דף הבית » מידע מהיר על זמן » מדוע אסור לכומר להתחתן עם גרושה?

מדוע אסור לכומר להתחתן עם גרושה?

צרו איתנו קשר

מדוע אסור לכומר להתחתן עם גרושה?

מהי הסיבה לאיסור על כמרים להינשא לגרושים?

הכנסייה הקתולית מאמינה זה מכבר שנישואים הם איחוד קדוש בין גבר ואישה, ושצריכים להיות מחויבות לכל החיים. לכן אסור לכהן לשאת גרושה. הכנסייה מאמינה שנישואים הם סקרמנט, ושאין לשבור אותם. זו הסיבה שאסור לכומר להתחתן עם גרוש, שכן הדבר ייראה כהפרה של תורת הכנסייה. הכנסייה גם מאמינה שנישואים הם שיקוף של מערכת היחסים בין ישו לכנסייה. ככזה, זה נתפס כקשר מקודש שאסור להישבר. זו הסיבה שאסור לכומר להתחתן עם גרוש, שכן הדבר ייראה כהפרה של תורת הכנסייה.

מהן ההשלכות של כלל זה?

ההשלכות של כלל זה מרחיקות לכת. ראשית, זה אומר שכומר לא יכול להתחתן עם גרוש, גם אם הגרוש הוא קתולי. המשמעות היא שאם קתולי רוצה להתחתן בשנית, עליו לעשות זאת מחוץ לכנסייה. זה יכול להיות קשה עבור חלק מהקתולים, מכיוון שהם עשויים להרגיש שמונעת מהם את האפשרות להינשא מחדש בתוך הכנסייה. הכלל אומר גם שכומר לא יכול להתחתן עם גרוש גם אם הגרוש אינו קתולי. המשמעות היא שאם לא קתולי מעוניין להתחתן עם כומר, עליו לעשות זאת מחוץ לכנסייה. זה יכול להיות קשה עבור חלק מהלא-קתולים, מכיוון שהם עשויים להרגיש שמונעת מהם את האפשרות להינשא לכומר.

מהם החריגים לכלל זה?

ישנם כמה חריגים לכלל זה. לדוגמה, אם כומר קיבל פטור מהכנסייה, ייתכן שהוא יורשה להינשא לגרושה. הדבר ניתן בדרך כלל במקרים בהם הגרוש הוא קתולי והנישואים נתפסים כדרך לעזור לבני הזוג להתפייס. חריג נוסף הוא אם הגרוש אינו קתולי והנישואים נתפסים כדרך לקרב את בני הזוג. לכנסייה. זה מוענק בדרך כלל במקרים שבהם בני הזוג כבר נמצאים במערכת יחסים מחויבת והנישואים נתפסים כדרך לחזק את הקשר ביניהם.

מהן ההשלכות של כלל זה על מתגרשים?

קשה לקבל את ההשלכות של כלל זה על מתגרשים. ראשית, זה אומר שהם לא יוכלו להינשא מחדש בתוך הכנסייה. זה יכול להיות קשה עבור חלק מהגרושים, מכיוון שהם עשויים להרגיש שמונעים מהם את האפשרות להינשא מחדש בתוך הכנסייה. הכלל אומר גם שגרושה לא תוכל להינשא לכומר, גם אם הכומר הוא קתולי. זה יכול להיות קשה עבור חלק מהגרושים, מכיוון שהם עלולים להרגיש שנמנעת מהם האפשרות להינשא לכומר.

סיכום

הכנסייה הקתולית מאמינה זה מכבר שנישואים הם איחוד קדוש בין גבר ואישה, ושצריכים להיות מחויבות לכל החיים. לכן אסור לכהן לשאת גרושה. הכנסייה מאמינה שנישואים הם סקרמנט, ושאין לשבור אותם. זו הסיבה שאסור לכומר להתחתן עם גרוש, שכן הדבר ייראה כהפרה של תורת הכנסייה. ישנם כמה חריגים לכלל זה, כגון אם כומר קיבל פטור מהכנסייה, או אם הגרוש אינו קתולי והנישואים נתפסים כדרך לקרב את בני הזוג לכנסייה. עם זאת, ההשלכות של כלל זה עשויות להיות קשות לקבל עבור חלק מהגרושים, מכיוון שהם עלולים להרגיש שנמנעת מהם האפשרות להינשא מחדש בתוך הכנסייה או להינשא לכומר.

טייק אווי מפתח

  • הכנסייה הקתולית מאמינה שנישואים הם איחוד קדוש בין גבר ואישה, ושצריכה להיות מחויבות לכל החיים.
  • זו הסיבה שאסור לכומר להתחתן עם גרוש, שכן הדבר ייראה כהפרה של תורת הכנסייה.
  • ישנם כמה חריגים לכלל זה, כגון אם כומר קיבל פטור מהכנסייה, או אם הגרוש אינו קתולי והנישואים נתפסים כדרך לקרב את בני הזוג לכנסייה.
  • את ההשלכות של כלל זה עשויות להיות קשות לקבל עבור חלק מהגרושים, מכיוון שהם עשויים להרגיש שנמנעת מהם האפשרות להינשא מחדש בתוך הכנסייה או להינשא לכומר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן