דף הבית » למה אסור » מדוע קוסמים אסורים ביהדות?

מדוע קוסמים אסורים ביהדות?

2023-07-05 07:15:00+02:00

צרו איתנו קשר

מה אומרת היהדות על קוסמים?

ליהדות יש היסטוריה ארוכה ומורכבת בכל הנוגע לקסם, וחשוב להבין את ההקשר שבו רואים את הקסם בדת. ביהדות, עיסוק בקסמים אסור בדרך כלל. ישנן מספר סיבות מדוע זה כך, וחשוב להבין את ההקשר שבו רואים את הקסם בדת. התורה, שהיא המקור העיקרי להלכה ולמסורת היהודית, אוסרת על עשיית קסם. זה מבוסס על כמה קטעים בתנ"ך, ובהם דברים יח 10-12, האומר "לא יימצא בקרבכם איש העובר את בנו או בתו באש, או נוהג כישוף או מגיד עתידות. , או מי שמפרש סימנים, או מכשף, או מכשף, או מדיום, או רוחני, או מי שקורא למתים”. התלמוד, שהוא אוסף המשפט העברי בעל פה, אוסר אף הוא על עשיית קסם. התלמוד קובע שמי שעוסק בקסם צפוי לעונש מוות. זאת בהתבסס על קטע בתורה (ויקרא כ, כז) האומר "איש או אשה בינוני או ספיריסט ימותו. יסקלו אותם באבנים; דמם יהיה עליהם".

מדוע קסמים אסורים ביהדות?

ישנן מספר סיבות מדוע קסם אסור ביהדות. אחת הסיבות העיקריות היא שזה נתפס כצורה של עבודת אלילים. הסיבה לכך היא שעוסקים בקסם לרוב נתפסים כמנסים לשלוט ולתמרן את כוחות הטבע, וזה דבר שאסור בתכלית האיסור ביהדות. סיבה נוספת לכך שהקסם אסור ביהדות היא משום שהוא נתפס כניסיון לעקוף את רצון ה'. היהדות רואה באלוהים את הסמכות העליונה, וכל ניסיון לעקוף את רצונו נתפס כהפרה של חוקיו. לבסוף, הקסם נתפס כצורת ניחוש, שאסורה גם ביהדות. זאת על סמך קטע בתורה (דברים י"ח, י-יב) האומר "לא יימצא בקרבכם איש עושי עתידות, או מפרש סימנים, או מכשף או מכשף, או מכשף. בינוני, או רוחני, או מי שקורא למתים."

מהן ההשלכות של תרגול קסם ביהדות?

ההשלכות של עיסוק בקסמים ביהדות הן קשות. כפי שהוזכר קודם לכן, התלמוד קובע שעוסקים בקסמים צפויים לעונש מוות. זאת בהתבסס על קטע בתורה (ויקרא כ, כז) האומר "איש או אשה בינוני או ספיריסט ימותו. יסקלו אותם באבנים; דמם יהיה עליהם". בנוסף, עיסוק בקסם נתפס כחטא חמור ביהדות. מתרגלי קסם נתפסים כמפרים את רצון האל, וככאלה, הם נתפסים כעלולים לעונש אלוהי.

מה היהדות מלמדת על קסם?

היהדות מלמדת שקסם הוא סוג של עבודת אלילים וניסיון לעקוף את רצון האל. זה אסור בתכלית האיסור בדת, ועוסקי קסם צפויים לעונש מוות. יחד עם זאת, היהדות גם מלמדת שיש מקום לקסם בעולם. הסיבה לכך היא שניתן להשתמש בו לטוב, כגון ריפוי או עזרה לנזקקים. עם זאת, יש להשתמש בו בצורה שתואמת את רצון ה', ואסור להשתמש בו כדרך להשיג כוח או שליטה על אחרים.

מהן האלטרנטיבות לקסם ביהדות?

האלטרנטיבה העיקרית לקסם ביהדות היא התפילה. התפילה נתפסת כדרך לתקשר עם אלוהים ולבקש את עזרתו והדרכתו. זה נתפס גם כדרך להביע הכרת תודה ולחפש הגנה מפני פגיעה. בנוסף, היהדות גם מלמדת שיש דרכים להשתמש בכוח הנפש כדי להגיע לתוצאות חיוביות. זה ידוע בשם "חשיבה חיובית" וזה כרוך בהתמקדות בתוצאות חיוביות והימנעות ממחשבות שליליות. זה נתפס כדרך לבטא את רצונותיו וליצור לעצמו חיים טובים יותר.

סיכום

קוסמים אסורים ביהדות ממגוון סיבות. זה נתפס כצורה של עבודת אלילים, ניסיון לעקוף את רצון האל וצורה של ניבוי עתידות. העוסקים בקסמים צפויים לעונש מוות, והוא נתפס כחטא חמור ביהדות. יחד עם זאת, היהדות מכירה גם בפוטנציאל הטוב שיכול להגיע מקסם, כל עוד נעשה בו שימוש בהתאם לרצון ה'. האלטרנטיבה העיקרית לקסם ביהדות היא תפילה, ויש גם דרכים להשתמש בכוח הנפש כדי להגיע לתוצאות חיוביות. בסך הכל, חשוב להבין את ההקשר שבו רואים את הקסם ביהדות ולכבד את האיסור על עשייתו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן