דף הבית » מידע מהיר על זמן » מה אתה צריך לדעת על ריטלין וכמה זמן לוקח לעבוד

מה אתה צריך לדעת על ריטלין וכמה זמן לוקח לעבוד

צרו איתנו קשר

מה אתה צריך לדעת על ריטלין וכמה זמן לוקח לעבוד

מה זה ריטלין?

ריטלין הוא שם מותג לתרופה מתילפנידאט, חומר ממריץ המשמש לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). הוא משמש גם לטיפול בנרקולפסיה, הפרעת שינה. ריטלין הוא ממריץ של מערכת העצבים המרכזית, כלומר מגביר ערנות ותשומת לב. זה פועל על ידי הגדלת כמות הדופמין והנוראפינפרין במוח.

כמה זמן לוקח לריטלין לעבוד?

ניתן להרגיש את ההשפעות של הריטלין תוך 30 דקות מנטילת התרופה. ההשפעות יכולות להימשך עד ארבע שעות. עם זאת, עשויים לחלוף עד שבועיים עד שההשפעה המלאה של התרופה תורגש.

למה לצפות בעת נטילת ריטלין

בעת נטילת ריטלין, אתה עלול לחוות ערנות מוגברת, שיפור ריכוז ושיפור שליטה בדחפים. אתה עלול גם לחוות ירידה בעייפות ושיפור במצב הרוח.

תופעות לוואי של ריטלין

תופעות הלוואי השכיחות של ריטלין כוללות אובדן תיאבון, כאבי בטן, כאבי ראש, נדודי שינה ועצבנות. תופעות לוואי פחות שכיחות כוללות סחרחורת, בחילות והקאות. תופעות לוואי נדירות כוללות כאבים בחזה, דופק מהיר וקשיי נשימה.

שימוש לרעה בריטלין

ריטלין הוא חומר מבוקר וניתן להתעלל בו. סימנים להתעללות בריטלין כוללים נטילת יותר ממה שנרשם, נטילת אותו ללא מרשם ונטילתו מסיבות שאינן רפואיות. אם אתה או מישהו שאתה מכיר משתמש לרעה בריטלין, חשוב לפנות לעזרה.

ריטלין והריון

אין ליטול ריטלין במהלך ההריון. זה יכול לגרום למומים מולדים ולבעיות בריאות חמורות אחרות אצל תינוקות שטרם נולדו. אם את בהריון או מתכננת להיכנס להריון, שוחח עם הרופא שלך לפני נטילת ריטלין. ריטלין היא תרופה שנרשמת בדרך כלל להפרעת קשב וריכוז (ADHD). זה יכול לקחת עד שבועיים עד שההשפעה המלאה של התרופה תורגש, וזה יכול לגרום לתופעות לוואי כמו אובדן תיאבון, כאבי בטן, כאבי ראש, נדודי שינה ועצבנות. חשוב להיות מודעים לפוטנציאל להתעללות ולדבר עם הרופא שלך לפני נטילת ריטלין אם את בהריון או מתכננת להיכנס להריון. למידע נוסף, בקר ב-YouTube ומצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן