דף הבית » מה ההבדל » מה לעשות עם רוטב בשמל?

מה לעשות עם רוטב בשמל?

צרו איתנו קשר

מה לעשות עם רוטב בשמל?

מהו רוטב בשמל?

רוטב בשמל הוא רוטב צרפתי קלאסי שעשוי מרוטב של חמאה וקמח וחלב. זהו אחד מרטבי האם של המטבח הצרפתי ומשמש כבסיס לרטבים רבים אחרים. זהו רוטב קרמי ולבן המשמש לרוב כבסיס לרטבים אחרים, כמו רוטב גבינה, או כתוספת למנות כמו לזניה. הוא משמש גם בתבשילים רבים אחרים, כמו מקרוני וגבינה, ויכול לשמש כבסיס למרקים ותבשילים.

איך מכינים רוטב בשמל

הכנת רוטב בשמל היא תהליך פשוט שדורש רק כמה מרכיבים. להכנת הרוטב תזדקק לחמאה, קמח, חלב, מלח ופלפל. מתחילים בהמסת החמאה בסיר על אש בינונית. לאחר שהחמאה נמסה, מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שהיא נטמעת במלואה. לאחר מכן, מוסיפים לאט את החלב תוך כדי ערבוב מתמיד עד שהרוטב סמיך וקרמי. לבסוף, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

טיפים להכנת רוטב בשמל המושלם

כשמכינים רוטב בשמל, חשוב להשתמש במטרפה כדי להבטיח שהרוטב יהיה חלק וללא גושים. כמו כן, חשוב להשתמש בחום נמוך בעת בישול הרוטב, שכן הוא עלול להישרף בקלות אם החום גבוה מדי. בנוסף, חשוב לערבב את הרוטב כל הזמן בזמן הבישול כדי למנוע הידבקות לתחתית המחבת.

שימושים לרוטב בשמל

ניתן להשתמש ברוטב בשמל במגוון מאכלים, גם מלוחים וגם מתוקים. הוא משמש בדרך כלל כבסיס לרטבי גבינה, כמו מקרוני וגבינה, או כתוספת למנות כמו לזניה. ניתן להשתמש בו גם כבסיס למרקים ותבשילים, או כרוטב שמנת לירקות. בנוסף, הוא יכול לשמש כבסיס למאכלים מתוקים, כגון רפרפים ופודינגים.

וריאציות של רוטב בשמל

ניתן להתאים בקלות את רוטב הבשמל כך שיתאים למנות שונות. למשל, אפשר להכין עם סוגים שונים של חלב, כמו חלב שקדים או חלב קוקוס, לגרסה טבעונית. אפשר גם לטעום עם עשבי תיבול ותבלינים, כמו שום, בצל או אגוז מוסקט, לקבלת רוטב טעים יותר. בנוסף, ניתן להכין עם סוגים שונים של גבינה, כמו צ'דר או פרמזן, לגרסה גבינתית.

סיכום

רוטב בשמל הוא רוטב צרפתי קלאסי שעשוי מרוטב של חמאה וקמח וחלב. זהו אחד מרטבי האם של המטבח הצרפתי ומשמש כבסיס לרטבים רבים אחרים. זהו רוטב קרמי ולבן המשמש לרוב כבסיס לרטבים אחרים, כמו רוטב גבינה, או כתוספת למנות כמו לזניה. ניתן להשתמש בו גם כבסיס למרקים ותבשילים, או כרוטב שמנת לירקות. בנוסף, הוא יכול לשמש כבסיס למאכלים מתוקים, כגון רפרפים ופודינגים. רוטב בשמל קל להכנה וניתן להתאים אותו למנות שונות. למידע נוסף על רוטב בשמל וכיצד להכין אותו מאפס, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן