דף הבית » אנציקלופדיה » מה ההבדל בין קתולים לפרוטסטנטים?

מה ההבדל בין קתולים לפרוטסטנטים?

צרו איתנו קשר

מבוא

הכנסייה הקתולית והכנסיות הפרוטסטנטיות הן שתיים מהעדות הנוצריות הגדולות בעולם. בעוד שהם חולקים הרבה מאותן אמונות, יש גם כמה הבדלים משמעותיים ביניהם. מאמר זה יחקור את ההיסטוריה, האמונות והפרקטיקות של שתי העדות על מנת להבין טוב יותר את ההבדלים ביניהן.

היסטוריה של קתולים ופרוטסטנטים

הכנסייה הקתולית היא העדה הנוצרית העתיקה ביותר, לאחר שהוקמה על ידי ישוע המשיח עצמו. זוהי העדה הנוצרית הגדולה בעולם, עם למעלה מ-1.2 מיליארד חברים. הכנסייה הקתולית מנוהלת על ידי האפיפיור, שהוא ראש הכנסייה ויורשו של פטרוס הקדוש. הכנסיות הפרוטסטנטיות, לעומת זאת, נוסדו במאה ה-16 כתוצאה מהרפורמציה הפרוטסטנטית. זו הייתה תנועה בראשות מרטין לותר ורפורמים אחרים שביקשו לעשות רפורמה בכנסייה הקתולית ובתורתה. כתוצאה מהרפורמציה נוצרו עדות פרוטסטנטיות רבות, ביניהן לותרניות, קלוויניזם ואנגליקניזם.

אמונות של קתולים ופרוטסטנטים

לכנסייה הקתולית ולכנסיות הפרוטסטנטיות יש כמה הבדלים משמעותיים באמונותיהן. הכנסייה הקתולית מאמינה בסמכותו של האפיפיור ובתורת הכנסייה, לרבות שבעת הסקרמנטים, דוקטרינת ההשתנות והערצת קדושים. הכנסייה הקתולית מאמינה גם בחוסר הטעות של האפיפיור ובדוקטרינת אי הטעות של האפיפיור. הכנסיות הפרוטסטנטיות, לעומת זאת, דוחות את סמכותו של האפיפיור ואת תורתה של הכנסייה הקתולית. הם מאמינים בסמכותו של התנ"ך כמקור הבלעדי של האמת הדתית ודוחים את תורת אי הטעות של האפיפיור. הם גם דוחים את שבעת הסקרמנטים ואת תורת ההשתנות.

מנהגים של קתולים ופרוטסטנטים

גם לכנסייה הקתולית ולכנסיות הפרוטסטנטיות יש כמה הבדלים משמעותיים בשיטות העבודה שלהן. הכנסייה הקתולית נוהגת בשבעת הסקרמנטים, לרבות טבילה, אישוש, סעודת הקודש, תשובה, משיחת חולים, צווים קדושים ונישואין. הכנסייה הקתולית נוהגת גם הערצת קדושים ושימוש במים קדושים. הכנסיות הפרוטסטנטיות, לעומת זאת, דוחות את שבעת הסקרמנטים ואת הערצת הקדושים. הם מתרגלים טבילה והתייחדות, אך דוחים את שאר הסקרמנטים. הם גם דוחים את השימוש במים קדושים ואת הערצת הקדושים.

סיכום

הכנסייה הקתולית והכנסיות הפרוטסטנטיות הן שתיים מהעדות הנוצריות הגדולות בעולם. בעוד שהם חולקים הרבה מאותן אמונות, יש גם כמה הבדלים משמעותיים ביניהם. מאמר זה חקר את ההיסטוריה, האמונות והפרקטיקות של שתי העדות על מנת להבין טוב יותר את ההבדלים ביניהן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן