שלו לגבי נטילת אנטיביוטיקה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן